Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Переговорний процес як спосіб розв’язання конфліктів

 

Переговори – такий спосіб завершення конфлікту, коли опоненти вичерпали можливості силового розв’язання протиріччя.

Види переговорів згідно з їх цілями:

¾ Переговори про продовження діючих угод;

¾ Переговори про нормалізацію стосунків;

¾ Переговори про перерозподіл;

¾ Переговори про створення нових умов;

¾ Переговори по досягненню побічних ефектів.

Функції переговорів:

· Інформаційна;

· Комунікативна;

· Регуляції та координації дій;

· Контролю;

· Відволікання уваги;

· Пропаганди;

· Зволікань.

 

Існує три типи спільних рішень учасників переговорів:

· Компромісне або серединне;

· Асиметричне, відносний компроміс;

· Знаходження принципово нового рішення шляхом співробітництва.

 

Етапи процесу переговорів:

1. Підготовка до переговорів:

а) організаційний момент – формування делегації, визначення місця і часу зустрічі, порядку денного, узгодження із зацікавленими організаціями;

б) змістовний момент – аналіз проблеми та інтересів учасників, формування загального підходу до переговорів і власної позиції (концепції), визначення можливих варіантів рішення.

2. Ведення переговорів:

а) уточнення інтересів, концепцій і позицій учасників;

б) обговорення (обґрунтування своїх поглядів та пропозицій);

в) узгодження позицій та розробка домовленостей.

3. Аналіз результатів переговорів та виконання досягнутих домовленостей.

 

Показники успішності переговорів – висока оцінка учасників їх підсумків; ступінь розв’язання проблеми; виконання опонентами взятих на себе зобов’язань.

Після закінчення переговорів потрібно обговорити:

¾ Що сприяло успіху;

¾ Які виникали труднощі та як вони долалися;

¾ Що не враховано при підготовці до переговорів, чому;

¾ Яка була поведінка опонента при переговорах;

¾ Який досвід ведення переговорів можна використовувати.

Психологічними механізмами переговорного процесу є узгодження цілей та інтересів; прагнення до взаємної довіри; забезпечення балансу влади та взаємного контролю сторін.

Технологія переговорів включає в себе способи подачі позиції, принципи взаємодії з опонентом і тактичні прийоми.

Способи подачі позиції:

¾ відкриття позиції (характеристика власної позиції без порівняння з позицією опонента);

¾ закриття позиції (критика позиції опонента без порівняння з власною позицією);

¾ підкреслення загального в позиціях;

¾ підкреслення різниці в позиціях.

 

Принципи конструктивної взаємодії з опонентом:

¾ Не застосовувати першим прийоми що викликають конфронтацію;

¾ Уважно вислуховувати опонента, не перебивати;

¾ Пасивність на переговорах говорить про погане відпрацювання позиції, її слабкості, небажанні вести переговори;

¾ Не переконувати партнера в помилковості його позиції;

¾ При згоді партнера поступитися не розглядати це як прояв його слабкості.

 

Тактичні прийоми на переговорах:

А. Прийоми, які застосовуються на всіх етапах:

1. "Ухід" пов'язаний із закриттям позиції (відкладання розгляду питання, невизначена відповідь);

2. "Затягування" (серія різних видів "уходів");

3. "Вичікування" (формування власної позиції після з'ясування позиції опонента);

4. "Вираз згоди";

5. "Вираз незгоди"

6. "Салямі" - дуже повільне відкривання власної позиції

 

Б. Специфічні прийоми (на всіх етапах):

1. "Пакетування" – кілька питань пропонуються до розгляду у вигляді пакету (комплектно), а не окремо. Можуть ув’язуватися привабливі і непривабливі пропозиції в один такий – "продаж в навантаження";

2. "Висування вимог в останню хвилину" (коли підтримують угоду);

3. "Поступове підвищення складності" питань, що обговорюються;

4. "Поділ проблеми на окремі складові".

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I спосіб.
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  6. IV. План навчального процесу.
  7. Iзобаричний процес
  8. Iзотермiчний процес
  9. Iзохоричний процес
  10. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  11. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  12. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.




Переглядів: 996

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види тактик взаємодії медіатора з опонентами | Малий бізнес. Малі підприємства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.