МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||
Методи плануванняЗміст і структура стратегічного плану Тема 10. Стратегічні плани, проекти та програми Питання. Зміст і структура стратегічного плану. Необхідність існування у стратегічному плануванні планових документів різного типу. Характерні риси стратегічного плану. Стратегічний план як інструмент реалізації стратегій різного типу («стратегічного набору»). Структура стратегічного плану. “Зрізи” стратегічного плану: часовий, виконавчий, функціональний тощо. “Резервні” або «альтернативні» плани: місце у стратегічному плануванні та особливості розробки. Показники стратегічного плану. Стратегічні програми. Стратегічна програма, як інструмент реалізації стратегії. Стратегічна програма в системі планування. Відмінності стратегічних планів та програм. Класифікації стратегічних програм. Цільові комплексні програми та стратегічні бюджети як документи стратегічного типу. Особливості їх формування та сфери застосування. Забезпечення участі підприємства в державних програмах. Показники та чинники, що використовуються для оцінки ефективності стратегічних програм. Особливості забезпечення розробки стратегічних програм різного рівня. Стратегічні проекти. Стратегічний проект як інструмент реалізації стратегії. Відмінності стратегічних проектів від стратегічних документів іншого типу. Структура проектів. Критерії та цільові оцінки стратегічних проектів. Балансування параметрів стратегічних проектів зі стратегічним планом організації. Особливості забезпечення розробки стратегічних проектів різного рівня. Система стратегічних, поточних та оперативних планів. Принципова модель взаємозв’язку документів стратегічного та поточного типу. Альтернативні плани у системі планування організації. Одноразові, постійно діючі організаційні плани, графіки, технологічні схеми прийняття рішень. Планові показники як основа балансування планових документів різного типу. Забезпечення виконання стратегічних планів, проектів та програм. Основні чинники, що впливають на якість планів та ефективність їх виконання. Основні елементи механізму реалізації стратегічних планів. Принципова схема виконання планів в організаціях. Місце організаційних планів у виконанні стратегічних планів. Контроль доведення планових завдань до виконавців та інструменти внесення коректив. Причини зриву виконання стратегічних планів.
Стратегічний план має бути: · інструментом досягнення встановлених цілей, шляхом документального оформлення та впровадження в повсякденну діяльність «стратегічного набору» підприємства; · системою взаємопов’язаних заходів по виконанню складових «стратегічного набору»; · визначеним за термінами, зорієнтованим у майбутнє; · визначеним за витратами; · гнучким, що реагує на зміни в середовищі; · кількісно визначеним, чітким, ясним, легким для сприймання; · легким для пояснення та можливим для виконання. Стратегічний план не має бути: · п’ятирічним планом розвитку для кожної без винятку компанії (ця вимога дуже знайома всім керівникам пострадянських підприємств); · жорстким, зорієнтованим на досягнення конкретних виробничих ресурсних і ринкових показників (порівняйте: «план є закон»); · трактатом з бізнесу чи історії бізнесу. Якщо стратегічний план не відбиває зовнішніх і внутрішніх змін, які, ймовірно, відбуватимуться протягом планового періоду, не містить конкретних заходів та інструментів для їхнього виконання, то його можна вважати марним, тому що він не враховує реальності, а відтак — дезорієнтує. Для всебічного обґрунтування стратегічного плану використовують різні методи планування (табл. 10.1). Стратегічний план має кілька «зрізів» (рис. 10.1 і 10.2): · «часовий» — передбачає існування довгострокових планів, проектів і програм (останні за термінами можуть бути більш або менш тривалими відносно загальної системи стратегічного планування); інструментами для виконання стратегічних планів є середньо- та короткострокові плани та бюджети. · «функціональний» — визначає напрямки та темпи розвитку (скорочення) окремих функціональних підсистем підприємства (маркетинг, виробництво тощо); · «ресурсний» — визначає потреби та можливості забезпечення окремими видами ресурсів певних виконавців для реалізації стратегічних дій; · «виконавчий» — вказує на коло залучених до виконання стратегічних заходів ланок і окремих виконавців, що дає змогу побудувати адресну систему стимулювання. Таблиця 10.1
Основою будь-якого стратегічного плану є продуктово-товарні стратегії, тому можна виокремити план залучення нових споживачів (СЗГ) і підтримання контактів з наявними споживачами (наявними СЗГ); на цій основі формуються плани розподілу та реклами, товарообігу, реалізації та руху готової продукції. У свою чергу, ці плани є основою планів отримання доходів, прибутків тощо.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||
|