Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 4.7

Лекція 4.6

Тема: ” Основи авіації”

План:

1. Історія розвитку цивільної авіації.

2. Характеристика структури цивільної авіації.

 

Мета:ознайомлення з історією цивільної авіації та її сучасною структурою.

Зв’язок з іншими дисциплінами:Транспортні засоби, Історія України.

1.

2. Структурно цивільна авіація (ЦА) сьогодні складається з системи підприємств, діяльність яких регулюється законодавчими та нормативно-правовими актами України, а також установчими документами.

Керівними органами є Міністерство транспорту України – як центральний орган виконавчої влади, а також департамент авіаційного транспорту (Укравіатранс) – як урядовий орган державного управління, відповідальний за галузь в цілому.

Система ЦА України включає:

1. Підприємства, які підпорядковані Укравіатрансу:

· Авіакомпанії – 20;

· Аеропорти – 22;

· Підприємства неосновного виду діяльності – 16;

· Державне підприємство обслуговування повітряного руху України – „Украерорух”.

2. Аеродроми - 72.

3. Авіаперевізники недержавної форми власності – 42. Авіаперевізники відомчого підпорядкування: Міноборони – 1; МВС – 1; Міністерства промислової політики – 9.

4. Інші підприємства, установи та організації державного та недержавного сектору, що забезпечують діяльність ЦА.

Наступне заняття: практичне заняття на тему: „Основи авіації.”

Самостійна робота №7: Скласти доповідь: „Місце і роль цивільної авіації в транспортній системі України”.

Самостійна робота №8 :Охарактеризувати провідні авіакомпанії.

 

 

Тема: ” Авіапідприємства в ринкових умовах”

План:

1. Поняття авіапідприємства.

2. Організаційно-правові форми авіапідприємств.

 

Мета:визначення основних понять підприємства.

Зв’язок з іншими дисциплінами:Основи економіки, Основи права.

 

1. Підприємство – самостійний господарюючий суб’єкт, який виробляє продукцію, виконує роботи та надає послуги з метою задоволення громадських потреб та отримання прибутку.

Підприємство як суб'єкт підприємницької діяльності й об'єкт керування є юридичною особою.

Підприємство може кваліфікувати в залежності від форм власності:

І. Господарське товариство, поділяються на:

А) повне товариство;

Б) товариство на вірі (командитне);

В) товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ);

Г) товариство з додатковою відповідальністю;

Д) акціонерне товариство.

ІІ. Особисті підприємства.

ІІІ. Виробничі кооперативи.

ІV. Муніципальні підприємства.

Товариство являє собою об'єднання осіб та капіталів.

Повне товариство відрізняється двома основними ознаками:

- підприємницька діяльність його учасників, вважається діяльністю самого товариства;

- по його зобов'язаннях кожної з учасників відповідає усім своїм майном, у тому числі і не переданому товаристві.

Товариство на вірі (командитне) відрізняється тим, що складається з двох груп учасників: одні здійснюють підприємницьку діяльність і при цьому несуть додаткову необмежену відповідальність своїм особистим майном. Інші не несуть такої відповідальності оскільки їхні внески стають власністю товариства, вони несуть лише ризик утрати внесків.

Товариство з обмеженою відповідальність – це різновид об'єднань капіталів, що не вимагають особистої участі обох членів у справах товариства. Характерними ознаками ТОВ підприємства є розподіл його основного капіталу на частки учасника і відсутність відповідальності останнього по боргах суспільства. Майно товариства вкладає його в статутний капітал, що належить йому самому як юридичній особі не утворить об'єкта часткової власності учасників. Учасники ТОВ (ТзОВ) не відповідають по його зобов'язаннях і несуть ризик збитків, пов’язаних з діяльністю товариства, у межах вартості зробблених ними внесків.

Акціонерне товариство – це одна з найбільш складних організаційно-правових форм підприємства, тому в ньому повинно бути кілька органів керування, ними є:

1) загальні збори акціонерів;

2) рада директорів (наглядацька рада);

3) одноособовий виконавчий орган (генеральний директорат);

4) колегіальний виконавчий орган;

5) ревізійна комісія (орган внутрішнього контролю за організаційно-господарською діяльністю товариства).

Статутний капітал АТ складається з номінальної вартості акцій товариства придбаних акціонерами.

2. На повітряному транспорті ринкові умови створюють певні тенденції розвитку. Тут як і в інших галузях виробництва підсилюється процес концентрації виробництва і капіталу. Однієї з форм концентрації виробництва є його диверсифікованість (від слова розмаїтість).

По визначенню В.Г. Афанасьєва:

Диверсифікованість – це розширення сфери діяльності авіакомпаній у різних підприємствах інших галузей, що не знаходяться в прямого зв'язку з авіатранспортним виробництвом.

Основні типи диверсифікованості:

1. Авіакомпанії стають частиною якого-небудь концерну, основною діяльністю якого не є авіатранспортне виробництво – авіакомпанії самі починають володіти підприємствами, зайнятими в інших галузях виробництва або вкладають капітал у ці галузі, здобуваючи акції цих підприємств.

2. Авіакомпанії створюють дочірні компанії в родинних, але не однорідних сферах.

Інтеграція підприємств проводиться на основі централізації і концентрації їхніх господарських засобів або капіталів. Цей процес зв'язаний з відмовленням підприємств частково або цілком від своєї фінансово-господарської самостійності на користь іншого підприємства.

Види об'єднань підприємств: картель, синдикат, холдинг, трест, концерн, фінансово-промислові групи.

Картель підприємство створене на основі картельної угоди, у якому встановлюються обов'язкові для всіх учасників умови (по обсязі виробництва, за цінами на товари і послуги, обмін патентами, частки квоти на ринку збуту й ін.).

Як правило в картель поєднуються підприємства однієї галузі. Учасники картелі зберігають юридичну і господарську самостійність і здійснюють свою діяльність відповідно до картельного договору.

Холдинг – це акціонерна компанія, що володіє контрольним пакетом акцій, юридично самостійного підприємства.

Трест являє приклад найбільш тісного об'єднання підприємств. Підприємства, що входять у його склад утрачають свою юридичну і господарську самостійність і перетворюються в підрозділ тресту.

Концерн є об'єднанням підприємств, що зберігають свою юридичну самостійність, але фінансовий контроль і визначені функції по постачанню, виробництву і маркетингові підприємства узято під єдине керування.

 

 

Наступне заняття: практичне заняття на тему: „Авіапідприємство в умовах ринку.”

Самостійна робота №9: Скласти конспект закону України " Про підприємства”.

 

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 620

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЧЕРГОВИЙ З РЕЄСТРАЦІЇ ПАСАЖИРІВ | Шляхи вирішення проблем.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.