Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 2.4

Тема: ” Організація навчального процесу у вищому навчальному закладі”

План:

1. Види і зміст навчальних занять.

2. Види контролю якості навчання.

3. Кредитно-модульна система організації навчального процесу.

 

Мета:ознайомлення з основними видами навчальних занять, визначення поняття кредитно-модульної системи та її відмінностей.

Зв’язок з іншими дисциплінами:Введення в спеціальність, Основи права.

 

1. Згідно з наказом Міністерства освіти України від 02.06.93р. №161 „Про затвердження Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах України” навчальний процес здійснюється за такими формами:

· Навчальні заняття;

· Виконання індивідуальних завдань;

· Самостійна робота;

· Практична підготовка;

· Контрольні заходи.

Основними видами навчальних занять є:

- лекція;

- лабораторне заняття;

- практичне заняття;

- семінар;

- індивідуальне заняття;

- консультація

Навчальна лекція –логічно вивершений, науково обґрунтований і систематизований виклад певного наукового або науково-методичного питання, ілюстрований, при необхідності, засобами наочності та демонстрації дослідів.

Лабораторне заняття –це вид навчального заняття, на якому студенти під керівництвом викладача проводять натурні або імітаційні експерименти чи досліди в спеціально обладнаних навчальних лабораторіях з використанням устаткування, пристосованого до умов навчального процесу.

Консультаціяможе бути індивідуальною або проводитись для академічної групи чи потоку студентів.

Індивідуальні завдання –є однією із форм організації навчання, яка має на меті поглиблення та закріплення знань, які студенти отримали в процесі навчання, а також застосування цих знань на практиці. До індивідуальних занять відносять: реферати, розрахункові роботи, графічні роботи, курсові, дипломні проекти.

Самостійна робота –є основним засобом засвоєння студентом навчального матеріалу в час, вільний від обов’язкових навчальних занять.

Практична підготовка -є невід’ємною складовою частиною процесу підготовки фахівців підготовки фахівців всіх освітньо-кваліфікаційних рівнів і проводиться на оснащених відповідним чином базах практики закладів освіти, а також підприємств, організацій та установ різних галузей народного господарства. Її метою є - оволодіння курсантами сучасними методами і формами організації та знаряддями праці в галузі їх майбутньої професії. Практики поділяються на навчальні і виробничі.

Навчальна практика – фахова ознайомлювальна, комп’ютерна, обчислювальна та ін.

Виробнича практика – технологічна, економічна, науково-дослідна та ін. Вона є заключною ланкою практичної підготовки і проводиться перед державним екзаменом.

2.Необхідним елементом навчального процесу є заходи контролю якості підготовки. Використовуються наступні види контролю якості навчання: вхідний, поточний, рубіжний, відстрочений та підсумковий.

Вхідний контроль – проводиться з метою визначення рівня підготовки з тих дисциплін, які вивчались раніше. При цьому можуть використовуватись комплексні контрольні роботи.

Поточний контроль – здійснюється викладачем під час проведення практичних, лабораторних та семінарських занять і має за мету перевірку рівня підготовленості до виконання конкретної роботи.

Рубіжний контроль – контроль знань та вмінь після вивчення певної частини навчальної дисципліни.

Відстрочений контроль – або контроль залишкових знань проводиться через деякий час після вивчення дисципліни.

Підсумковий контроль – проводиться з метою оцінки результатів навчання на певному освітньо-кваліфікаційному рівні або на окремих його завершених етапах. Підсумковий контроль включає семестровий контроль та державну атестацію.

Державна атестація – проводиться на базі вищого навчального закладу у формі державного екзамену для студентів, які закінчили навчання за освітньо-професійною програмою молодшого спеціаліста.

3. Однією з передумов входження України до єдиної Європейської зони вищої освіти є реалізація системою вищої освіти України ідей Болонського процесу.

Метою впровадження кредитно-модульної системи (КМС) є підвищення якості підготовки фахівців і забезпечення на цій основі їх конкурентоспроможності та престижу української вищої освіти у світовому просторі.

Кредитно-модульна система (КМС) –модель організації навчального процесу, яка ґрунтується на поєднанні двох складових: модульної технології навчання та кредитів ( залікових одиниць) і охоплює зміст, форми та засоби навчального процесу, форми контролю якості знань та вмінь і навчальної діяльності студента в процесі аудиторної та самостійної роботи.

Модульна технологія навчання – одна із сучасних педагогічних технологій, яка передбачає модульну побудову навчального матеріалу та його засвоєння шляхом послідовного та ґрунтовного опрацювання навчальних модулів.

Модульна побудова навчального матеріалу – структурування навчального матеріалу на основі модульної програми.

Модульна програма – система засобів та прийомів, за допомогою яких досягається інтегруюча дидактична мета в сукупності всіх модулів конкретної навчальної дисципліни.

Навчальний модуль – логічно завершена, цілісна частина навчального курсу, сукупність теоретичних та практичних завдань відповідного змісту та структури.

Кредит (залікова одиниця) –уніфікована одиниця виміру виконаної студентом навчальної роботи.

Рейтингова система оцінювання – система визначення якості виконаної студентом навчальної роботи та рівня набутих їм знань та вмінь, яка передбачає оцінювання в балах усіх результатів, досягнутих під час поточного, модульного та семестрового контролю.

Рейтинг– кількісна оцінка досягнень студента за багатобальною шкалою в процесі виконання ним заздалегідь визначеної сукупності навчальних завдань.

 

Наступне заняття: практичне заняття на тему: „Організація навчального процесу у вищому навчальному закладі.”

Самостійна робота №4: Скласти таблицю відповідності занять та видів контролю

Тема 3. Зміст, характер та сфери майбутньої професійної діяльності.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 594

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 1.3 | НАЧАЛЬНИК АГЕНТСТВА ПОВІТРЯНИХ СПОЛУЧЕНЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.