МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Визначення точки беззбитковостіРозміри прибутків і збитків фірми значною мірою залежать від обсягів продажу її продукції. Обсяги продажу – це параметр, лише наближено можна спрогнозувати. Саме для того, щоб з’ясувати, якими мають бути обсяги продажу продукції фірми, щоб досягти прибутковості, і проводиться аналіз беззбитковості. Ось чому інвестори й кредитори вимагають, щоб у підрозділі «План доходів і видатків» було проведено аналіз беззбитковості та обчислено точку беззбитковості. Точка беззбитковості («поріг рентабельності») показує таку виручку від реалізації, при якій фірма не має збитків, але ще не має і прибутків. При цьому витрати фірми дорівнюють її доходам. Точку беззбитковості в натуральному вираженні визначають таким чином: , де ТБ – точка беззбитковості, тобто такий обсяг продажу, починаючи з якого ціна продажу товару перевищує витрати на його виробництво і реалізацію; FC – величина постійних (фіксованих) витрат, грн; VC – величина змінних витрат на одиницю продукції, грн; Ц – оптова ціна продажу, грн. За цією формулою розраховується точка беззбитковості при випуску продукції одного найменування. Якщо підприємство випускає кілька видів продукції, то виникає проблема розподілу постійних витрат. В економічній літературі розглядаються різні варіанти їх розподілу. Це розподіл постійних витрат між виробами пропорційно виручці від реалізації, змінним витратам, кількості годин роботи устаткування, заробітній платі виробників тощо. Таким чином, для визначення планової величини обсягу виробництва та продажу, що відповідає стану беззбитковості, необхідно знати три величини: · оптову ціну продажу товару; · обсяг постійних (фіксованих) витрат, тобто таких витрат, величина яких у короткостроковому періоді часу не пов’язана з обсягом виробництва і реалізації та їх змінами (витрати на придбання устаткування, його утримання та експлуатацію, амортизаційні відрахування, адміністративні витрати, витрати на оренду, рекламу, соціальне страхування, наукові дослідження, розробки тощо); · обсяг питомих витрат, тобто таких витрат, які змінюють свою величину у зв’язку із зміною обсягу виробництва та реалізації продукції (витрати на сировину та матеріали, заробітну плату основного виробничого персоналу, електроенергію, транспортування тощо). Графічно точка беззбитковості визначається у точці перетину ліній валового доходу і валових витрат (рис.5.3).
Рис. 5.3. Графічна модель точки беззбитковості Щоб визначити обсяг виробництва (ОВкр) для отримання заданого розміру прибутку, перетворимо вираз у таку формулу: , де Пкр – прибуток від реалізації продукції в точці критичного обсягу, він дорівнює нулю. Тоді будь-який інший обсяг виробництва можна розрахувати за формулою: , де ОВі – обсяг виробництва продукції, реалізація якого забезпечує отримання запланованого прибутку Піпл. Розмір прибутку від реалізації будь-якого обсягу продукції можна розрахувати за формулою: . Надзвичайно важливим показником є різниця між беззбитковим (критичним) та плановим (чи фактичним) обсягом продажів, який може бути досягнутий згідно прогнозу продажів. Ця різниця отримала назву "запасу фінансової міцності". Вона показує, наскільки більше продукції фірма може продати понад обсяг, що забезпечує їй беззбитковість. Чим цей запас менший, тим ризикованішим є виробництво цієї продукції. Отже, запас фінансової міцності ЗФМ – це обсяг продукції, який підприємство, відповідно до прогнозів ринку, може продати більше обсягу, що забезпечує її беззбитковість. Найчастіше запас фінансової міцності (стійкості) розраховується у вигляді відносного показника, який обчислюють за формулою: Для визначення критичної виручки, коли сукупний дохід від реалізації продукції дорівнює сукупним витратам, проведено відповідний аналіз. Читайте також:
|
||||||||
|