МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Сутність і функції податківПлан Тема 1 : Засади організації податкової системи України З ДИСЦИПЛІНИ ТЕКСТИ ЛЕКЦІЙ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ МАШИНОБУДІВНИЙ КОЛЕДЖ МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ імені Олеся Гончара
«ПОДАТКОВА СИСТЕМА»
Спеціальності: 5.03050401 «Економіка підприємства» 5.03050801 «Фінанси і кредит» Форма навчання: денна
Розробив викладач ______________ С.О. Федченко ______________ Д.О. Нечепуренко (підпис)
Розглянуто та ухвалено на засіданні ____________________комісії _______економіки та підприємництва________________________ ________________________________________________________ (назва комісії) Протокол № _______ від „_____” ____________________ 201 ___ р.
Голова комісії ___________________С,О, Федченко______________ 1.Сутність і функції податків 2. Класифікація податків 3.Типи податкової політики 4.Системи оподаткування 5. Види штрафних санкцій до платників податків. 6. Види відповідальності і терміниподання податкової декларації Податки виникли разом з виникненням 1-их форм держави, спочатку вони існували у вигляді безсистемних платежів в натуральній формі. З появою податкової системи в Європі (сер.18 поч.19ст) податки стали осоновним джерелом доходу бюджету. Під податками розуміють - фін. відносини між державою та платниками податків доходами з приводу примусового відчуження частки знов утвореної вартості з цілями формування централізованих фондів грошових коштів необхідних для виконання державою її функції. Податки — це система обов'язкових платежів, які сплачуються юридичними та фізичними особами до централізованого фонду фінансових ресурсів держави. З точки зору економічної теорії— це частина фінансових відносин, пов'язана з процесом перерозподілу частини вартості ВВП, і формування фонду грошових коштів держави, необхідних для утримання державних структур і фінансування суспільних благ. Умови виникнення податків: 1) утворення держави; 2) суспільний поділ праці та формування товарно-грошових відносин. Існує 3 види обов'язкових платежів: 1) плата; 2) відрахування; 3) податки. Основною особливістю плати як обов'язкового платежу є наявність конкретного еквівалентного обміну (плата за воду). Справляння її обумовлено існуванням державної власності на ресурси чи послуги. Відрахування— передбачає цільове призначення коштів, що надходять до централізованих фондів грошових ресурсів держави. Податки характеризуються такими ознаками: 1) відсутністю конкретного еквівалентного обміну; 2) відсутністю цільового призначення; 3) є тільки атрибутом держави. Податки мають не тільки економічний, а й соціальний характер. Вони є своєрідною ціною за суспільні блага і трансфертні платежі, які отримують громадяни країни (ціни по Ліндалю). Функції податків: *фіксальна функція (формування держ. доходів за допомогою акумулювання бюджету і позабуджетуфондах коштів для реалізації держ. програм) *регулююча (податки розподіляють та перерозподіляють між різними верст населення у вигляді доходів та між різними галузями економіки) Функції тієї чи іншої категорії показують прояв сутності даного поняття в динаміці та русі. Податки виконують два основні функції: фіскальну та розподільно-регулювальну. Фіскальна — забезпечує мобілізацію коштів у розпорядження держави, формування централізованих фінансових ресурсів як фінансової основи виконання державою покладених на неї функцій. З боку фіскальної достатності до податків висуваються такі вимоги: а) обов'язковість сплати незалежно від форми власності (якщо не передбачені пільги); б) рівномірність надходження за територіями; в) рівнонапруженість та стабільність надходження до бюджету. Існування розподільно-регулювальної функції пов'язано з тим, що податки безпосередньо впливають на вартісний розподіл пропорцій ВВП. Вона реалізується через вплив податків на різні сторони діяльності суб'єктів господарювання. Тому необхідно оптимально поєднувати інтереси платників податків та держави. Виконання податками регулюючої функції є достатньо складним процесом, який залежить від правильного вирішення таких питань. 1. Визначення об'єкта оподаткування.Згідно з чинним законодавством оподатковується прибуток, вартість майна, сума заробітної плати, вартість товарної продукції, обсяг реалізації та ін. 2. Визначення джерел сплати податків.Такими джерелами можуть бути: прибуток (при сплаті податків на землю, транспортні засоби, прибуток та майно); собівартість (відрахування до цільових державних фондів, сплата місцевих податків і зборів); частина виручки від реалізації продукції (сплата A3, ПДВ, мита). 3. Встановлення розміру ставок податків та методики їх розрахунку.Податкові ставки можуть бути універсальними і диференційованими. Вони можуть встановлюватися в грошовому вираженні на одиницю оподаткування, а також у відсотках до об'єкта оподаткування. Відсоткові ставки можуть бути пропорційними (не залежать від розміру об'єкта оподаткування), прогресивними (зростають зі збільшенням об'єкта оподаткування), регресивними (знижуються зі збільшенням об'єкта оподаткування). 4. Встановлення термінів сплати податків.Для різних податків вони різні і залежать від об'єкта оподаткування, розміру податків і джерел сплати. 5. Надання податкових пільг. 6. Застосування штрафних санкцій за порушення податкового законодавства суб'єктами господарювання.Штрафні санкції застосовуються за таких порушень: неподання або несвоєчасне подання необхідних документів, форм звітності до органів податкової адміністрації; несплата в установлений термін податків та інших обов'язкових платежів державі; приховування об'єктів від оподаткування, умисне заниження суми податку. Основні елементи в под.системі: *суб`єкти(платники) *об`єкти(база оподаткування) *одиниця оподаткування(один продукт) *податковий період і звіт. період(квартальний) *ставка податку (%) *метод оподаткування (технології розрахунку) *порядок і термін сплати податків(термін). Читайте також:
|
||||||||
|