Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №3

Таблиця

Завдання до заняття

Мета заняття.

ПЛАН

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №2

Тема. Педагогічне краєзнавство як галузь педагогічної науки

І. Теоретичні положення теми заняття

1. Педагогічне краєзнавство як галузь педагогічної науки.

2. З історії питання про педагогічне краєзнавство.

3. Мета, об’єкт, предмет і завдання педагогічного краєзнавства.

4. Функції педагогічного краєзнавства.

5. Принципи педагогічного краєзнавства.

Навчальна забезпечити засвоєння студентами сутності понять «краєзнавство», «педагогічне краєзнавство», «об’єкт педагогічного краєзнавства», «предмет педагогічного краєзнавства», «функції педагогічного краєзнавства»; розуміння студентами реалізації принципів педагогічного краєзнавства у навчально-виховному процесі ЗНЗ.

Розвивальна розвивати аналітичні здібності студентів щодо визначення характерних особливостей краєзнавства та педагогічного краєзнавства.

Виховна сприяти вихованню національної свідомості майбутніх учителів.

Студент повинен знати:сутність поняття«педагогічне краєзнавство».

Студент повинен уміти:знаходити категоріальні відмінності між краєзнавством та педагогічним краєзнавством.

Основні поняття теми:

Об’єкт педагогічного краєзнавства, педагогічне краєзнавство, предмет педагогічного краєзнавства, принципи педагогічного краєзнавства, функції педагогічного краєзнавства

 

· Підготовка до заняття за матеріалами лекції та рекомендованими джерелами.

· Відповідь на питання 2 («З історії питання про педагогічне краєзнавство») виконати у вигляді таблиці. Наприклад: оформлення таблиці Ідеї педагогів з краєзнавчої роботи з учнями

Ідеї педагогів з краєзнавчої роботи з учнями

Головна ідея педагога Цитата Форми і методи роботи педагога
Г.С. Сковорода Значення навколишнього оточення у навчанні та вихованні. Ідеї «сродності». Зміст і методика навчання, мають базуватися на спостереженні за особливостями оточуючого середовища і власному пізнанні «Якщо математик, медик чи архітектор щасливий, то щастя це залежить від природи, що народила його для того» [1; 227]   Екскурсія, спостереження, бесіди на природі  
О. Духнович Принцип народолюбія: викладання предметів рідною мовою на матеріалах вивчення рідної історії, а також використанні народної творчості, народних звичаїв у процесі виховання «На совість учителеві хай буде покладено і те, щоб в дітях збудив народолюбство і в серцях їх засвітив любов до своєї народності… Ідучи за цими правилами, хай учитель наведе на все приклади, чи з старовинних історій, чи з мистецтва, а найбільш з випадків і самим дітям відомих» [2; 91] Розповідь вчителя, робота з підручником
Б.Д. Грінченко Професійна підготова вчителів, пов’язана із знаннями про довкілля та любов’ю до рідного краю До освітян «вони мусять добре познайомитися з історією рідного народу, з історією просвіти на Вкраїні попереду; їм треба знати і сьогочасне становище українського народу – його життя, побут, потреби і змагання не тільки в справах просвітніх, але й у всіх інших. Вони повинні перестати бути чужинцями серед свого народу, а зробитися членами його; вони повинні своїм життям, своїм повелінням, своїми знаннями заробити в народу віру й повагу до себе» [2; 145] Методи навчання: словесні (розповідь, художня розповідь, розповідь-опис, пояснення, вступна бесіда, пояснювальне читання, повторювальна бесіда, робота з книгою), наочні (спостереження, ілюстрація, демонстрація) та практичні (письмові, усні, тренувальні та контрольні вправи); форми навчання: урок, додаткові заняття, домашня робота, предметні гуртки, наукові товариства, групова та індивідуальна робота.

Використані джерела:

1. Сковорода Г. Вірші. Пісні. Байки. Діалоги. Трактати. Притчі. Прозові переклади. Листи. – К.: Наукова думка. – 1983. – 543 с.

2. Хрестоматія з історії педагогіки. Частина І. Вітчизняна школа і педагогіка / Наук. Редактор А.А. Сбруєва. – Суми: СДПУ ім. А. Макаренка, 2003. – 299 с.

 

· Підготувати повідомлення про краєзнавчі принципи навчання і виховання у працях К.Д. Ушинського або М.С. Грушевського. Доцільно використовувати: Ушинський К.Д. Избранные педагогические сочинения. – Т. 1. – М. : Педагогика, 1974. – 584 с.; Ушинський К.Д. Избранные педагогические сочинения. – Т. 2. – М. : Педагогика, 1974. – 440 с.; Грушевський М.С. Історія України-Руси: В 11 т., 12 кн. – Т. 1. – К. : Наукова Думка, 1991. – 736 с.

 

ІІ. Індивідуальна робота студента

1. Скласти схему «Педагогічні погляди педагога та їх оцінка» (позитивна або негативна, зв’язок із сучасністю, причини успішності); або «Цікаві ідеї педагога з питань реалізації краєзнавчого принципу у навчанні та вихованні учнів».

 

Рекомендації до складання схем:

Схема – це схематично фіксоване відображення певної частини змісту теми, що об’єднано ключовим поняттям, проблемою, подією та ін.

Задача студентів, при вивченні тексту (глави книги) за заданою темою – скласти схему (схематичне зображення). Доцільно виконати схему на великих аркушах паперу (наприклад формат А1 або А2). Далі студенти презентують схему перед аудиторією і відповідають на запитання, що виникають.

У схемі доцільно відобразити такі моменти:

1. Педагогічні погляди педагога та їх оцінка (позитивна та негативна, зв’язок із сучасністю, причини успішності);

2. Цікаві ідеї педагога (особисто для студента).

Питання для самоконтролю

1. Роль педагогічного краєзнавства у професійному становленні майбутнього вчителя.

2. Схарактеризуйте мету та завдання педагогічного краєзнавства.

3. Дайте визначення об’єкту і предмету педагогічного краєзнавства.

4. Охарактеризуйте функції і принципи педагогічного краєзнавства.

5. Які Ви знаєте джерела краєзнавства?

Рекомендована література

1. Бех І.Д. Виховання особистості: Сходження до духовності / І.Д. Бех. – Наук. видання. – К. : Либідь, 2006. – 272 с.

2. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник [Текст] / Семен Устимович Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.

3. Иванов П.В. Педагогические основы школьного краеведения. –Петрозаводск, 1966. – 106 с.

4. Історія України. Всесвітня історія. 5–12 класи: Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Перун, 2005. – 142 с.

5. Програма для середньої загальноосвітньої школи 1–4 класи. – К. : «Початкова школа». – 2006. – 432с.

6. Трефяк Я. Методика краєзнавчої роботи в школі // Історія в школах України. – 2002. - №1. – С. 33–37

 

 

Тема. Підготовка майбутнього вчителя до краєзнавчої роботи

 

І. Теоретичні положення теми заняття


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Алергія та анафілаксія, їх практичне значення .
  5. Бактеріофаг, його природа і практичне застосування. Вплив бактеріофага на мінливість мікроорганізмів.
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Відповідь на практичне завдання.
  12. Вступне заняття




Переглядів: 727

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДОДАТКОВА | Завдання до заняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.034 сек.