Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Формування негативних стереотипів і забобонів

Стереотип - набір рис, які люди приписують членам певної соціальної групи. Забобони - негативні емоції й почуття, які людина відчуває до членів аутгрупи. Стереотипи й забобони впливають на ставлення до окремих членів соціальних груп і на поведінку стосовно них. Коли людина зустрічається з представником стреотипізованої групи, вона автоматично приписує їй характеристики, що входять до складу стереотипу, ігнорує її індивідуальні особливості, і, як наслідок, діє стереотипним образом. Для виникнення міжгрупових конфліктів особливу небезпеку представляють негативні стереотипи й забобони, завдяки яким члени певної соціальної групи оцінюються більш негативно, ніж інші люди.

ЗМК є джерелом подібних стереотипів. Наприклад, чоловіки, які часто дивляться телевізор, використовують стереотипи при оцінці повних жінок.

При вивченні стереотипів в ЗМК дослідники звичайно користуються одним із трьох методів:

- підрахунком кількості різних персонажів, які належать до різних соціальних груп (так званий "поголовний підрахунок");

- оцінкою важливості персонажів, що належать до різних соціальних груп;

- аналізом подібностей, відмінностей і взаємодії між персонажами, зіграними представниками різних груп. На сьогодні в закордонних країнах накопичено багато інформації, що стосується гендерних, етнічних і вікових стереотипів, а також стереотипів про інвалідів і людей з високим і низьким рівнем доходу в ЗМК.

Стереотипи й забобони передаються за допомогою повідомлень новин, художніх фільмів, реклами. Основними способами формування стереотипів за допомогою повідомлень є:

а) Фотографії або відеозйомки. Наприклад, аналіз американських і англійських друкованих ЗМК показав, що статті, присвячені проблемі бідності, частіше супроводжуються фотографіями афроамериканців, а не американців європейського походження; а жінки-члени британського Парламенту зображуються на фотографіях у більш фемінній обстановці (наприклад, м'яка софа), ніж чоловіки (перед будинком Парламенту). Аналогічно аналіз теленовин продемонстрував домінування зображень американців неєвропейського походження під час обговорення проблеми наркотиків; афроамериканців, що роблять опір при арешті й погано одягнених у порівнянні з підозрюваними європейського походження; а також більша кількість підозрюваних європейського походження, якою дали можливість сказати кілька слів у своє виправдання в порівнянні з афроамериканцями.

б) Вибір заголовків на перших смугах газет або короткий опис подій на початку випуску новин. Так, представники етнічних меншостей частіше, ніж представники більшості зв'язуються в заголовках зі здійсненням злочинів.

в) Вибір тем для обговорення. Наприклад, гомосексуалізм найчастіше обговорюється у зв'язку зі СПІДОМ; у ході інтерв'ю з жінкою-політиком зачіпаються переважно "жіночі" проблеми, наприклад, проблеми соціального сектора; під час обговорення іммігрантів часто обговорюються проблеми маргінальності, бідності й криміналізації іммігрантів на шкоду розповідям про їхню культуру.

г) Вибір ракурсу обговорення. Автори повідомлень приділяють більше часу висвітленню позиції більшості в порівнянні з меншостями.

д) Вибір прикладів для обговорення. Журналісти вибирають конкретні приклади, що дозволяють представити більшість у позитивному, а меншість у негативному світлі, і зосереджуються на їхньому обговоренні.

е) Вибір джерела інформації. Наприклад, чоловіки частіше, ніж жінки стають джерелом інформації. При цьому опитувані чоловіки мають більш високий соціальний статус (професори, лікарі, бізнесмени), ніж жінки (домогосподарки). Інший приклад: позицію більшості представляє, як правило, авторитетна людина, у словах якої важко засумніватися.

ж) Напрям інтерпретації подій. Наприклад, інтерпретація проблеми імміграції в новинах в економічних термінах (її обговорення у зв'язку зі станом економіки країни й особистими інтересами громадян) формує більш споживацьке ставлення до іммігрантів, приводить до їхнього сприйняття у зв'язку з вигодою, що може витягти економіка країни з їхнього перебування в державі, у порівнянні з інтерпретацією проблеми імміграції в етичних термінах (її обговорення у зв'язку із правами людини, релігійною мораллю й т.д.).

з) Спосіб вказівки на члена низькостатутної меншості. Член меншостей, негативна поведінка якої описується в повідомленні, підноситься як "сусід", "типовий представник" і т.д., що дозволяє аудиторії перенести негативне відношення до нього на групу в цілому.

и) Схематичність опису членів низькостатутної меншості. Наприклад, аналіз американських дитячих книг показав, що характери представників нечисленних іммігрантських груп описуються в них досить схематично й одноманітно. Перевага віддається зовнішньому вигляду, а не особистісним рисам. Схематичність опису полегшує застосування стереотипів і утруднює сприйняття індивідуальних особливостей членів меншостей.

к) Вибір термінів для опису членів низькостатутної меншості. У повідомленнях ЗМК представники меншостей дегуманізуються. Стосовно до них використовують терміни, пов'язані з тваринним і рослинним світом ("полюють", "бур'яниста трава" і т.д.).

л) Характер інформації про членів низькостатутної меншості. Більша увага приділяється негативній інформації у порівнянні з позитивноїю Ця інформація представляється як загальновідомий факт, а не думка. Це приводить до приписування негативних особистісних рис винуватцям негативних відповідним стереотипам подій.

Опір стереотипної інформації, яка міститься в повідомленнях ЗМК, особливо утруднений в тому випадку, коли вона подається в гумористичному ключі, наприклад, у вигляді анекдотів.


Читайте також:

  1. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  2. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  3. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  4. Алгоритм формування статутного фонду банку
  5. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  6. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  7. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  8. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  9. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків
  10. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  11. Аналіз структури майна та динаміки джерел його формування
  12. Аналіз формування прибутку.




Переглядів: 1225

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Посилення міжгрупових конфліктів | Зменшення міжгрупового конфлікту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.