Визначається при повторному обстеженні тестом одних і тих же людей.
Коефіцієнт надійності повинен бути не менше
Характеризує ступінь однорідності всіх його завдань.
Коефіцієнт надійності повинен бути
Установлюється, якщо розробником визначено декілька взаємозамінних наборів завдань (схожими, але не ідентичними)
- дійсний, що має силу.
Комплексна Характеристика тесту, що вказує на обґрунтованість та ефективність його застосування.
А. Анастазі: «Валидность теста – понятие, указывающее нам, что тест измеряет и насколько хорошо он это делает».
характеризує міру представленості в тестових завданнях всього об’єму психічних властивостей, які вимірюються
відображає рівень співвіднесення результатів тесту з базовими для нього теоретичними поняттями (конструктами)
Показує, як результати
тестування співвідносяться
з оцінками, отриманими
нетестовими способами
доцільність застосування тесту, що визначається наявністю допустимим співідношенням затрат на тестування (часу, праці, фінансів) і користі від нього.
6. Основні види тестів
Залежно від особливостей інтерпретації виконання:
1) орієнтовані на статистичну норму;
2) критеріально-орієнтовні (КОРТ);
Залежно від предмета вимірювання:
1) тести інтелекту;
2) тести здібностей;
3) тести досягнень;
4) тести особистості;
5) міжособистісні тести.
За характером тестових завдань:
1) вербальні;
2) образні;
3) практичні;
4) комбіновані.
За формою пред’явлених завдань:
1) бланкові;
2) апаратурні;
3) рисункові;
4) усні.
Залежно від кількості досліджуваних:
1) індивідуальні;
2) групові.
За часом виконання:
1) швидкості;
2) результативності.
Застосування методу тестів для досліджень вимагає наявності як психологічних знань, так і компетентності в галузі теорії і практики вимірювання.
Недостатність кваліфікації часто повертається втратою індивідуального підходу, грубими дефектами інтерпретації результатів, збільшенням кількості помилок при організації процедури випробування.