Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність і функції податків

План

Тема 1 : Засади організації податкової системи України

З ДИСЦИПЛІНИ

ТЕКСТИ ЛЕКЦІЙ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

МАШИНОБУДІВНИЙ КОЛЕДЖ

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

імені Олеся Гончара

 

«ПОДАТКОВА СИСТЕМА»

 

Спеціальності:

5.03050401 «Економіка підприємства»

5.03050801 «Фінанси і кредит»

Форма навчання: денна

 

Розробив викладач ______________ С.О. Федченко

______________ Д.О. Нечепуренко

(підпис)

 

 

Розглянуто та ухвалено на засіданні ____________________комісії

_______економіки та підприємництва________________________

________________________________________________________

(назва комісії)

Протокол № _______ від „_____” ____________________ 201 ___ р.

 

Голова комісії ___________________С,О, Федченко______________


1.Сутність і функції податків

2. Класифікація податків

3.Типи податкової політики

4.Системи оподаткування

5. Види штрафних санкцій до платників податків.

6. Види відповідальності і терміниподання податкової декларації

Податки виникли разом з виникненням 1-их форм держави, спочатку вони існували у вигляді безсистемних платежів в натуральній формі. З появою податкової системи в Європі (сер.18 поч.19ст) податки стали осоновним джерелом доходу бюджету.

Під податками розуміють - фін. відносини між державою та платниками податків доходами з приводу примусового відчуження частки знов утвореної вартості з цілями формування централізованих фондів грошових коштів необхідних для виконання державою її функції.

Податки — це система обов'язкових платежів, які сплачують­ся юридичними та фізичними особами до централізованого фон­ду фінансових ресурсів держави. З точки зору економічної теорії— це частина фінансових відносин, пов'язана з процесом пе­рерозподілу частини вартості ВВП, і формування фонду грошо­вих коштів держави, необхідних для утримання державних стру­ктур і фінансування суспільних благ.

Умови виникнення податків: 1) утворення держави; 2) суспіль­ний поділ праці та формування товарно-грошових відносин.

Існує 3 види обов'язкових платежів: 1) плата; 2) відрахування; 3) податки.

Основною особливістю плати як обов'язкового платежу є на­явність конкретного еквівалентного обміну (плата за воду). Справляння її обумовлено існуванням державної власності на ре­сурси чи послуги.

Відрахування— передбачає цільове призначення коштів, що надходять до централізованих фондів грошових ресурсів держави.

Податки характеризуються такими ознаками:

1) відсутністю конкретного еквівалентного обміну;

2) відсутністю цільового призначення;

3) є тільки атрибутом держави.

Податки мають не тільки економічний, а й соціальний харак­тер. Вони є своєрідною ціною за суспільні блага і трансфертні платежі, які отримують громадяни країни (ціни по Ліндалю).

Функції податків:

*фіксальна функція (формування держ. доходів за допомогою акумулювання бюджету і позабуджетуфондах коштів для реалізації держ. програм)

*регулююча (податки розподіляють та перерозподіляють між різними верст населення у вигляді доходів та між різними галузями економіки)

Функції тієї чи іншої категорії показують прояв сутності дано­го поняття в динаміці та русі. Податки виконують два основні функції: фіскальну та розподільно-регулювальну.

Фіскальна — забезпечує мобілізацію коштів у розпорядження держави, формування централізованих фінансових ресурсів як фінансової основи виконання державою покладених на неї функ­цій. З боку фіскальної достатності до податків висуваються такі вимоги:

а) обов'язковість сплати незалежно від форми власності (якщо не передбачені пільги);

б) рівномірність надходження за територіями;

в) рівнонапруженість та стабільність надходження до бюджету. Існування розподільно-регулювальної функції пов'язано з

тим, що податки безпосередньо впливають на вартісний розподіл пропорцій ВВП. Вона реалізується через вплив податків на різні сторони діяльності суб'єктів господарювання. Тому необхідно оптимально поєднувати інтереси платників податків та держави.

Виконання податками регулюючої функції є достатньо склад­ним процесом, який залежить від правильного вирішення таких питань.

1. Визначення об'єкта оподаткування.Згідно з чинним за­конодавством оподатковується прибуток, вартість майна, сума заробітної плати, вартість товарної продукції, обсяг реалізації та ін.

2. Визначення джерел сплати податків.Такими джерелами можуть бути: прибуток (при сплаті податків на землю, транспор­тні засоби, прибуток та майно); собівартість (відрахування до ці­льових державних фондів, сплата місцевих податків і зборів); ча­стина виручки від реалізації продукції (сплата A3, ПДВ, мита).

3. Встановлення розміру ставок податків та методики їх розрахунку.Податкові ставки можуть бути універсальними і диференційованими. Вони можуть встановлюватися в грошовому вираженні на одиницю оподаткування, а також у відсотках до об'єкта оподаткування. Відсоткові ставки можуть бути пропор­ційними (не залежать від розміру об'єкта оподаткування), про­гресивними (зростають зі збільшенням об'єкта оподаткування), регресивними (знижуються зі збільшенням об'єкта оподаткування).

4. Встановлення термінів сплати податків.Для різних пода­тків вони різні і залежать від об'єкта оподаткування, розміру по­датків і джерел сплати.

5. Надання податкових пільг.

6. Застосування штрафних санкцій за порушення податко­вого законодавства суб'єктами господарювання.Штрафні са­нкції застосовуються за таких порушень: неподання або несвоє­часне подання необхідних документів, форм звітності до органів податкової адміністрації; несплата в установлений термін подат­ків та інших обов'язкових платежів державі; приховування об'єктів від оподаткування, умисне заниження суми податку.

Основні елементи в под.системі:

*суб`єкти(платники)

*об`єкти(база оподаткування)

*одиниця оподаткування(один продукт)

*податковий період і звіт. період(квартальний)

*ставка податку (%)

*метод оподаткування (технології розрахунку)

*порядок і термін сплати податків(термін).


Читайте також:

  1. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  2. Адміністрування податків
  3. Адміністрування податків і зборів.
  4. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  5. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  6. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  7. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  8. Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду, шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
  9. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  10. Асимптоти графіка функції
  11. Базальні ядра, їх функції, симптоми ураження
  12. Базові функції, логічні функції




Переглядів: 555

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сучасні теоретичні концепції державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності | Класифікація податків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.