Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порівняльний підхід до оцінки потенціалу підприємства

Порівняльний підхід базується на інформації про недав­ні ринкові угоди з аналогічними об'єктами та її використання як бази визначення вартості об'єкта оцінки. В основу методів даної групи покладено допущення про те, що суб'єкти ринкових відно­син укладають угоди по аналогії із заведеними традиціями чи ко­лишнім досвідом. На жаль, абсолютних аналогів окремих елемен­тів потенціалу не існує, тому слід використовувати різні меха­нізми коригування вартості аналога. Загальну логіку розрахунків у цьому разі можна показати формулою:

де кi — коригувальний коефіцієнт за і-м параметром об'єкта; n — кількість параметрів розбіжності, що використовуються у порів­нянні.

Як бачимо з наведеної формули, об'єктивною необхідною умовою використання методів цієї групи є наявність розвинутого ринку об'єкта оцінки та існування на ньому об'єктів-аналогів.

Слід зазначити, що згадані вище оціночні коефіцієнти чи му­льтиплікатори - це відносні показники, котрі визначаються як співвідношення окремого суттєвого вартість-формувального кри­терію з певною фінансово-економічною базою. Загальна формула розрахунку має такий вигляд:

 

Сукупність усіх можливих критеріїв порівняння можна розбити на такі групи: 1) загальні показники сфери діяльності підприємст­ва; 2) показники масштабу діяльності; 3) показники фінансово-економічного стану; 4) показники якості менеджменту; 5) показ­ники ринкової позиції.

За базу порівняння традиційно беруть такі фінансово-еконо­мічні показники: сукупний капітал підприємства, сума його чис­тих активів, виторг від операційної діяльності (загальний валовий дохід), грошовий потік від функціонування об'єкта, чистий при­буток, середня сума виплачуваних дивідендів тощо.

Усі мультиплікатори поділяються на дві групи залежно від виокремленої ознаки:

1. Залежно від бази порівняння:

1.1. Ресурсні мультиплікатори — за базу порівняння беруть суму витрат (наприклад, вартість / капітал підприємства).

1.2. Результатні мультиплікатори — за базу порівняння беруть досягнуті результати діяльності (наприклад, вартість / генерований потік капіталу).

2. Залежно від періоду охоплення:

2.1. Інтервальні мультиплікатори — відтворюють зв'язок вартості об'єкта оцінки з показниками, які формуються протягом певного періоду (наприклад, вартість / прибуток).

2.2. Одномоментні мультиплікатори — визначають вартість підприємства відповідно до досягнутих на певну дату результатів чи понесених витрат (наприклад, вартість / чисті активи підприємства).

3. Залежно від сутнісного змісту:

3.1. Вартісні (цінові) мультиплікатори — відношення вартості (ціни) до бази порівняння (наприклад, вартість / грошовий потік).

3.2. Фінансово-економічні мультиплікатори— відношення ключових фінансових чи економічних показників до значень об'єктів-аналогів; як правило, використовуються у внутрішніх порівняльних процедурах.

Різновидом методу мультиплікаторів можна вважати метод галузевих співвідношень, який базується на попередньо визначе­них та усереднених співвідношеннях між характеристиками об'єктів порівняння.


Читайте також:

  1. III етап. Системний підхід
  2. IV група- показники надійності підприємства
  3. IV етап. Ситуаційний підхід
  4. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  5. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  6. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  7. Автопідприємства вантажних автомобілів
  8. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  9. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  10. Активами торговельного підприємства
  11. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  12. Алгоритм формування потенціалу Ф2




Переглядів: 957

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Витратна концепція оцінки потенціалу підприємства | Результатна оцінка потенціалу підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.