МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ефективність функціонування роздрібної торговельної мережіОднією із важливих передумов формування сучасної сфери торговельного обслуговування населення є оцінка стану, виявлення та визначення основних напрямів розвитку роздрібної торговельної мережі. Для оцінки стану розвитку роздрібної торгової мережі використовують систему показників, які поділяються на три групи: 1. Показники кількісної оцінки розвитку торгової мережі. 2. Показники оцінки якісного складу роздрібної торгової мережі. 3. Показники оцінки ефективності функціонування об’єктів роздрібної торгівлі. До кількісних показників відносяться: (табл. 1.4) *1. Загальна кількість роздрібної торгівлі, в тому числі магазинів, ринків, дрібнороздрібних одиниць. *2. Забезпеченість населення торговельною мережею. Розраховується як відношення добутку торгової площі магазинів на 1000 осіб до загальної чисельності населення: *3. Забезпеченість населення торговими місцями на ринках. Розраховується як відношення добутку кількості торгових місць на ринках на 1000 осіб до загальної чисельності населення. *4. Рівень забезпеченості населення роздрібною торговельною мережею (РЗ). Розраховується як відношення добутку 100% на фактичну забезпеченість населення торговою площею магазинів або торгових місць на ринках до нормативного показника забезпеченості населення відповідними об’єктами. *5. Щільність розміщення роздрібної торговельної мережі. Розраховується як відношення добутку кількості роздрібних об’єктів торгівлі на 1000 або 10000 осіб до загальної чисельності населення: *6. Кількість мешканців, що припадає на один роздрібний об’єкт. Розраховується як відношення чисельності населення аналізовуваної територіальної одиниці до кількості об’єктів роздрібної торгівлі: До якісних показників відносяться: (табл.1.5) *1. Питома вага в загальній кількості об’єктів роздрібної торгівлі: магазинів, ринків, дрібно роздрібних об’єктів торгівлі. *2. Питома вага магазинів різної форми спеціалізації в загальній кількості: спеціалізованих, вузькоспеціалізованих, комбінованих, неспеціалізованих, змішаних, універсальних. *3. Середній розмір магазину різних форм спеціалізації. *4. Питома вага магазинів з різними методами продажу товарів у загальній їх кількості: самообслуговування, з індивідуальним обслуговуванням.
Показники, що характеризують ефективність функціонування торговельних підприємств. Соціальні показники.(табл.1.6) *1. Коефіцієнт завершеності покупки. Розраховується як відношення кількості покупців, що здійснили покупку до загальної кількості покупців, що заходили до магазину. (> 0,70) *2. Коефіцієнт затрат часу на придбання товарів. Розраховується як відношення фактичних затрат часу на придбання товарів у магазині до оптимальних. (=1). *3. Коефіцієнт, що характеризує рівень надання послуг покупцям. Розраховується як відношення кількості послуг, що надаються покупцям у магазині до оптимальної їх кількості. *4. Кількість скарг покупців, записаних у книгу відгуків та пропозицій за рік. *5. Кількість порушень правил продажу товарів і торговельного обслуговування покупців, зафіксованих службовими особами контролюючих органів. Економічні показники. 1. Рівень валового доходу: відношення валового доходу до обсягу товарообороту помножений на 100 2. Рівень витрат обігу: відношення витрат обігу до обсягу товарообороту, у відсотках до товарообороту. у тому числі на: – оплату праці: відношення витрат обігу на оплату праці до обсягу товарообороту, у відсотках до товарообороту. – рекламу: відношення витрат обігу на рекламу до обсягу товарообороту, у відсотках до товарообороту: 3. Рентабельність товарообороту. Розраховується як відношення прибутку від реалізації товарів до обсягу товарообороту, у відсотках до товарообороту. (Оптимальна велична показника 8%): 4. Питома вага торгово-оперативного персоналу в загальній чисельності працівників. (Оптимальна велична показника 75%): 5. Час обігу товарів у днях товарообороту. Частка від ділення добутку середніх товарних запасів і кількості днів у періоді на обсяг товарообороту (Оптимальна велична показника 25 днів): 6. Частка доходу, одержаного від надання платних послуг у загальній сумі доходу. Відношення доходу, одержаного від надання послуг покупцям до обсягу валового доходу, у відсотках: 7. Рівень втрат товарів, пов’язаних із самообслуговуванням. Відношення суми втрат товарів у секціях самообслуговування до обсягу товарообороту цих секцій, у відсотках. Техніко-технологічні показники 1. Частка площі торгового залу в загальній площі магазину. Відношення площі торговельного залу магазину до загальної, у відсотках. (Оптимальна велична показника 70-80%): 2. Частка товарних запасів, що розміщуються у торговельному залі. Відношення абсолютної величини товарних запасів, що розміщуються у торговельному залі, до загальної їх суми. (Оптимальна велична показника 70-75%): 3. Торгова площа, що припадає на одного торгово-оперативного працівника. Частка від ділення площі торговельного залу на чисельність торгово-оперативних працівників. *4. Коефіцієнт установчої площі. Відношення установчої площі до площі торговельного залу (Для універмагів Ку=0,27, для будинків торгівлі Ку=0,29): *5. Коефіцієнт експозиційної площі. Відношення експозиційної площі до площі торговельного залу (Для універмагів Ку=0,70, для будинків торгівлі Ку=0,29): 6. Частка реалізації товарів у секціях самообслуговування в загальному обсягу товарообороту магазину. (Оптимальна велична показника 75-80%): *7. Число асортиментних позицій, що реалізує магазин. Число асортиментних позицій в розрахунку на 1м2 торгової площі. Частка від ділення числа асортиментних позицій, що реалізує магазин, на площу торговельного залу: Серед соціальних показників найважливішими є коефіцієнт завершеності покупок та коефіцієнт затрат часу покупців на придбання товарів, вони відображають, наскільки повно, в яких умовах і за який час покупці можуть задовольняти свої потреби, отже характеризують стан розвитку роздрібної торговельної мережі, виконання торгівлею своїх соціальних завдань. На величину соціальних показників впливають багато різних факторів макро- та мікрорівнів. До факторів макрорівня належать: - соціально-економічне становище в країні, стан розвитку вітчизняного виробництва, рівень доходів населення та інфляції; - ступінь оптимальності податкової та кредитної систем; - рівень конкуренції на споживчому ринку. Серед факторів мікрорівня, тобто тих, що залежать від торговельного підприємства, основними є: - стан товарної пропозиції та надання послуг покупцям; - організація торгово-технологічного процесу; - стан управління персоналом; - зацікавленість торгово-оперативного персоналу в обслуговуванні покупців; - фінансовий стан підприємства торгівлі. Вирішення соціальних завдань значною мірою залежить від економічної ефективності функціонування об’єктів торгівлі, використання їх основних фондів, особливо торгової площі магазинів.
Читайте також:
|
||||||||
|