Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 1.3

Тема: ” Державні стандарти вищої освіти в Україні”

План:

1. Державні стандарти вищої освіти в Україні.

2. Нормативно-правове забезпечення організації навчального процесу

Мета:вивчення основних понять державних стандартів вищої освіти та ознайомлення з нормативно-правовим підґрунтям організації навчального процесу.

 

Зв’язок з іншими дисциплінами:Основи права.

 

1. Зміст освіти –це науково обґрунтована система дидактично та методично оформленого навчального матеріалу для різних освітніх і освітньо-кваліфікаційних рівнів. Зміст освіти включає нормативний та вибірковий компоненти. Нормативний компонент змісту освіти визначається відповідним державним стандартом освіти.

Державний стандарт освіти –це сукупність норм, які визначають вимоги до освітнього, освітньо-кваліфікаційного рівня.

Державні стандарти освіти розробляються для кожного освітнього (освітньо-кваліфікаційного) рівня та напрямку підготовки (спеціальності) і затверджуються Кабінетом Міністрів України. Вони підлягають перегляду та перезатвердженню не рідше як один раз на 10 років.

Складовими державного стандарту освіти є: освітня (освітньо-кваліфікаційна) характеристика; нормативна частина змісту освіти і тести.

Основними функціямидержавних стандартів освіти є забезпечення досягнення і підтримання вищим закладом освіти високого рівня вищої освіти через реалізацію нормативної частини змісту освіти та самооцінки чи державної оцінки результатів роботи.

Освітньо-кваліфікаційна характеристика (ОКХ) – це основні вимоги до професійних якостей, знань і умінь фахівця, які необхідні для успішного виконання професійних функцій. Зміст освітньо-кваліфікаційної характеристики визначається Міністерство освіти України для кожного освітньо-кваліфікаційного рівня: кваліфікований робітник; молодший спеціаліст; бакалавр; спеціаліст; магістр. Це є державний документ, в якому узагальнюється зміст освіти, тобто відображаються цілі освітньої та професійної підготовки, визначається місце фахівця в структурі національної економіки і вимоги до його компетентності, інших соціально важливих властивостей та якостей.

На основі ОКХ розробляються навчальні плани вищих навчальних закладів, проводиться атестація випускників, їх розподіл, аналіз професійного використання, оцінка якості підготовки спеціалістів на різних етапах навчання.

2. Організація навчального процесу базується на нормативно-правових актах: Закон України „Про освіту”; ОКХ; державні стандарти освіти, нормативна частина змісту освіти, освітньо-професійна програма.

Нормативна частина змісту освіти є гарантованим мінімумом вимог до відповідного освітнього рівня. Вона визначається державним стандартом освіти і є обов’язковим компонентом реалізації освітньої програми.

Освітньо-професійна програма (ОПП) –державний нормативний документ, в якому узагальнюються зміст та термін навчання, встановлюються вимоги до змісту, обсягу і рівня освітньої та професійної підготовки відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня, а також форми контролю та державної атестації. ОПП являє собою структурно-логічну схему підготовки фахівця, в якій вказуються перелік нормативних навчальних дисциплін із зазначенням загального обсягу часу (в годинах), відведеного для їх вивчення та форм підсумкового контролю з кожної навчальної дисципліни.

Нормативні навчальні дисципліни –визначаються державним стандартом освіти (освітньо-професійною програмою підготовки – ОПП). Дотримання їх назв є обов’язковим для вищих закладів освіти, а обсяг не може бути меншимвід обсягу, встановленого державним стандартом освіти. Вибіркові навчальні дисципліни вводяться вищим закладом освіти для більш повного задоволення освітніх і кваліфікаційних запитів особи та потреб суспільства.

Навчальний план –нормативний документ, який складається вищим закладом освіти на підставі освітньо-професійної програми та структурно-логічної схеми підготовки і визначає перелік та обсяг нормативних і вибіркових навчальних дисциплін, послідовність їх вивчення, конкретні форми проведення навчальних занять (лекція, практичні, консультації, лабораторні, навчальні й виробничі практики) та їх обсяг, графік навчального процесу, форми і засоби проведення поточного і підсумкового контролю. У навчальному плані відображається також обсяг часу, передбачений на самостійну роботу. Навчальний план розробляється на весь період реалізації відповідної ОПП підготовки і затверджується керівником вищого закладу освіти.

Робочий навчальний план – документ, який складається вищим закладом освіти на поточний навчальний рік і конкретизує форми проведення навчальних занять, їх обсяг, форми і засоби проведення поточного та підсумкового контролю за семестрами.

Робоча навчальна програма – нормативний документ вищого закладу освіти, в якому відображається конкретний зміст навчальної дисципліни, послідовність та організаційно-методичні форми її вивчення, обсяг часу на різні види навчальної роботи. Розробляється на основі навчальної програми дисципліни відповідно до навчального плану.

Індивідуальний навчальний план студента –нормативний документ, за яким здійснюється навчання студента, виходячи з вимог ОПП відповідного рівня підготовки та з урахуванням його особистих освітньо-професійних інтересів і потреб.

 

 

Структура нормативно-правової бази навчального процесу.

 

Наступне заняття: практичне заняття на тему: „ Державні стандарти вищої освіти України”

Самостійна робота №3: Скласти конспект закону України " Про освіту".

 

Тема 2. Організація навчального процесу у вищому навчальному закладі.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 700

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 1.2 | Лекція 2.4

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.