Оцінювання господарської діяльності підприємства та інвестиційної привабливості підприємства, галузі, ринку
Тема 8. Оцінка акцій (пакетів акцій) українських підприємств
Мета лекції– вивчення технологій оцінки акцій та їх емітентів
План лекції:
8.1. Оцінювання господарської діяльності підприємства та інвестиційної привабливості підприємства, галузі, ринку
8.2. Прогнозування діяльності емітента
8.3. Оцінка акцій (пакета акцій)
Вимоги до аналізу господарської діяльності:
1. Охоплення всіх аспектів діяльності підприємства:
– ресурсів, що використовуються;
– результатів діяльності;
– процесів трансформації ресурсів у результати.
2. Взаємоузгодження показників, що аналізуються, в єдину систему оцінки.
Головним показником, що інтересує потенційного покупця акцій (пакета акцій), є прибутковість вкладеного капіталу, яка характеризується розміром прибутку на одиницю інвестованих коштів.
Аналіз господарської діяльності базується на визначенні дії факторів, що впливають на цей показник.
Прибутковість вкладеного капіталу є добутком показників прибутковості діяльності, віддачі активів, левериджу (рис.8.1.1.).
Рис. 8.1.1. Склад показника «прибутковість вкладеного капіталу»
Виходячи з цього, господарська діяльність підприємства оцінюється на основі аналізу:
§ прибутковості діяльності;
§ віддачі активів;
§ левериджу.
Зміст аналізу та взаємозв’язок між його розділами показано на рис. 8.1.2.
Рис. 8.1.2. Зміст аналізу господарської діяльності підприємства