МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Природно-ресурсний потенціал та його структураПлан викладу матеріалу 8.1.Природно-ресурсний потенціал та його структура 8.2. Кількісна і якісна економічна оцінка природних ресурсів та природних умов. 8.3.Балансові, промислові, геологічні та прогнозні запаси сировини та палива 8.4. Населення і трудовий потенціал України 8.4.1. Чисельність і розміщення населення України. Відтворення людського потенціалу країни та його регіональні особливості 8.4.3. Міграційні процеси та їх види 8.4.4. Особливості формування та розселення населення
В економічній літературі подаються різні визначення термінів «природні ресурси» і «природні умови». Вони обумовлені конкретними цілями досліджень, особливостями їх розташування, поставленою дослідниками метою. За своєю матеріальною сутністю природні ресурси с частиною і географічного середовища. Природні ресурси - це природні компоненти та сили природи, що використовуються або можуть бути використані як засоби виробництва та предмети споживання для задоволення матеріальних та духовних потреб суспільства, підвищення рівня життя людей. Природні ресурси не можуть існувати і використовуватися поза природними умовами, що є їх природно-історичною базою. Для виникнення і розвитку ресурсів необхідні певні природні умови, довготермінові процеси їх еволюційного розвитку. Саме тому природні ресурси мають соціальну значимість, здатність задовольняти потреби людини, являють собою складну сукупність матеріальних елементів і процесів, що знаходяться в постійному розвитку у часі і просторі, будучи поєднуючою ланкою суспільства і природи, сферою прикладання людських знань і сил. Природні ресурси є матеріально-сировинною базою організації виробництва, вони постійно споживаються ним і вимагають свого повного відновлення у натуральній формі в усіх галузях народного господарства, де використовуються. Категорія «природні ресурси» вказує на безпосередній зв'язок природи з господарською діяльністю людини. Недооцінка і ігнорування певних закономірностей природокористування часто призводять до негативних суспільних явищ, завдаючи природі великої шкоди. Природно-ресурсний потенціал є багатокомпонентним. Вирізняють такі його складові: - мінеральні - корисні копалині та мінеральна будівельна сировина; - земельні - типи ґрунтів (рілля, сінокоси, пасовища, ліси, чагарники, малопродуктивні землі); - водні - води світового океану, води суходолу (річки, озера, ставки, водосховища, болота, льодовики, підземні води); - лісові - всі види лісів (твердої породи, м'якої, чагарники) та лісовкриті площі; - біологічні ресурси - рослинний і тваринний світ; - ресурси світового океану, що перебувають у воді у розчиненому стані, на морському дні й під ним, у товщі земної кори; -рекреаційні - природно-кліматичні, бальнеологічні й заповідні; - кліматичні й космічні - сонячна енергія, енергія вітру, енергія хвиль, внутрішнє тепло землі, освітленість. За ознакою вичерпності природні ресурси поділяються на невичерпні, вичерпні й невідновлювані. До невичерпних належать сонячна енергія, внутрішнє тепло Землі, енергія вітру, води. До вичерпних природних ресурсів зараховують ґрунтовий покрив, рослинний і тваринний світ, атмосферне повітря, прісну воду, лікувальні грязі тощо. Невідновлювані—це корисні копалини й мінерально-будівельна сировина. Економічна класифікація природних ресурсів заснована на їх розподілі на ресурси виробничого й невиробничого, галузевого й міжгалузевого, промислового й сільськогосподарського, одноцільового й багатоцільового призначення. Природні умови та ресурси мають істотний вплив на галузеву структуру господарства країни та види виробничої діяльності певною мірою залежать від природних умов. За ступенем залежності галузі класифікують наступним чином Вирішальний ступінь залежності розміщення галузей народного господарства та видів виробів від природних ресурсів: - сільськогосподарське виробництво; - лісове господарство; рибне господарство; - гідроенергетика; - гірничодобувна промисловість; - трубопровідний транспорт; - калійні добрива; - суднобудування; - рекреаційне господарство. Значний ступінь залежності: - чорна металургія повного циклу; - кольорова металургія (алюміній, мідь, свинець, цинк, нікель, магній); - теплоенергетика; - синтетичний каучук, сода; - лляні тканини; - цукрова та овочеконсервна промисловість; - промисловість будівельних матеріалів; - охорона здоров'я. Читайте також:
|
||||||||
|