Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Професійне навчання і підвищення кваліфікації.

Лекція № 32.

План:

1. Правові питання організації виробничого навчання.

2. Пільги для працівників, які навчаються у середніх закладах освіти.

3. Пільги для працівників, які навчаються у професійно – технічних закладах освіти.

4. Пільги для працівників, які навчаються у вищих закладах освіти та аспірантурі.

1. Правові питання організації виробничого навчання.

Для професійної підготовки і підвищення кваліфікації працівників власник або уповноважений ним орган організовує індивідуальне , бригадне , курсове або інше навчання за рахунок підприємства.

Професійна підготовка –оволодіння певними навичками і знаннями за певною професією або спеціальністю. Основними формами навчання є: індивідуальне, бригадне, курсове навчання.

При індивідуальному навчанні учні прикріплюють до кваліфікованого працівника або включають до складу робочої бригади , де його навчає бригадир або інший кваліфікований працівник.

При бригадної формі навчання учні об’єднуються в бригади, які очолює бригадир або інструктор.

Курсове навчання використовується при навчанні особливо складної професії.

Перепідготовка – це професійне навчання працівників. Які вже мають професію, з метою здобуття нової . Форми навчання те ж, що вказані вище.

Підвищення кваліфікації – це професійно – технічне навчання, спрямоване на послідовне вдосконалення професійних знань, навичок і умінь з вже набутої професії. Це може здійснюватися без відриву від виробництва і з відривом від виробництва, в останньому випадку встановлені гарантії, передбачені у КЗпП України. Питання про професійне навчання регулюється Положенням про професійне навчання кадрів на виробництві, затв. Наказом Міносвіти та науки, мінпраці та соцполітики від 26.03.01 №127/151.

Робітникам, які успішно закінчили навчання, присвоюється кваліфікація згідно з таріфно – кваліфікаційним довідником і надається робота відповідно до набутої ними кваліфікації і присвоєного розряду.

Виробниче навчання завершується складанням кваліфікаційних іспитів. Іспити, незалежно від форми професійного навчання, полягають у виконанні працівником кваліфікаційних робіт і в перевірці їхніх знань у межах вимог кваліфікаційних характеристик по навчальних програмах.

Результати іспитів оформлюються наказом. Запис про присвоєння розряду заноситься до трудової книжки. Оплата праці під час виробничого навчання проводиться відповідно до Положення про оплату праці під час виробничого навчання , перекваліфікації або навчання іншим професіям, затвердженого постановою КМ України від 28.06.97 №700.

2.Пільги для працівників, які навчаються у середніх закладах освіти.

Працівники, які поєднують працю з навчанням у середніх закладах освіти мають наступні пільги:

1) Встановлення скороченого робочого часу. Для працівників, які успішно навчаються без відриву від виробництва в середніх загальноосвітьних школах з заочною та очною формами навчання встановлюється скорочений робочий тиждень на 1 робочий день або на відповідну кількість робочих годин (при скороченні робочого дня протягом тижня). Ці особи звільняються від роботи протягом навчального року не більш ніж на 30 робочих днів при 6 денному робочому тижні або на відповідну кількість робочих годин. За час звільнення від роботи , вказаним особам виплачується 50% середньої заробітної плати за основним місцем роботи, але не нижче мінімального розміру заробітної плати.

2) Звільнення від роботи без збереження заробітної плати.

За бажанням працівників ім може надаватися в період навчального року 1 –2 вільних від роботи дня в тиждень без збереження заробітної плати. Це право власника , а не його обов’язок.

3) Додаткова відпустка у зв’язку з навчанням у середніх закладах освіти. Тривалість таких відпусток залежить від закладу освіти, форми навчання, курсу або класу навчання, мети ,для якої надається відпустка. За час відпустки зберігається місце роботи і середній заробіток.

2. Пільгі для працівників, які навчаються у професійно – технічних закладах освіти.

Професійно – технічна освіта – це система підготовки кваліфікованих робочих кадрів для галузей народного господарства в професійно – технічних закладах освіти, тобто здобуття громадянами професій відповідно до їх здібностей, інтересів. Основною ланкою системи професійно – технічної освіти є професійно – технічні училища.

Наявність вечірніх відділень в таких закладах освіти дозволяє працівникам поєднувати роботу з навчанням. Для таких працівників встановлюються наступні пільги:

1.Встановлення скороченого робочого часу.

Встановлюється скорочений робочий тиждень або скорочена тривалість щоденної роботи зі збереженням заробітної плати у встановленому порядку.

2.Надання додаткової оплачуваної відпустки.

Працівникам, що навчаються успішно на вечірніх відділеннях надається додаткова оплачувана відпустка для підготовки та складання іспитів загальною тривалістю 35 кал. днів протягом року. На час такої відпустки за працівниками зберігається середня заробітна плата.

3.Обмеження надурочних робіт.

Забороняється залучати до надурочних робіт у дні занять працівників, що навчаються без відриву від виробництва в професійно – технічних закладах освіти.

4.Час надання щорічних відпусток.

Щорічні відпустки за бажанням таких працівників можуть приєднуватися до часу складання заліків, іспитів, виконання лабораторних робіт, настановних занять, підготовки та захисту дипломного проекту та інших робіт , передбачених навчальною програмою. Право вимагати приєднання щорічної відпустки до сесії мають працівники і в тих випадках , коли вони не мають доказів про те , що успішно навчаються.

4. Пільги для працівників, які навчаються у вищих закладах освітита аспірантурі.

Основні пільги, що надаються для даної категорії працівників:


Читайте також:

  1. V Засоби навчання
  2. Адаптації та навчання
  3. Активний метод навчання
  4. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  5. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  6. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  7. Багатокрокове прогнозування з перенавчанням нейромережі на кожному кроці прогнозу
  8. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  11. Бінарні методи навчання.
  12. В чому ж полягає зв'язок методики навчання ІМ з психологією?




Переглядів: 1080

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Компенсаційні виплати – це суми, які виплачуються працівникам понад оплату праці за працю для компенсації витрат. | Надання додаткової оплачуваної відпустки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.