Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основи інформатики» - предмет загально-освітнього циклу.

І. Організаційний момент.

Хід заняття

II.Мотивація діяльності.

III.Повідомлення теми і мети заняття.

«Вступ. Правила безпеки. Історія розвитку ЕОМ»

IV.Повідомлення нового матеріалу.

План лекції:

1. Вступ.

2. Правила техніки безпеки.

3. Коротка історія розвитку обчислювальної техніки.

4. Характеристика різних поколінь ЕОМ.

Головна мета курсу: сформувати знання, вміння і навички, необхідні для раціонального використання засобів сучасних інформаційних технологій при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систе­матизацією, зберіганням, поданням, передаванням; ознайо­мити студентів із роллю нових інформаційних технологій у сучас­ному виробництві, науці, повсякденній практиці, з перспек­тивами розвитку обчислювальної техніки; започаткувати ос­нови інформаційної культури студентів.

Основні завдання курсу:

ознайомлення з основами сучасної інформаційної технології;

ознайомлення з основними галузями застосування нових інформаційних технологій;

формування теоретичної бази знань у галузі інформатики і обчислю­вальної техніки;

формування певних навичок роботи з ЕОМ, забезпечує застосування набутих знань, умінь і навичок до розв'язування задач, що виникають у повсякденній практиці;

робота з пристроями введення-виведення інформації, прикладним програмним забезпеченням загального й цільового призначення: редакторами текстів, графічними й музичними редакторами, електронними таблицями, системами управління базами даних, інформаційно-пошуковими системами.

Після вивчення дисципліни студенти повинні знати:

• структуру ЕОМ, загальні принципи функціонування її основних пристроїв;

• призначення, функціональні можливості і правила використання основних системних програм;

• призначення, функціональні можливості і правила використання прикладних програм загального призначення;

• функціональні можливості основних служб міжнародної комп'ютерної мережі Internet, правила пошуку і обробки інформації в глобальній мережі.

Після вивчення предмета студенти повинні вміти:

• використовувати ЕОМ, основні системні та прикладні програми для вирішення практичних завдань;

• виконувати елементарні операції з обслуговування ЕОМ та її пристроїв за допомогою сервісних програм.

До теоретичної бази знань відносяться:

• уявлення про інформацію та її властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи, формулювання проблем і постановка задач, загальні принципи розв'язування задач за допомогою комп'ютера з використанням програмного забезпечення загального та навчального призначення, принципи будови та дії комп'ютера, уявлення про можливості використання глобальної мережі Інтернет, пошук потрібної інформації. структуру інформаційної системи;

• призначення та функції основних складових апаратної частини інформаційної системи;

• основні характеристики і функції процесора;

• види пам'яті комп'ютера;

• види пристроїв введення-виведення повідомлень;

• види зовнішніх запам'ятовуючих пристроїв комп'ютера;

• види дисків та їх основні характеристики;

• основні характеристики комп'ютерів;

• правила техніки безпеки під час роботи з комп'ютером;

• призначення основних клавіш клавіатури.

• структуру персонального комп'ютера;

• призначення і основні характеристики процесора;

• види пам'яті комп'ютера;

• види пристроїв вводу-виводу інформації;

• види та склад програмного забезпечення;

• поняття файла, його ім'я та розширення, поняття ката­логу (папки), підкаталогу, шлях до файла;

• стандартні імена зовнішніх запам'ятовуючих пристроїв комп'ютера;

• призначення та основні функції операційної системи;

• основні вказівки ОС для роботи з файлами, каталогами;

• правила запуску на виконання програм, які працюють під управлінням операційної системи.

• призначення та основні функції операційних систем;

• поняття про файл та каталог, імена файлів і каталогів;

• правила утворення повного імені файла (шлях до файла);

• стандартні імена дисководів.

• загальні відомості і основні поняття Windows;

• вбудовані додатки і утиліти;

• основні елементи робочого столу;

• структуру типового вікна;

• елементи діалогового вікна;

• основні команди головного меню Windows;

• правила отримання довідкової інформації;

• правила створення папок і ярликів;

• правила копіювання, переміщення, перейменування
файлів та каталогів;

• правила виконання пошуку, видалення і відновлення файлів та
каталогів.

• призначення та основні функції текстового редактора; правила роботи з текстовим редактором; основні операції, які можна виконувати з текстом за допомогою текстового редактора;

• основні поняття машинної графіки; типи графічних файлів; основні операції щодо створення та редагування зображень за допомогою графічного редактора; правила роботи з графічними редакторами;

• призначення електронних таблиць; розміщення інформації в електронних таблицях; правила роботи з електронними таблицями; основні операції, які можна виконувати з даними, що містяться в електронних таблицях; можливості та правила опрацювання інформації, що зберігається в ЕТ; правила пошуку інформації та її фільтрування в середовищі ЕТ;

• визначення й призначення баз даних; основні поняття баз даних; визначення й призначення систем управління базами даних та інформаційно-пошукових систем; основні операції, які можна виконувати з даними в СУБД; правила проектування та створення БД, фільтрування та пошуку інформації в БД за допомогою спеціальної мови запитів;

• можливості основних сервісів глобальної мережі; види програмного забезпечення, необхідного для роботи в глобальній мережі Інтернет;

• поняття про гіпертекст та правила роботи з ним; принципи адресації в WWW; принципи та правила здійснення пошуку інформації в Інтернет;

• типи та можливості програм для підтримки роботи електронної пошти; правила електронного листування; правила роботи з адресною книгою; формати, за допомогою яких можна відправляти графічну та звукову інформацію.

2. Правила техніки безпеки та організації робочого місця при роботі з ПК:

Правила техніки безпеки при роботі з ПК:

1. На початку нового навчального року студенти всіх груп, які навчаються в кабінеті повинні прослухати правила техніки безпеки та організації робочого місця при роботі з ПК, без яких не повинні допускатися до занять. Інструктажі повинні бути зареєстровані у відповідних журналах з розписом студентів та осіб, що проводили інструктаж.

2. За порушення правил техніки поведінки в кабінеті під час навчального процесу, позакласної роботи, перерви керівник коледжу може видати наказ про дисциплінарне стягнення, відрахування зі складу студентів, передати питання на розгляд студентської ради.

3. Контроль за станом охорони праці в кабінеті здійснює завідуючий кабінетом, директор, заступники директора, профспілковий комітет.

Вимоги безпеки перед початком роботи:

4. Чекаючи початок занять перед кабінетом, стояти з одного боку, не сідати на підвіконня, не ставити туди свої речі, не здійснювати галас, щоб не заважати проведенню занять, бути обережним проходячи біля дверей (можливе різке відкривання).

5. В кабінеті встановлена апаратура, яка потребує обережного поводження.

6. Перед початком роботи переконайтесь у відсутності пошкоджень апаратури, встановленому на вашому робочому місці. При виявлені пошкоджень негайно повідомте про це викладача

7. Заборонено заходити до кабінету у верхньому одязі чи приносити його.

8. Заходити до кабінету і виходити з нього лише з дозволу викладача.

9. В кабінеті можна працювати лише з дозволу викладача і лише за тими комп’ютерами, на які вказав викладач.

10. Заборонено приносити на робоче місце особисті речі, окрім зошити та ручки.

11. Починати роботу лише за вказівкою викладача чи лаборанта.

Вимоги безпеки під час роботи:

12. Під час роботи виконувати всі вимоги інструкції, а також поточні вимоги викладача або лаборанта.

13. Під час роботи забороняється пересуватися по дисплейному кабінеті.

14. Під час роботи виконувати тільки доручену роботу. Категорично забороняється виконувати іншу роботу.

15. Під час роботи з комп’ютером можна працювати лише з тим програмним забезпеченням і виконувати лише ті дії, які дозволив викладач.

16. Не намагатися самостійно робити регулювання апаратури або усувати в ній несправності.

17. Працювати на комп’ютері у вологому одязі та з вологими чи з брудними руками.

18. класти на апаратуру сторонні речі.

19. Торкатися до екрана і тильного боку дисплея, проводів живлення і пристроїв заземлення, з’єднувальних кабелів.

20. Вживати їжу та напої в кабінеті.

21. Переміщатися вздовж стінок та вікон, біля яких стоять комп’ютери.

22. Забороняється студентам знаходитися під час перерви в кабінеті.

23. Без дозволу викладача працювати з власними накопичувачами інформації.

Вимоги безпеки після закінчення роботи:

24. Після закінчення роботи про недоліки та несправності, помічені під час роботи, слід повідомити викладача або лаборанта та зробити записи у відповідних журналах.

25. Після закінчення роботи, на робочому місці не повинні залишатися зайві речі.

26. По закінченню роботи в кабінеті робочі місця слід привести до належного стану.

Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях:

27. В разі появи запаху горілого, незвичайних звуків або самовільного вимикання апаратури треба негайно вимкнути комп’ютер і повідомити про це викладача.

28. При потраплянні людини під напругу необхідно обезструмити відповідне робоче місце, надати першу допомогу і викликати «швидку допомогу».

29. При виникненні пожежі необхідно обезструмити комп’ютерний клас та евакуюватися.

30. Надання долі карської допомоги дозволяється окремими видами. Забороняється самостійно знімати інородці тіла з рани та скупчуватися біля потерпілого.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  3. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  4. Абетково-предметний покажчик
  5. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  6. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  7. Аналіз предметної сфери соціальної роботи
  8. Аналогія - спосіб отримання знань про предмети та явища на основі їхньої подібності з іншими.
  9. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  10. Банківське право України: поняття , предмет регулювання, джерела і система
  11. Банківське право: предмет та методи правового регулювання
  12. Бібліографія. Інформаційно-пошукові мови бібліографічних фондів. Види каталогів: систематичні, предметні, абеткові.




Переглядів: 191

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.