Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

1. Ким і коли було започатковано вживання терміна “цивілізація” і який його зміст?

2. Які три підходи існують у науці стосовно трактування поняття “цивілізація”?

3. Хто з науковців розробляв проблему цивілізації?

4. Які ознаки цивілізації виділили науковці в ході дискусії щодо древніх міст, яка відбулася 1958 р. в Чикаго?

5. Як співвідносять поняття “культура” і “цивілізація” О.Шпенглер, М.Бердяєв, А.Тойнбі, П.Сорокін?

6. Які класифікації типів цивілізацій Вам відомі?

7. Як класифікує типи цивілізацій ЮНЕСКО?

8. Скільки етапів пройшла українська культура у своєму розвитку? Стисло охарактеризуйте їх.

9. Назвіть основні тенденції взаємодії культури і цивілізації на сучасному етапі.


1. Хто запровадив термін “цивілізація”:

a. Гольбах;

b. Мірабо;

c. Буланже;

d. Жуффруа;

e. Тейлор.

 

2. Який науковець трактував цивілізацію як останню стадію розвитку культури, що вирізняється стрімким розвитком науково-технічних досягнень і занепадом духовних культурних форм?

a. А.Тойнбі;

b. О.Шпенглер;

c. М.Вебер;

d. Ф.Конечни;

e. Л.І.Мечников

 

3. Як характеризував цивілізацію російський філософ Н.Бердяєв?

a. як заключний етап розвитку будь-якої культури;

b. як “смерть духу культури”;

c. як соціокультурний феномен, обмежений певними просторово-часовими рамками;

d. як локальне явище, пов’язане з конкретною моно- чи поліетнічною спільністю;

e. як певну стадію розвитку суспільства, що наступає після дикості і варварства.

 

4. Наявність яких основних ознак говорить про існування цивілізації?

a. великі міста, мистецтво, література;

b. великі міста, монументальна архітектура, писемність;

c. урбанізація, розвиток науки і техніки;

d. держава, класове суспільство, писемність;

e. землеробство, скотарство, ремесло.

 

5. Як характеризують поняття “цивілізація” у широкому розумінні:

a. як етап суспільного розвитку, що приходить на зміну варварству;

b. як особливий тип органічної цілісності, що є або симптомом;

c. занепаду культури, або її найвищою стадією;

d. як будь-яку форму існування живих істот;

e. як історичний тип культури, локалізованої в часі й просторі;

f. як синонім культури, сукупність духовних і матеріальних досягнень суспільства.

 

6. Як називається науковий підхід у культурології, згідно з яким цивілізаціями вважаються якісно різні унікальні етнічні або історичні суспільні утворення:

a. унітарний;

b. етно-історичний;

c. локально-історичний;

d. стадіальний;

e. етнографічний.

 

7. Який науковець у своїх дослідженнях виділив 21 цивілізацію:

a. П.Сорокін;

b. О.Шпенглер;

c. Ф.Конечни;

d. І.Кант;

e. А.Тойнбі.

 

8. На які види поділяються цивілізації за панівним типом господарської діяльності:

a. землеробські та індустріальні;

b. традиційні і техногенні;

c. “інтравертні” та “екстравертні”;

d. “відкриті” й “закриті”;

e. “холодні” й “гарячі”.

 

9. Як називається четвертий період розвитку української культури:

a. доба княжої держави;

b. радянський період;

c. сучасний період;

d. литовсько-польська доба;

e. козацько-гетьманська доба.

 

10. До якого типу цивілізації належить українська:

a. антична;

b. західноєвропейська;

c. індустріальна;

d. слов’янська;

e. сучасна східна.

 



Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бухгалтерська звітність, її значення, завдання і вимоги




Переглядів: 613

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тенденції взаємодії культури і цивілізації на сучасному етапі | Сцієнтизм і антисцієнтизм. Концепція “двох культур” Ч.Сноу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.