Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет, метод і задачі курсу.

Тема 1. Предмет, метод і задачі курсу „Економіка підприємства”.

 

1. Предмет, метод і задачі курсу.

2. Основні моделі економічних систем.

Економіка – це наука про те, як суспільство використовує визначені обмежені ресурси для виробництва корисних продуктів (послуг) і розподіляє їх серед різних груп людей.

Дисципліна„Економіка підприємства” вивчає форми, особливості прояву і використання економічних законів, дослідження закономірностей у розвитку підприємства з метою використання їх для підвищення ефективності функціонування.

Предметомкурсу „Економіка підприємства”буде проява дії економічних законів на підприємствах різних галузей і форм власності, господарський механізм, що забезпечує в процесі виробництва і реалізації продукції досягнення найкращих результатів при оптимальних витратах ресурсів.

Господарський механізм являє собою сукупність різних форм і методів які використовуються для свідомого, цілеспрямованого впливу на економіку з метою всілякої її інтенсифікації і підвищення ефективності.

Об`єктомвивчення курсу є промислове підприємство.

Підприємство – самостійний господарський суб'єкт економіки, що випускає продукцію, виконує роботи та надає послуги з метою задоволення суспільних потреб і одержання прибутку.

У ринковій економіці підприємство самостійно планує основні напрями та умови своєї діяльності, розпоряджається трудовими, матеріальними та фінансовими ресурсами. Воно саме вибирає ділових партнерів, вступає в договірні відносини з ними, здійснює зовнішньоекономічну діяльність.

Основні критерії, що визначають суб`єкта господарювання як підприємство, є такі:

- закінчений цикл відтворення, тобто його продукція в умовах поділу праці набуває форми товару;

- володіння правом юридичної особи;

- наявність трудового колективу;

- самостійне ведення виробничо-господарської діяльності;

- використання у виробничій діяльності відповідного майна;

- відсутність в організаційній структурі підприємства інших суб`єктів господарювання, що володіють правом юридичної особи;

- ведення справи на принципах господарського або комерційного розрахунку.

Внутрішні фактори розвитку підприємства:

- фактори ресурсного забезпечення виробництва. До них відносяться виробничі фактори (будинки, спорудження, устаткування, інструменти, земля, сировина і матеріали, паливо, робоча сила, інформація та ін.), тобто все те, без чого немислиме виробництво продукції і надання послуг у кількості і якості, що вимагаються ринком.

- фактори, що забезпечують бажаний рівень економічного і технічного розвитку підприємства (НТП, організація праці і виробництва, підвищення кваліфікації, інновації, інвестиції та ін.);

- фактори, що забезпечують комерційну ефективність виробничо-господарської діяльності підприємства (уміння вести високоефективну комерційну, постачальницьку і збутову) діяльність.

Основними методами економічної науки є:

- діалектичний метод (основний науковий метод пізнання економіки);

- методи порівняльного аналізу і графічних зображень;

- описовий;

- гіпотетичний;

- дедуктивний та ін.

Основними задачами курсу є:

- розгляд основних елементів господарського механізму, що діє на підприємствах;

- освоєння нових форм і методів господарювання, зумовлюваних вимогами ринкової економіки;

- вивчення особливостей економіки й організації підприємств різних форм власності.

Основною задачею є дослідження резервів і шляхів підвищення ефективності діяльності підприємства.

Це зводиться до:

· визначенню ресурсів, якими володіє підприємство (устаткування, кількість робочої сили);

· створенню противитратного механізму господарювання, що забезпечив би ефективне використання матеріальних, трудових, фінансових ресурсів і на цій основі конкурентноздатність підприємства на внутрішньому і світовому ринку.

 


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I Метод Шеннона-Фано
  4. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  5. II. Мета вивчення курсу.
  6. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  7. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  8. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  9. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  10. АгротехнІЧНИЙ метод
  11. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  12. Адміністративні (прямі) методи регулювання.




Переглядів: 526

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МОДУЛЬ 1. Ресурсне забезпечення діяльності підприємств у системі ринкових відносин. | Основні моделі економічних систем.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.068 сек.