МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Суть, завдання, функції і структура ринку.ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ
1.Суть, завдання, функції і структура ринку. 2.Основні суб'єкти і об’єкти ринкової економіки. 3.Етапи, моделі та методи регулювання ринкової економіки. 4. Інфраструктура ринку. Біржа. 5.Основні моделі переходу до ринку.
Ринкова система – цесистема економічних відносин, пов'язаних з обміном товарів та послуг на основі широкого використання різноманітних форм власності, товарно-грошових і фінансово-кредитних механізмів. Ринкова економіка базується на приватній капіталістичній власності і вільній конкуренції між товаровиробниками. Природною рушійною силою господарського розвитку є прагнення індивіда до реалізації своїх економічних інтересів. Дбаючи про свої потреби і інтереси, така економічни вільна людина збільшує свої власні доходи, але одночасно задовольняються і потреби суспільства в певних благах. За висловом А. Сміта діє невидима рука ринку, яка врівноважує ці інтереси, і на основі конкуренції здійснює саморегулювання економіки. Ринкова економіка виникає та розвивається разом із становленням та розвитком капіталістичної економічної системи, тобто з кінця ХVІІ ст. Умови виникнення та формування ринку: 1) Суспільний поділ праці, що ґрунтується на спеціалізації. Спеціалізація визначається порівняльними перевагами або відносно меншою альтернативною вартістю виробництва товарів і послуг 2) Наявність економічної відокремленості суб'єктів господарювання, яка зумовлена наявністю різних форм власності (що, скільки і як виробляти, вирішує сам товаровиробник) 3) Наявність вільної конкуренції забезпечує велику кількість груп виробників, що забезпечує свободу вибору. 4) Існування вільного обміну ресурсами, який забезпечує вільне ціноутворення та ефективне господарювання Ринок – невід'ємний атрибут товарного господарства. Він забезпечує рух товарів і грошей (Т—Г—Т та Г—Т—Г). Через ринок здійснюється переважна більшість економічних процесів. Це специфічна форма економічних взаємовідносин, що пов'язує між собою різних господарюючих суб'єктів. Найважливіші функції ринку такі: Функція регулювання. Ринок регулює всі економічні процеси – виробництво, обмін, розподіл та споживання, визначаючи пропорції і напрями розподілу економічних ресурсів на мікро- та макрорівні за рахунок розширення або звуження попиту й пропозиції. Функція стимулювання. Ринок спонукає виробників товарів і послуг до зниження витрат, підвищення якості та споживчих властивостей товарів. Він створює дієвий механізм мотивації праці, стимулює підвищення ефективності економіки на основі впровадження найпередовіших досягнень НТП. Розподільча функція. Доходи виробників і споживачів у ринковій економіці диференціюються через ціни, зумовлюючи соціальне розшарування суспільства за доходами. Функція санації. Ринок через конкуренцію очищає економічне середовище від неконкурентоспроможних господарств і підтримує найефективніші. Цей механізм санації економічного довкілля деперсоніфікований і тому не може бути упередженим і несправедливим. Алокаційна функція. Ринок забезпечує виробництво оптимальної комбінації товарів та послуг за допомогою найефективнішої комбінації ресурсів. Ефективною є така комбінація ресурсів, за якої товари та послуги виробляються з мінімальними альтернативними витратами. Інформативна функція. Ринок через ціни інформує виробника, торговця, споживача про те, що вигідно виробляти й купувати, а що — ні, скільки чого треба запропонувати, на які верстви населення варто орієнтуватися у своїй господарській діяльності тощо. Функція інтеграції. Ринок об'єднує суб'єктів економічної системи в одне ціле, сприяючи формуванню єдиного економічного простору як у межах окремої держави, так і в межах світової економіки. Структуру ринку складають: 1. За функціональним критерієм: - споживчий ринок, який в свою чергу, складається з ринків продовольчих та непродовольчих товарів; - ринок послуг (матеріальних і духовних) ; - ринок засобів виробництва; - ринок робочої сили, або ринок праці ; - ринок грошей (валюти) ; - ринок капіталу (інвестиційний) ; - ринок позичкового капіталу ; - ринок цінних паперів (фондовий) ; - ринок нерухомості (житла та землі) ; - ринок інтелектуальної власності, до якого входить ринок новітніх технологій - ринок інформації та інформаційних технологій. 2. За територіальним критерієм: - світовий ринок; - національний (внутрішній) ринок; - регіональний ринок; - місцевий ринок. 3. За відповідністю законодавству: - офіційний (легальний) ринок; - тіньовий (нелегальний) ринок.
Читайте також:
|
||||||||
|