МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Предмет, метод і задачі курсу.Тема 1. Предмет, метод і задачі курсу „Економіка підприємства”.
1. Предмет, метод і задачі курсу. 2. Основні моделі економічних систем. Економіка – це наука про те, як суспільство використовує визначені обмежені ресурси для виробництва корисних продуктів (послуг) і розподіляє їх серед різних груп людей. Дисципліна„Економіка підприємства” вивчає форми, особливості прояву і використання економічних законів, дослідження закономірностей у розвитку підприємства з метою використання їх для підвищення ефективності функціонування. Предметомкурсу „Економіка підприємства”буде проява дії економічних законів на підприємствах різних галузей і форм власності, господарський механізм, що забезпечує в процесі виробництва і реалізації продукції досягнення найкращих результатів при оптимальних витратах ресурсів. Господарський механізм являє собою сукупність різних форм і методів які використовуються для свідомого, цілеспрямованого впливу на економіку з метою всілякої її інтенсифікації і підвищення ефективності. Об`єктомвивчення курсу є промислове підприємство. Підприємство – самостійний господарський суб'єкт економіки, що випускає продукцію, виконує роботи та надає послуги з метою задоволення суспільних потреб і одержання прибутку. У ринковій економіці підприємство самостійно планує основні напрями та умови своєї діяльності, розпоряджається трудовими, матеріальними та фінансовими ресурсами. Воно саме вибирає ділових партнерів, вступає в договірні відносини з ними, здійснює зовнішньоекономічну діяльність. Основні критерії, що визначають суб`єкта господарювання як підприємство, є такі: - закінчений цикл відтворення, тобто його продукція в умовах поділу праці набуває форми товару; - володіння правом юридичної особи; - наявність трудового колективу; - самостійне ведення виробничо-господарської діяльності; - використання у виробничій діяльності відповідного майна; - відсутність в організаційній структурі підприємства інших суб`єктів господарювання, що володіють правом юридичної особи; - ведення справи на принципах господарського або комерційного розрахунку. Внутрішні фактори розвитку підприємства: - фактори ресурсного забезпечення виробництва. До них відносяться виробничі фактори (будинки, спорудження, устаткування, інструменти, земля, сировина і матеріали, паливо, робоча сила, інформація та ін.), тобто все те, без чого немислиме виробництво продукції і надання послуг у кількості і якості, що вимагаються ринком. - фактори, що забезпечують бажаний рівень економічного і технічного розвитку підприємства (НТП, організація праці і виробництва, підвищення кваліфікації, інновації, інвестиції та ін.); - фактори, що забезпечують комерційну ефективність виробничо-господарської діяльності підприємства (уміння вести високоефективну комерційну, постачальницьку і збутову) діяльність. Основними методами економічної науки є: - діалектичний метод (основний науковий метод пізнання економіки); - методи порівняльного аналізу і графічних зображень; - описовий; - гіпотетичний; - дедуктивний та ін. Основними задачами курсу є: - розгляд основних елементів господарського механізму, що діє на підприємствах; - освоєння нових форм і методів господарювання, зумовлюваних вимогами ринкової економіки; - вивчення особливостей економіки й організації підприємств різних форм власності. Основною задачею є дослідження резервів і шляхів підвищення ефективності діяльності підприємства. Це зводиться до: · визначенню ресурсів, якими володіє підприємство (устаткування, кількість робочої сили); · створенню противитратного механізму господарювання, що забезпечив би ефективне використання матеріальних, трудових, фінансових ресурсів і на цій основі конкурентноздатність підприємства на внутрішньому і світовому ринку.
Читайте також:
|
||||||||
|