МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Математична модель транспортної задачіПобудуємо загальну математичну модель транспортної задачі закритого типу за критерієм вартості: Отже, сума ресурсу дорівнює сумі потреб (1): Далі задається матриця вартості:
де - вартість доставки продукти з до і вводиться поняття плана перевезень, який визначається матрицею
де - кількість одиниць продукту, який перевозиться з до . План перевезень буде допустимий, якщо елементи матриці задовольняють таким умовам – обмеженням (умовам ввезення і вивезення продуктів): 1).Сумарна кількість продуктів, які направляються з кожного ПВ до всіх ПП повинна дорівнювати запасу продуктів в даному пункті, або така трактовка: з кожного ПВ повинен бути вивезений увесь наявний там продукт. Це дасть нам m умов-рівностей:
або
2). У кожному ПП має задовольнятися потреба в продукті. Це дасть нам n умов-рівностей:
або
Крім того, усі числа ; для всіх 3). Сумарна вартість перевезень по всіх маршрутах повинна бути мінімальною:
де подвійна сума означає, що підсумовування утворюється по всім комбінаціям індексів та , тобто по всім парам ПВ-ПП. Таким чином, перед нами задача лінійного програмування з умовами-рівностями (4), (5) і мінімізуємого лінійною функцією (6). Особливістю цієї задачі є те, що усі коефіцієнти в умовах (4), (5) дорівнюють одиниці – це дозволяє розв’язувати задачу відносно просто. Крім цього, із структури моделі задачі видно, що умови-рівноваги (4). (5) лінійно залежні, бо їх праві частини зв’язані умовою (1). Лінійно-незалежних рівнянь буде m + n ─ 1, і базисний розв’язок матиме не більш як m + n ─ 1 невідомих, які не дорівнюють нулю, а число вільних змінних (які дорівнюють нулю) де - загальна кількість змінних . Відомо, що в задачі лінійного програмування оптимальне рішення досягається в одній з вершин області допустимих рішень (в опорній точці, де як правило, k змінних дорівнюють нулю). Тобто, для оптимального плану мінімум k перевезень повинні дорівнювати нулю (з відповідних ПВ у відповідні ПП нічого не перевозиться). Таким чином, допустимий план перевезень повинен задовольняти умовам (4), (5), тобто всі потреби задовільнені, всі запаси використані. Опорним назвемо план, для якого всі базисні m + n ─ 1 змінні будуть більше за нуль, а вільні дорівнюватимуть нулю. План буде оптимальним, якщо він приводить до мінімальної сумарної вартості перевезень (). В силу особливої структури транспортної задачі при її розв’язуванні зручніше представити початкові дані у вигляді таблиці 1. Таблиця 1
Перший стовпчик табл..1 означає ПВ , ,…, , верхній рядок – ПП , ,…, . На перетині кожного рядка і стовпчика записується відповідна вартість перевезення і змінні (кількість одиниць продукту, який перевозиться з ПВ до ПП ). В останньому стовпчику і останньому рядку відображаються числові дані ресурсу в пунктах відправлення і потреби пунктів призначення , які беруться із відповідних умов – рівностей. У клітинці правого нижнього кутка таблиці ставиться сума ресурсу і потреби, які в задачі закритого типу дорівнюють один одному. Обчислювальні схеми розв’язуваної транспортної задачі подібні методам розв’язування загальної задачі лінійного програмування. Однак використання універсальних методів для розв’язування транспортної задачі є не ефективним. Існують спеціальні методи, дві категорії яких використовуються найбільше. До першої категорії відносяться методи, які реалізують процес послідовного поліпшення плану перевезень: на кожному етапі відбувається повне розподілення продукту по пунктам призначення (ПП) , але вартість не оптимальна; процес послідовного поліпшення плану поетапно зменшує вартість, поки вона не стане мінімально можливою величиною. До таких методів належить відомий метод потенціалів. Методи другої категорії основані на принципі часткового оптимального розподілення, тобто на кожному етапі виконується оптимальне (по вартості) розподілення тільки частки продукту. Кількість оптимально розподіленого продукту в процесі рішення задачі поетапно зростає, поки не досягне заданої величини. Ця ідея лежить в основі, так званого, «угорського» метода розв’язування транспортної задачі. Цей метод особливо добре пристосований до вирішення проблеми вибору. На лекції ми розглянемо методику розв’язання транспортної задачі методом потенціалів, запропонованого Л.В. Канторовичем та М.К. Гавуріним і, дещо пізніше й незалежно від них, Данцигом.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|