Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи соціально-психологічного дослідження процесу адаптації.

Дослідження виробничої адаптації молодих працівників до підприємства передбачає використання сукупності соціально-психологічних методів дослідження. Коротко розглянемо їх.

Метод спостереження найраціональніше застосовувати у тих випадках, коли об’єкт вивчення включений в реальні умови діяльності колективу. Спостереження дозволяють отримати особливо важливу інформацію, яка виявляється в ході виконання працівниками відповідальних завдань. Процедура спостереження здійснюється за стандартною схемою: фіксування учасників ситуації, яка досліджується, їх цільової спрямованості, мовних комунікацій, характеру емоційного фону.

Спостереження дозволяє виявити різні показники виробничої адаптації: динаміку психічних станів і властивостей особистості, характеристику форм спілкування; різні відтінки адаптаційної задоволеності. Але основним недоліком спостереження є те, що воно ніколи не дозволяє проникнути в суть явищ. Це може привести до невірної інтерпретації спостережень.

Метод бесіди. Необхідною стороною соціально-психологічних досліджень процесу адаптації є збір таких матеріалів, які характеризують особливості особистості піддослідних: інтереси, прагнення, ставлення до трудового колективу, переконання. Ефективним засобом дослідження в цьому випадку виступає метод бесіди, яка проводиться за наперед складеними питаннями, які зацікавили дослідника. Труднощі використання цього методу в тому, що від дослідника вимагається встановлення особистого контакту з піддослідним, ретельного плану бесіди, щоб бесіда не перетворилась в усне анкетування.

Найбільш поширеним методом дослідження виробничої адаптації є метод анкетування. Дослідження адаптаційного процесу, його динаміки може бути здійснене в тому випадку, коли анкетування проводиться не менше двох разів. Анкетний метод дозволяє виявити різні показники адаптаційної задоволеності (ступені усвідомлення особистістю свого статусу в трудовому колективі, розуміння значення своєї праці) і з’ясувати причини незадоволеності, недостатньої продуктивної діяльності. Тому анкети містять різні питання, які повинні з’ясувати особливості професійно-кваліфікаційних характеристик, мотиви вибору професії, ставлення до її умов та ін.

Метод аналізу документів (кваліфікаційне посвідчення, табелі про заробітну плату за рік, відомості про загальні доручення) дозволяють з’ясувати успішність професійної діяльності. Велику інформативність несуть в собі індивідуальні картки молодих працівників, які заповнюються керівником. У них відображені показники професійної адаптації і відмічаються особистісні якості – відповідальність, активність тощо.

Метод оцінок і самооцінок також є актуальним при вивченні адаптаційних процесів. Він передбачає опитування молодих працівників, оцінку ними плюсів і мінусів професійної діяльності, трудового колективу, його членів і самих себе.

Соціометричні методики також використовуються при вивченні виробничої адаптації. Вони дозволяють з’ясувати характер ставлення до адаптанта з боку членів трудового колективу.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  7. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  8. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  9. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  10. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  11. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 834

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фактори, показники і критерії соціально-професійної адаптації. | Стан та психологічні особливості дослідження професійної переорієнтації особистості.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.033 сек.