Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зменшення міжгрупового конфлікту

ЗМК можуть виступати засобом зменшення міжгрупового конфлікту. В основі такого впливу лежить гіпотеза контакту, запропонована Г.Олпортом. Вона говорить, що безпосереднє спілкування між членами різних соціальних груп сприяє зниженню ворожості в їхніх відносинах. Однак спілкування здійснює такий вплив при дотриманні декількох умов:

- спілкування повинне відбуватися регулярно, у різних ситуаціях і протягом тривалого часу, давати справжню можливість для знайомства й сприяти виникненню дружби;

- учасники повинні суперечити стереотипам, але здаватись типовими представниками своєї групи;

- очікування учасників відносно майбутнього спілкування повинні бути позитивними;

- спілкування не повинне викликати тривогу або інші негативні емоції;

- спілкування повинне носити характер не конкуренції, а кооперації, тобто в учасників повинна бути загальна мета;

- учасники спілкування повинні мати рівні статуси;

- результат спілкування повинен бути позитивний для всіх груп- учасниць

- учасники повинні надавати великого значення такому спілкуванню;

- у суспільстві повинні існувати норми, що підтримують таке спілкування.

Повідомлення ЗМК дозволяють виконати деякі із цих умов:

а) Вони служать джерелом контрстереотипної інформації про членів аутгрупи, тобто змінюють сформовані стереотипи. Існує кілька умов, при яких демонстрація контрстереотипної поведінки членів соціальної групи в повідомленнях ЗМК приводить до зміни стереотипів:

- контрстереотипний вчинок робить типовий по іншим параметрам член стереотипізованої групи;

- контрстереотипний вчинок здійснює не один, а кілька членів стереотипизированной групи;

- контрстереотипна поведінка об'єкта сприйняття пояснюється його індивідуальними характеристиками, а не особливостями ситуації;

- аудиторія повинна вважати вчинок важливим.

б) Повідомлення ЗМК формують позитивні очікування від майбутнього спілкування між членами різних груп.

в) Вони знижують можливі негативні емоції потенціальних учасників спілкування.

г) Повідомлення формують уявлення про загальну мету, яку переслідують члени різних соціальних груп.

д) Вони підкреслюють позитивність результату між групового спілкування.

е) Повідомлення ЗМК служать джерелом соціальних норм, що схвалюють міжгрупове спілкування.

Таким чином, ЗМК значно впливають на характер міжгрупових відносин. Однак кампанії в ЗМК найбільш ефективні, коли підкріплюються й іншими мірами психологічного, соціального й політичного характеру.


Читайте також:

  1. Визначення сутності конфлікту
  2. Виявлення, оцінка та зменшення ризиків небезпечних подій. Облік і аналіз показників охорони праці
  3. Відмінність міжнародного гуманітарного права від права держав на ведення війни (збройного конфлікту) та від права прав людини
  4. Деструктивні функції конфлікту
  5. Деструктивні функції конфлікту на особистісному рівні
  6. Етапи протікання конфлікту
  7. Етапи розвитку конфлікту
  8. Етичні проблеми професійного конфлікту
  9. З точки зору динамічного підходу механізм соціального конфлікту проходить зазвичай наступні стадії протікання конфлікту.
  10. З точки зору цілей, які відстоюють протидіючі сторони конфлікту розподіляються на особисті, групові, суспільні.
  11. Заходи щодо зменшення або нейтралізації негативних впливів факторів. Капіталомісткий та некапіталомісткий характер заходів




Переглядів: 741

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування негативних стереотипів і забобонів | Атомно-молекулярне вчення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.