МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Філософський роман «Шагренева шкіра».За Бальзаківським задумом «Шагреневоа шкіра» (1831), яка розпочала цикл «Філософських етюдів», мала «сформулювати сучасне століття, наше життя, наш егоїзм». Головний герой твору Рафаель де Валантен вихований в бідності батьком, представником зубожілого знатного роду. По смерті батька Рафаель зазнає матеріальної скрути, багаті родичі від нього відвертаються. Він стає на важкий шлях вченого-трудівника, наймаючи дешеву кімнату, де працює над трактатом «Теорія волі». Спосіб життя молодої людини має автобіографічні риси. Рафаель спілкується з дочкою хазяйки Поліною, але, як і Бальзак, мріє про кохання аристократки, яку і знаходить в образі графині Теодори. Потерпівши фіаско у графині, герой залишається у розпачі, його втішає Растіньяк. Вигравши значну суму грошей, Рафаель кидається у вихор насолод, але гроші швидко кінчаються і Рафаелю доводиться продати саме дороге – острів Луарі, де знаходиться могила його матері. Настав день, коли у нього залишилась одна золота монета, яку він програє. Тепер йому залишається тільки смерть у водах Сени. Але випадок приводить героя в крамницю антиквара, від якого він отримує талісман – шагреневу шкіру. Магічна шкіра здатна виконувати всі бажання, а розплатою стає життя Рафаеля. Перше його бажання розкішного бенкету виконується, а коли він дізнається, що отримав великий спадок, дістає талісман і бачить, що той зменшився. В романі Бальзака виявляються дві системи людського буття. Перша вкладена в слова старого антиквара про те, що знання про життя краще самого життя, другу висловлює куртизанка Акіліна про життя, сповнене пристрасті і прагнень. Письменник розкриває силу і слабкість їхніх принципів. Рафаель може все, але "нічого не хоче", хоча, за висловом автора, "увесь світ належить йому". Кожна його примха - це, по суті, самогубство, він повільно помирає. Одного разу він зустрів Поліну, в житті якої сталися зміни – вона стала дуже багатою. Страх смерті відступає перед бажанням любити, але за кілька щасливих тижнів герой розплачується десятками років свого життя. Невдовзі Рафаель став гірше себе почувати, ніякі спроби повернути шкірі її розмір не допомогли, тому залишається тільки втамувати у собі всі бажання. Усамітнившись, Рафаель веде рослинне існування, але стурбовані погляди селян і його вірного слуги виносять йому смертний вирок. Тоді Рафаель їде до Парижа, де помирає в обіймах коханої Поліни. Шагренева шкіра – метафора сучасної Бальзаку доби: гонитва за матеріальним (грішми, розкошами тощо) – це шлях до загибелі, бо знищує душу людини. Радість від насолоди миттєва, адже услід за нею йде спустошення, яке спонукає до пошуків нових насолод. Рафаель міг усе, але не здійснив нічого, а причина цьому – його егоїзм. Бальзаківська фантастика не вступає в протиріччя з реальним життям: всі події роману вмотивовані збігом обставин, не протирічить вона і актуальності роману, який написаний слідами Липневої революції і вводить читача в політичну і філософську атмосферу нового часу. З історією Рафаеля в творчості Бальзака утверджується одна з центральних його тем – тема талановитої, але бідної молодої людини. Читайте також:
|
||||||||
|