МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Система соціального захисту і соціальної забезпеченостіНевід'ємними факторами кожної нормально функціонуючої соціальної системи є соціальний захист і соціально-економічна підтримка населення. Соціальний захист - це система економічних, соціальних, правових, організаційних заходів, яка надає працездатним громадянам відповідні умови для поліпшення свого добробуту за рахунок особистого трудового внеску, а непрацездатним та соціально уразливим верствам працездатного населення - гарантії у користуванні суспільними фондами споживання, пряму матеріальну підтримку, зниження податків. Система соціального захисту - це сфера життєво важливих інтересів населення, її якісні й кількісні характеристики свідчать про рівень соціального, економічного, правового і культурного розвитку держави й суспільства. У сучасних умовах система державного соціального захисту виконує такі функції: соціальні виплати і соціальне обслуговування одиноких, старих, інвалідів та інших подібних категорій. Вони засновані на принципі турботи держави про соціально незахищених членів суспільства, а також благодійності. Окрім того, соціальний захист повинен поширюватися на всі категорії населення через систему соціальних гарантій, що являють собою механізм довгострокової дії, передбачені законом зобов'язання держави, спрямовані на реалізацію конституційних прав громадян. Основою державних соціальних гарантій є мінімальні соціальні стандарти. Мінімальні соціальні стандарти - це установлені законодавством країни норми і нормативи, які закріплюють мінімальний рівень соціального захисту. Взаємопов'язані державні соціальні стандарти застосовуються у галузях оплати праці; пенсійного забезпечення; освіти; охорони здоров'я; культури; соціального обслуговування; житлово-комунального обслуговування. Соціальний захист населення здійснюється через пасивні й активні заходи. Пасивні заходи полягають у допомозі суспільства окремій особі або сім'ї, яка не має достатніх засобів існування. Соціальна допомога надається тим, хто її потребує, тобто має адресну направленість. Активні заходи спрямовані на захист особи та її сім'ї від втрат доходу, пов'язаних із безробіттям, старінням, хворобою, а також сприяння освіті й підвищення кваліфікації. Згідно зі статтею 46-ою Конституції України право громадян на соціальний захист гарантується і забезпечується державним соціальним страхуванням. Соціальне страхування з економічного погляду являє собою спосіб створення необхідних економічних передумов для збереження працездатності економічно активної частини населення, а в необхідних випадках - матеріального забезпечення у разі втрати працездатності, старості, втрати годувальника. Загальнообов'язкове державне соціальне страхування можна класифікувати за такими видами: - пенсійне страхування; - страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, обумовленими народженням і похованням; - медичне страхування; - страхування від нещасного випадку на виробництві і професійного захворювання, що спричиняє втрату працездатності; - страхування на випадок безробіття. Соціальному страхуванню підлягають: - особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах незалежно від форм власності і господарювання; - особи, які забезпечують себе роботою (громадяни, які ведуть підприємницьку діяльність, творчі працівники). Критеріями соціального страхування є такі правові категорії: страховий стаж, страховий ризик і страховий випадок. Страховий стаж - це період, протягом якого особа підлягала обов'язковому соціальному страхуванню і виплачувала страхові внески. Страховий ризик - це обставини, через які громадяни або члени їх сімей можуть втратити тимчасово або назавжди працездатність і кошти до існування й потребують матеріальної підтримки або послуг за соціальним страхуванням. Кожен ризик може характеризуватися як імовірністю його настання, так і розміром завданої шкоди. Зміст ризику та встановлена ймовірність ризику визначають зміст і межі страхового захисту, покриття (або попередження) можливої шкоди. Страховий випадок - це юридичний факт, що слугує підставою виникнення правовідносин на отримання матеріального забезпечення із страхових фондів. До страхових випадків за соціальним страхуванням відносять: - тимчасову непрацездатність; - вагітність і пологи, догляд за малолітньою дитиною; - інвалідність; - досягнення пенсійного віку; - смерть годувальника; - безробіття; - нещасний випадок на виробництві, професійне захворювання та інші обставини, установлені законодавством. Управління соціальним страхуванням здійснюється фондами на паритетній основі державою і страхівниками. В управлінні соціальним страхуванням беруть участь профспілки. Держава забезпечує правові аспекти соціального страхування, а профспілки є учасниками управління як представники застрахованих осіб на принципах соціального партнерства. Утворення страхового фонду здійснюється здебільшого за рахунок внутрішнього валового продукту та страхових внесків працівників і роботодавців. Страхові внески - це такі соціальні платежі, що формуються виключно на конкретні цілі захисту від певних соціальних ризиків і не підлягають знеособленості в державних і регіональних бюджетах. Кошти фондів соціального страхування, що утворюються шляхом страхових внесків, не входять до Державного бюджету України. Вони використовуються за їх цільовим призначенням і зараховуються на самостійний централізований рахунок кожного фонду соціального страхування. Основним джерелом фонду соціального страхування є внески підприємств і громадян. Розмір внесків диференційований залежно від рівня оплати праці. Ставки збору установлюються законодавством. Вони річні як для кожного фонду, так і для роботодавця і працівників. Істотну частку доходів фондів соціального страхування, окрім страхових внесків, становлять асигнування із державного бюджету. Кошти фондів соціального страхування витрачаються на виплату пенсій і допомог, відшкодування шкоди здоров'ю працівника у зв'язку з нещасним випадком і професійним захворюванням на виробництві, компенсацію заробітку й матеріальну допомогу працівникові на випадок безробіття, на проведення оздоровчої роботи, санаторно-курортне обслуговування та на фінансування витрат, пов'язаних з організацією управління соціальним страхуванням. В Україні фінансування соціальних послуг і матеріального забезпечення здійснюється за рахунок таких фондів: - Пенсійного фонду; - фонду соціального страхування у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю; - фонду соціального страхування від нещасних випадків; - фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття. Згідно із законодавством кожен фонд має свій статус, наділений правами юридичної особи. Органами управління фондом є правління, виконавчі дирекції, що забезпечують установлені законами види діяльності. Важливим напрямом соціального захисту є пенсійне забезпечення. Пенсійна система - це сукупність правових, економічних та соціальних інститутів і норм, які забезпечують надання пенсій за віком, у зв'язку з інвалідністю, а також у зв'язку з втратою годувальника. Метою пенсійної системи є матеріальне забезпечення непрацездатного населення. Медичне страхування.За цим видом страхування виплати здійснюються з метою встановлення доходу, втраченого внаслідок тимчасової непрацездатності, а також надаються на лікування хворих. Конвенція МОП № 130 рекомендує термін виплати допомоги до 52 тижнів, розміром від 50 до 100 % доходу. У багатьох країнах у межах цього страхування сплачується допомога у зв'язку з вагітністю і пологами. Період виплати від 5 до 9 місяців, розмір такий самий. Соціальна допомога - це заходи, які стосуються всього населення і являють собою допомогу, як правило, короткочасного характеру, що надається людям, які потрапили в екстремальні життєві ситуації і потребують додаткових витрат. В Україні діють такі види надання державної соціальної допомоги: - цільова соціальна допомога непрацездатним громадянам з - адресна допомога сім'ям із дітьми; - адресні безготівкові субсидії на покриття оплати житлово-комунальних послуг (запроваджено 3 травня 1995 р.) та ін. У разі надання перших двох видів соціальної допомоги береться до уваги середній подушний дохід сім'ї. Отримати допомогу мають право ті сім'ї і особи, чиї доходи нижчі від нормативів. Право на щомісячну грошову допомогу на прожиття мають громадяни, які отримують пенсії, окрім дітей, котрі отримують пенсії в разі втрати годувальника. Розмір грошової допомоги непрацездатним громадянам визначається як різниця між фактичним рівнем доходу та нормативним. Одиноким непрацездатним громадянам надається також адресна допомога у натуральному вигляді (продукти харчування, одяг та взуття). Адресні безготівкові субсидії на покриття оплати житлово-комунальних послуг надаються тим сім'ям, витрати яких на ці цілі перевищують 15 % сукупного сімейного доходу. Допомога на випадок смерті - це одноразові виплати у разі смерті годувальника, або допомога на поховання. Читайте також:
|
||||||||
|