МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Переговорний процес як спосіб розв’язання конфліктів
Переговори – такий спосіб завершення конфлікту, коли опоненти вичерпали можливості силового розв’язання протиріччя. Види переговорів згідно з їх цілями: ¾ Переговори про продовження діючих угод; ¾ Переговори про нормалізацію стосунків; ¾ Переговори про перерозподіл; ¾ Переговори про створення нових умов; ¾ Переговори по досягненню побічних ефектів. Функції переговорів: · Інформаційна; · Комунікативна; · Регуляції та координації дій; · Контролю; · Відволікання уваги; · Пропаганди; · Зволікань.
Існує три типи спільних рішень учасників переговорів: · Компромісне або серединне; · Асиметричне, відносний компроміс; · Знаходження принципово нового рішення шляхом співробітництва.
Етапи процесу переговорів: 1. Підготовка до переговорів: а) організаційний момент – формування делегації, визначення місця і часу зустрічі, порядку денного, узгодження із зацікавленими організаціями; б) змістовний момент – аналіз проблеми та інтересів учасників, формування загального підходу до переговорів і власної позиції (концепції), визначення можливих варіантів рішення. 2. Ведення переговорів: а) уточнення інтересів, концепцій і позицій учасників; б) обговорення (обґрунтування своїх поглядів та пропозицій); в) узгодження позицій та розробка домовленостей. 3. Аналіз результатів переговорів та виконання досягнутих домовленостей.
Показники успішності переговорів – висока оцінка учасників їх підсумків; ступінь розв’язання проблеми; виконання опонентами взятих на себе зобов’язань. Після закінчення переговорів потрібно обговорити: ¾ Що сприяло успіху; ¾ Які виникали труднощі та як вони долалися; ¾ Що не враховано при підготовці до переговорів, чому; ¾ Яка була поведінка опонента при переговорах; ¾ Який досвід ведення переговорів можна використовувати. Психологічними механізмами переговорного процесу є узгодження цілей та інтересів; прагнення до взаємної довіри; забезпечення балансу влади та взаємного контролю сторін. Технологія переговорів включає в себе способи подачі позиції, принципи взаємодії з опонентом і тактичні прийоми. Способи подачі позиції: ¾ відкриття позиції (характеристика власної позиції без порівняння з позицією опонента); ¾ закриття позиції (критика позиції опонента без порівняння з власною позицією); ¾ підкреслення загального в позиціях; ¾ підкреслення різниці в позиціях.
Принципи конструктивної взаємодії з опонентом: ¾ Не застосовувати першим прийоми що викликають конфронтацію; ¾ Уважно вислуховувати опонента, не перебивати; ¾ Пасивність на переговорах говорить про погане відпрацювання позиції, її слабкості, небажанні вести переговори; ¾ Не переконувати партнера в помилковості його позиції; ¾ При згоді партнера поступитися не розглядати це як прояв його слабкості.
Тактичні прийоми на переговорах: А. Прийоми, які застосовуються на всіх етапах: 1. "Ухід" пов'язаний із закриттям позиції (відкладання розгляду питання, невизначена відповідь); 2. "Затягування" (серія різних видів "уходів"); 3. "Вичікування" (формування власної позиції після з'ясування позиції опонента); 4. "Вираз згоди"; 5. "Вираз незгоди" 6. "Салямі" - дуже повільне відкривання власної позиції
Б. Специфічні прийоми (на всіх етапах): 1. "Пакетування" – кілька питань пропонуються до розгляду у вигляді пакету (комплектно), а не окремо. Можуть ув’язуватися привабливі і непривабливі пропозиції в один такий – "продаж в навантаження"; 2. "Висування вимог в останню хвилину" (коли підтримують угоду); 3. "Поступове підвищення складності" питань, що обговорюються; 4. "Поділ проблеми на окремі складові".
Читайте також:
|
||||||||
|