МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Визначення поняття.Для задоволення потреби у формуванні всебічно розвиненої особистості суспільство формує систему фізичного виховання. Система фізичного виховання – це історично обумовлений тип соціальної практики фізичного виховання, який включає теологічні, науково-методичні, програмово-нормативні та організаційні елементи, що забезпечують фізичне виховання громадян. Кожному суспільству характерна своя система фізичного виховання, рівень розвитку якої обумовлений рівнем матеріальної і духовної культури суспільства. Розвинені системи фізичного виховання формуються при достатньо високому рівні матеріальної і духовної культури. Якщо в системі відсутні певні елементи та належні матеріальні засоби, причиною якої є невисока культура суспільства, то її можна назвати елементарною. Система фізичного виховання тісно пов’язана з системами освіти, охорони здоров’я, оборони, матеріального виробництва, культури, науки і розвивається під впливом змін, що відбуваються в них. Система фізичного виховання входить до суспільного виробництва і впливає на нього через суб’єкта виробничих відносин – людину. Вона задовольняє не тільки біологічні потреби в рухах, але й соціальні. Реалізуючи свої педагогічні функції, система фізичного виховання здатна також вирішувати завдання морального, естетичного, інтелектуального розвитку, досягаючи успіхів там, де виявляються неефективними інші системи. Разом з тим у самій системі фізичного виховання відображається все те, що пов’язане з соціальним, економічним та духовним життям суспільства. Чим вищий соціально-економічний рівень розвитку суспільства, тим повніші цінності фізичної культури в житті його громадян, вища частка національного доходу, вищій рівень здоров’я і довголіття людей. Для нас особливий інтерес становить система фізичного виховання дітей, спрямована на їх всебічне фізичне вдосконалення. Реалізуючи цю головну функцію системи, вчитель повинен сформулювати систему фізичного виховання конкретного колективу школи. Для цього він відповідно до статті 12 Закону України “Про фізичну культуру і спорт”, повинен визначити зміст, форми і засоби рухливої активності учнів, враховуючи місцеві умови, їх інтереси і запити. Далі необхідно визначити методи проведення занять з фізичної культури та організувати позанавчальну фізкультурно-оздоровчу роботу за участю позашкільних навчально-виховних закладів, громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості. Українська національна система фізичного виховання має глибокі історичні корені. Найповнішого розвитку в історичному аспекті вона досягла в Запорізькій Січі, де особлива увага приділялась фізичному вихованню дітей і підлітків у січових церковних школах.
2. Основи української національної системи фізичного виховання. 2.1. Телеологічні основи. Телеологія – це наука, за якою розвиток є здійсненням наперед визначеної мети, а все в розвитку природи і суспільства доцільне. Телеологія має особливе значення у системі виховання. Визначаючи мету, роль і місце фізичного виховання в загальній системі виховання, керуються визначальними загальнолюдськими цінностями. Тому наші погляди на фізичне виховання необхідно базувати на принципах гуманізму природовідповідності і демократизму, його змісту, мети, засобів та методів. Принцип природовідповідності передбачає врахування у процесі фізичного виховання закономірностей циклічності побутових, трудових і святкових явищ і процесів, характерних для життєдіяльності певної етнічної спільноти людей у конкретному природному середовищі. Демократизація процесу фізичного виховання відрізняється тим, що проблеми учнів вирішуються з їх активною участю. Вони обговорюють плани своєї діяльності, приймають рішення, обирають оптимальний варіант, але при цьому залишають за вчителем право приймати остаточні рішення. Педагогічні ідеї гуманізму народилися в епоху Відродження. Однією з важливих рис її ідеології був індивідуалізм. Важливе не походження, а особисті якості окремої людини, її розум, спритність, енергія, які забезпечують успіх у житті. Саме через те, що діячі епохи ставили в центр уваги людину, їх світогляд позначають терміном “гуманізм”, а саму епоху називають епохою гуманізму. Риси епохи Відродження визначили характер педагогічних ідей гуманізму, а саме:
2.2. Науково-методичні основи. Сучасна система фізичного виховання базується на широкому комплексі наукових даних. Науково-методичну основу системи фізичного виховання утворюють суспільні, природничі, та психолого-педагогічні науки, які безпосередньо обслуговують практику фізичного виховання. Вони сформувались і розвиваються разом з практикою фізичного виховання завдяки діяльності спеціалізованих наукових закладів і лабораторій, кафедр фізичного виховання ВНЗ аспірантур і докторантур. Що готують науково-педагогічні кадри. Розповсюдження науково-методичної інформації реалізується через видання спеціальної літератури(монографій підручників, посібників, рекомендацій, збірників*; проведення науково-методичних та науково-практичних конференцій і виставок; періодичну пресу (газети, журнали, інформаційні бюлетені*. Вирішенню завдання подальшого розвитку фізичної культури і спорту сприяє мережа науково-методичних центрів, успішне функціонування Олімпійської Академії України; МОН України.
2.3. Правові, програмні та нормативні основи. До них належать:
Тому для забезпечення державних інтересів у фізичному вихованні дітей і учнівської молоді, з одного боку, та захисту прав навчальних закладів щодо визначення змісту і засобів фізичного виховання учнівської молоді, передбачених статтею 12 Закону України “Про фізичну культуру і спорт”, з іншого боку, сьогодні розробляються програми трьох рівнів: базові, регіональні і робочі.
5. „Національна спортивна класифікація”. Єдина спортивна класифікація України видається на 4 роки і є нормативним документом галузі фізичної культури і спорту. Вона забезпечує єдину систему оцінки рівня спортивної майстерності і спортивних досягнень та встановлює нормативи і вимоги для присвоєння спортивних розрядів і звань. Розрядні нормативи. Розрядні вимоги. 6. Державні тести та нормативи оцінки фізичної підготовки населення України. Національна система фізичного виховання передбачає функціонування Державних тестів і нормативів оцінки фізичної підготовки населення. Її метою є стимулювання і спрямування подальшого розвитку фізичної культури серед населення для забезпечення здоров’я нації на рівні вищих світових стандартів.
2.4. Організаційні основи. Вони передбачають функціонування відповідних організацій, установ і товариств, що керують розвитком фізичної культури і спорту України.
До громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості належать спортивні клуби, спілки і товариства, національні спортивні федерації, Національний Олімпійський комітет України. Всі організації, що забезпечують функціонування галузі “Фізична культура і спорт”, об’єднані спільною метою і завданнями, що полягають у задоволенні індивідуальних та суспільних запитів і потреб громадян України у фізичній і спортивній підготовці.
3.Умови функціонування системи фізичного виховання.
Для функціонування системи необхідні певні умови:
Мета – це очікуваний результат діяльності, до якого прагне людина. Вона, як і система в цілому, впливає на певні потреби людини, групи людей, всього суспільства. Якщо мета не відповідає потребам людини чи суспільства в цілому, або якщо для її реалізації не створені належні умови, то така мета не буде досягнута, бо поставлена неправильно. Це важливо усвідомити фахівцям, оскільки, формуючи системи фізичного виховання своїх колективів, їм належить визначити і мету цих систем. Серед потреб які спонукають людину до руху є:
Отже, мета системи фізичного виховання може бути визначена як задоволення певних потреб суспільства та окремих його громадян, пов’язаних з біологічним і духовним розвитком, здоров’ям та високопродуктивною працею і захистом від несприятливих природних та соціальних факторів.
5. Основні завдання фізичного виховання. У процесі фізичного виховання вирішується багато завдань, але всі вони можуть бути умовно об’єднанні у три групи: освітні, оздоровчі, виховні. 5.1. Освітні завдання. Ця група завдань, що вирішується у процесі фізичного виховання, полягає в тому, щоб:
Вирішення освітніх завдань, їх реалізація спрямована на одержання максимального ефекту від занять фізичними вправами в напрямку їх впливу на фізичну і духовну сферу людини, її здоров’я та творче довголіття. В цьому контексті освіти завдання виступають як обслуговуючі щодо оздоровчих та виховних. 5.2. Оздоровчі завдання спрямовані на:
5.3. Виховні завдання. Вирішення виховних завдань передбачає:
Інтелектуальний розвиток учнів у процесі фізичного виховання. Інтелектуальний розвиток вимагає відповідного фізичного стану. Продумана шкільна система фізичного виховання може бути надійною основою високого рівня розумової працездатності протягом всього навчального дня. В перспективі систематичні заняття фізичними вправами позитивно позначаються на творчому інтелектуальному довголітті.
Моральне виховання учнів у процесі фізичного виховання. Великі можливості має навчально-рухова діяльність для вирішення завдань морального виховання, що обумовлено її змістом, який включає в себе розмаїття інтелектуальних, пізнавальних, емоційних і моральних компонентів, які можна використовувати для виховання почуття поваги до слабкого, почуття обов’язку і відданості, почуття відповідальності, власної гідності, гордості, сором’язливості тощо. Дотримання принципу індивідуального підходу передбачає відповідальність педагогічних впливів до життєвого досвіду, сил і можливостей учнів. Добре відоме значення у виховній роботі яскравого морального прикладу. Учитель фізичної культури – це не професія, це спосіб життя. Про можливість патріотичного виховання у процесі занять фізичними вправами свідчить діяльність спортивно-просвітницьких товариств і організацій Східної Галичини на початку ХХ століття. Пам’ятаємо, що якими б значними не були результати, досягнуті в удосконаленні фізичних якостей і рухових можливостей особи, вони можуть виявитись некорисними для суспільства, якщо їх власник не вихований морально і якщо у нього немає активного прагнення прикласти свої сили на користь суспільства.
Виховання волі в процесі занять фізичними вправами. Вольовими якостями, які найбільше піддаються впливові у процесі фізичного виховання є: цілеспрямованість, наполегливість і впертість, витримка, рішучість і сміливість, ініціативність. Для виховання волі використовуються (особливо у спорті* спеціальні завдання і установки, що вимагають подолання додаткових труднощів. У процесі занять фізичними вправами проявляються такі основні типи вольових зусиль:
Оскільки процес фізичного виховання немислимий без прояву вольових зусиль, то вже самі заняття фізичними вправами сприяють вихованню вольових властивостей. Фізичне і господарсько-трудове виховання учнів. Забезпечуючи підвищення функціональних можливостей організму, фізичне виховання створює найважливіші передумови високої працездатності для всіх видів праці.
Велике значення в господарсько-трудовому вихованні мають спортивно-трудові літні табори відпочинку, що організовуються на час канікул дитячими спортивними школами або регіональними управліннями освіти. Вплив занять фізичними вправами на естетичне виховання учнів. Фізичне виховання розширює сферу естетичного впливу навколишнього середовища на особу. З естетичним вихованням можна вирішувати такі питання:
Головними засобами естетичного виховання в процесі занять фізичними вправами є:
8. Особливості національних програм фізичного виховання в межах руху „Спорт для всіх.” Рух „Спорт для всіх” започатковано в Європі у 60-ті роки ХХ століття. Метою роботи Центру є: Створення сприятливих умов для реалізації права громадян на заняття фізичною культурою і спортом, задоволення їх потреб в оздоровчих послугах за місцем проживання та в місцях масового відпочинку населення. „Спорт для всіх” сприяє формуванню сучасного стилю життя шляхом охоплення населення доступними видами рухової активності. Рух „Спорт для всіх” покликаний сформувати у людей бажання до систематичних занять фізичною культурою і спортом протягом всього життя. Рух „Спорт для всіх” знаходиться під егідою Всесвітньої ради зі спорту і фізичного виховання при ЮНЕСКО, МОК та Комітету спорту Ради Європи. Ідея „спорту для всіх” реалізується Всеукраїнським, регіональними та міськими центрами у тісній співпраці з фізкультурно-спортивними товариствами, спортивними федераціями, іншими громадськими організаціями та зацікавленими підприємницькими структурами. Центр реалізує такі завдання:
Функції Центру:
Читайте також:
|
||||||||
|