МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Будова і дія дульних гальмОдним з дієвих засобів зменшення дії пострілу на лафет є дульне гальмо, винайдене французьким артилеристом Трейль –де – Болье в 60-х рр. ХІХ – го сторіччя. Дульні гальма призначені для поглинання частини енергії частин відкоту при пострілі і зменшення дії пострілу на лафет за рахунок енергії порохових газів, що витікають з каналу ствола. Рис. 12. Схеми дульних гальм: а – активної дії; б – реактивної дії; в – активно – реактивної дії Вони з'єднуються з трубою: - за допомогою різьби; - за допомогою з'єднувалних і роз'єднувальних муфт; - виконуються з'єднаними з трубою. Конструктивно дульне гальмо є: - частина ствола із симетрично розташованими бічними отворами (ствольне ДГ); - деталь з бічними отворами (ДГ), яка жорстко з'єднується з дульною частиною ствола. За формою бічних отворів ДГ підрозділяються на: - віконні (камерні); - щілисті; - сітчасті (дірчасті). За характером дії ДГ умовно діляться на: - активні; - реактивні; - активно-реактивні. Суть дії дульного гальма полягає в наступному. Внаслідок тиску на стінки отворів частини газів, що витікають через них, виникає гальмуюча сила Рдг, яка зменшує силу Рдн, що викликає відкат ствола. Величина гальмуючої сили залежить від кількості порохових газів, що потрапили на стінки, і кута відбиття потоку від них. За наявності ДГ сила віддачі Рдн дг, діюча уздовж осі каналу ствола, буде рівна Рдн дг = Рдн - Рдг У активних ДГ стінки отворів перпендикулярні осі каналу ствола. У реактивних ДГ стінки отворів нахилені до осі каналу ствола у бік казенної частини. В цьому випадку в результаті більшого відхилення стінками отворів газів зростає їх гальмуюча дія на стінки, тобто збільшується реактивна дія ДГ.
Рис. 13. Схеми дії дульних гальм: Дія активно-реактивного гальма полягає в тому, що порохові гази вилітають за снарядом, розширяючись у порож-нині гальма і розподіляються далі між бічними каналами та центральним отвором гальма, а потім витікають в атмосферу. Внаслідок вильоту частини газів через бічні канали, витрата газів, витікаючих через центральний отвір, відповідно зменшу-ється. Приблизно, пропорційно цій витраті зменшується і осьова реакція газів, яка без дульного гальма значно діє на гармату в період пострілу, викликаючи збільшення швидкості відкоту. Оскільки бічні канали змінюють напрям руху порохових газів, то на спрямовуючих поверхнях цих каналів з'являються ще реакції газів, що вилітають, направлених у бік руху снаряда, це додат-ково викликає зменшення дії пострілу на лафет і зменшення швидкості відкоту. Дульне гальмо було застосовано вперше в Росії в 1862 році в 3-х пудовій гарматі з жорстким лафетом для зменшення її відкоту. В стволі було зроблено 8 отворів під кутом 45° до осі каналу ствола. Із створенням і введенням противідкотни пристроїв дульне гальмо не застосовували до I Світової війни, коли різко збільшилася потужність гармати. Нагвинчене дульне гальмо забезпечується лівою різьбою і стопорами для уникнення самовідгвинчування при пострілі. Для виключення ударів снаряда об перегородки дульного гальма, його осьові отвори повинні бути більше калібру снаряда. Важливою вимогою до дульного гальма є симетричність розта-шування бічних отворів. При несиметричних отворах виникає початкова збурююча дія на снаряд, що підвищує розсіювання. Хитання дульного гальма абсолютно недопустимо, оскільки воно може викликати удар снаряда об перегородки і передчасний його розрив. Внаслідок ударного характеру навантажень на дульне гальмо в його стінках можуть виникати тріщини. Тому при експлуатації дульного гальма необхідно регулярно і ретельно їх оглядати. Основними недоліками дульного гальма є демаскуючі дії хмари пилу, що піднімається газами, які виходять через вікна, а також дія газів на обслугу. Порохові гази, що витікають з дульного гальма, створюють навкруги гармати зону підвищеного тиску. Значення надмірного тиску на місцях розрахунку не повинне перевищувати DР = 0,2 – 0,3 кгс/см2, а при стрільбі в захисних шоломах DР = 0,5 кгс/см2 . Дульне гальмо працює тільки в період післядії газів. Сучасні дульні гальма, незалежно від їх конструкції, дозволяють знизити енергію віддачі до 70% і більше. Читайте також:
|
||||||||
|