Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи визначення вартості

Поняття вартості в управлінні потенціалом.

Вартість – це грошовий еквівалент, який покупець готовий обміняти на певний предмет. Вартість поділяється на 2 категорії: вартість в обміні та вартість користування.

Вартість в обміні – це ціна, яка переважає на вільному відкритому конкурентному ринку. Вона визначається на основі рівноваги між реальними економічними факторами, тому її називають об’єктивною вартістю.

Вартість у користуванні – це міра цінності власності окремого користувача або групи користувачів, що є складовою діючого підприємства без урахування найбільш ефективного її використання і величини грошового еквіваленту від можливого продажу. Ця вартість є суб’єктивною, бо задовольняє потреби окремого користувача.

В основу принципів формування вартості потенціалу підприємства покладена така класифікація: 1. принципи, які пов’язані з землею, будинками і спорудами (залишкова продуктивність, віддача, збалансованість, оптимальний розмір, поділ і поєднання майнових прав), 2. принципи, які базуються на уявленні користувача (корисність, заміщення, очікування), 3. принципи, які пов’язані з ринковим середовищем (попит, пропонування, конкуренція, змінювання, залежність), 4. принципи найкращого і найефективнішого використання – є синтезуючими і дають вихідну концептуальну модель для аналізу різних факторів, які впливають на вартість об’єкта оцінювання.

Вартість потенціалу підприємства (виробничої системи) включає: вартість трудового потенціалу як складової вартості гудвілу, вартість будівель і споруд, вартість машин і устаткування, вартість нематеріальних ресурсів і активів, вартість земельної ділянки.

 

Виокремлюють 3-и традиційні підходи до визначення вартості потенціал підприємства: витратний (майновий), порівняльний (ринковий), результатний (доходний).

Витратні (майнові) методи передбачають визначення вартості об’єкта на основі витрат на його створення та використання. До них входять методи: порівняльної одиниці, поділу за компонентами, кількісної діагностики, обліку витрат на інфраструктуру, заміщення, індексації даних проектно-кошторисної документації.

Порівняльні (ринкові) методи – визначення вартості об’єкта на базі співставлення з аналогом, які можуть бути об’єктами ринкових угод. Це методи: парних продаж, статистичних коригувань, мультиплікаторів та експертні методи порівняння.

Результативні (доходні) – оцінювання вартості досліджуваного об’єкта на основі величини чистого потоку позитивних результатів від його використання. Це такі методи, як: капіталізації доходу, дисконтування грошових потоків, залишкового доходу.

В управлінні потенціалом підприємства важливою є оцінка не лише вартості окремих елементів, а й бізнесу в цілому. Оцінка вартості бізнесу – це акт чи процес формування умовиводу оцінювача та підрахунку вартості бізнесу як цілісного майнового комплексу і пов’язаних з ним прав.

Спектр застосування методів оцінки вартості бізнесу можна згрупувати відповідно до таких підходів: 1. витратний (простий балансовий метод, методи: регулювання балансу, ліквідаційної вартості, вартості заміщення, чистих активів, нагромадження активів), 2. результатний (методи: прямої капіталізації доходів, дисконтування грошового потоку, економічного прибутку, додаткових доходів), 3. порівняльний (методи: мультиплікаторів, галузевих співвідношень, аналогових продаж чи ринку капіталу). Обраний підхід до оцінки вартості бізнесу і його конкретний метод повинні спиратися на достовірну інформаційну базу та бути обґрунтованим з огляду на специфіку об’єкту й умови його функціонування.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  6. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  7. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  8. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  9. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  10. Адміністративні методи управління
  11. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  12. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації




Переглядів: 569

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура потенціалу підприємства. | Інформаційне забезпечення системи управління потенціалом.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.066 сек.