Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Нервова За участю НС

Залози

Травлення

3. Виділення

4. Рух та інші

Наприклад:

При фізіологічному акті травлення приймають участь:

1. Окремі відділи ЦНС

3. Гладенькі м’язи ШКТ

4. Система кровообігу та інші системи

Таким чином, складний фізіологічний процес травлення здійснюється за рахунок різних диференційованих клітин, тканин, органів і їх систем.

Процес – (від лат. – processus – просування) це послідовна зміна явищ, станів (спокій, дія).

Збудження – це реакція живих клітин на дію різних факторів зовнішнього і внутрішнього середовищ. Це сукупність фізичних, хімічних і фізико-хімічних процесів, в результаті яких відбувається швидка і короткочасна зміна електричного потенціалу мембрани. В нервових і м’язових клітинах виникає біопотенціал – нервовий імпульс.

Збудливість - це здібність клітин до збудження.

Регуляція – це здібність живого організму керувати функціями його життєдіяльності, забезпечуючи його стійкість до впливу факторів зовнішнього середовища і пристосування до умов існування.

Подразливість – здібність живої системи (клітини, тканини, органа, організму), реагувати на дію подразників зміною рівня фізіологічних властивостей.

Реакція – це процес, який виникає у відповідь на який-небудь вплив.

Рефлекс – відповідна реакція організму у відповідь на подразнення за участю ЦНС.

Метаболізм(обмін речовин) – це сукупність хімічних, фізичних перетворень речовин і енергії, які забезпечують життєдіяльність організму.

Працездатність – це потенціальна можливість людини виконувати на протязі заданого часу із достатньою ефективністю, визначну кількість роботи (розумової чи фізичної).

Втомлювальність – це тимчасове зниження працездатності клітини, органа, організма, яке виникає внаслідок роботи і зникає після відпочинку.

Мотивація – це бажання суб’єктивно виражене визначної потреби.

4. Поняття про внутрішнє середовище. Гомеостаз

Для нормального функціонування організму необхідна постійність складу його внутрішнього середовища.

Під внутрішнім середовищем розуміють сукупність рідин (кров, лімфа, тканьова і цереброспінальна рідина), які приймають участь в процесах обміну речовин і підтримці гомеостазу організма.

Для нормальної життєдіяльності організма необхідна відносна постійність складу його внутрішнього середовища, його фізико-хімічних і біологічних властивостей. Ця відносна динамічна постійність складу і властивостей внутрішнього середовища, яка забезпечує стабільність, є основою всіх фізіологічних функцій (кровообігу, дихання і т.д.) організму, отримала назву гомеостаз.

Гомеостаз характеризується рядом біологічних констант. Під біологічними константами – розуміють стабільні, кількісні показники, які характеризують нормальну життєдіяльність організму.

До біологічних констант відносять:

1. Активну реакцію крові;

2. Вміст цукру, поживних речовин в крові;

3. Осмотичний і артеріальний тиск;

4. Температура тіла.

Від складу і властивостей внутрішнього середовища організму залежить:

1. Збуджувальність органів і тканин;

2. Їх чутливість до подразників. Крім того склад внутрішнього середовища впливає

3. На трофіку клітин, органів і тканин.

Таким чином внутрішнє середовище визначає всі життєві прояви організму, в тому числі і його

4. Рефлекторну діяльність.

Постійність внутрішнього середовища організму є не абсолютною, а відносною, так як в процесі життєдіяльності складаються умови для її зміни. Існують спеціальні механізми (гомеостатичні реакції), які забезпечують саморегуляцію складу і властивостей внутрішнього середовища, тобто підтримують гомеостаз.

Функціональні можливості механізмів, підтримуючих гомеостаз, не безмежні. При тривалому перебуванні організму в несприятливих умовах може відбутися порушення гомеостазу, в деяких випадках не сумісні з життям. Наприклад, при значному підвищенні або пониженні навколишньої температури, може наступити перегрівання або переохолодження організму, яке може призвести до смерті.

5. Методи фізіологічних досліджень

Фізіологія – це експериментальна наука. Вона має два основні методи:

Спостереження Експеримент
Дозволяє прослідкувати за роботою якого-небудь органу, наприклад серця; спостереження дозволяє пізнати зовнішню сторону явища але не розкриває його сутність. Досвід бере у природи, те що він хоче, а спостереження - те, що дає природа

Таким чином основним методом пізнання в фізіології є експериментальний метод дослідження. Експеримент в залежності від цілі може бути: гострим і хронічним. Приклад хронічного експерименту – це метод хронічних фістул.

Суть експериментального методу дослідження полягає в тому, що:

1. Будь-яке явище вивчається шляхом активного впливу на живі об’єкти.

2. При цьому створюються спеціальні умови.

3. Ці умови відповідають меті дослідження.

6. Форми регуляції функцій організму (нервова, метаболічна, гуморальна)

Нейро-гуморальна регуляція фізіологічних функцій

Регуляція функцій

чинників

2. Гуморальна За участю хімічних речовин,

гуморальних чинників

(гормони, кальцій, СО ), які

переносяться кров’ю, лімфою,

тканинною рідиною

Ця хімічна взаємодія всередині клітини і між клітинами здійснюється двома типами речовин:

Метаболітами (продукт обміну) Специфічними регуляторами
Азотистими речовинами, СО , молочна кислота (неспецифічні регулятори) Гормонами, медіаторами, електролітами

Таким чином, умовно можна виділити три рівня регуляції функції організму:


Читайте також:

  1. V. За участю каталізатора
  2. Вегетативна нервова система
  3. Вища нервова діяльність мавп. Основні особливості умовно-рефлекторної діяльності мавп. Рухові навички і інтелект мавп. Абстракція і узагальнення у мавп.
  4. Етика проведення досліджень за участю людей і тварин
  5. І. Нервова регуляція тонусу судин.
  6. Модель кругообігу за участю закордону.
  7. Нервова активація та гіпертрофія
  8. Нервова регуляція діяльності серця. Роботи Павлова про регуляцію серцевої діяльності.
  9. Нервова регуляція судинного тонусу
  10. НЕРВОВА СИСТЕМА ЛЮДИНИ
  11. Нервова та гуморальна регуляція сечоутворення. Сечовиділення, його регуляція.




Переглядів: 696

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дихання | Нервову

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.