Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Уряд в зарубіжних країнах.

Уряд – це колегіальний орган виконавчої влади, який наділений загальною компетенцією і здійснює керівництво державним управлінням.

У світі існують такі офіційні назви урядів:

· Федеральний уряд – Німеччина;

· Рада міністрів (уряд) – Франція;

· Державна рада – Китай;

· Федеральна рада – Швейцарія;

· Уряд – Чехія.

Але існують держави в яких такого колегіального органу не існує, а міністри, кожен зокрема, підпорядковані президенту (США).

Як правило, до складу урядів входять:

1. прем’єр-міністр, який очолює уряд:

· прем’єр Державної ради в КНР;

· міністр-голова в Болгарії;

· державний міністр в Швеції;

2. міністри;

3. державні міністри;

4. державні секретарі;

5. парламентські секретарі, які забезпечують зв’язок уряду і міністрів з парламентськими структурами;

6. міністри без портфеля – це особи, які не керують відомствами, але на засіданнях уряду мають право вирішального голосу.

У Великобританії назви посад міністрів є особливими, вони не дають характеристики посади міністра:

· лорд-канцлер – міністр юстиції;

· лорд-охоронець печатки, канцлер казначейства (міністр фінансів).

Досить часто в складі уряду утворюються більш вузькі структури, які можуть виконувати деякі повноваження уряду.

 

Науковці виділяють 4 форми таких таких органів:

1. уряд і кабінет (Великобританія, Індія). Уряд складається приблизно з 95 членів і ніколи не збирається в повному складі. Кабінет керує країною і засідає 1-2 рази на тиждень. Склад кабінету (приблизно 20 міністрів) формує прем’єр міністр із числа уряду.

2. рада міністрів і рада кабінету (Франція, франкомовні країни Африки).

Засідання ради міністрів – це офіційні засідання уряду, які проводяться під головуванням президента;

Засідання ради кабінету проходять під головуванням прем’єр-міністра, як правило, щоразу за особливим дорученням президента; на них розглядаються оперативні питання.

3. Президія або бюро уряду (в країнах тоталітарного соціалізму, в постсоціалістичних державах), до складу якої входять прем’єр-міністр, його заступники, іноді деякі міністри. Вирішує багато важливих питань.

4. Міжвідомчі комітети або комісії, які об’єднують групи споріднених міністерств.

Прем’єр-міністр відіграє особливу роль в уряді:

· Від нього залежить підбір кандидатур до складу уряду;

· В нього є особистий секретаріат;

Державна рада – консультативний орган уряду, який складається з вищих осадових осіб і вчених-юристів (Франція, Італія).

Вона попередньо розглядає акти уряду.

 

Спосіб формування уряду залежить від форми правління і може бути:

1. парламентським;

2. непарламентським.

Форма правління Спосіб формування уряду Країни
Абсолютні і дуалістичні монархії Міністри призначаються монархом чи президентом одноособово Бахрейн, Катар, Кувейт, Саудівська Аравія
Президентська республіка Всі міністри в черговому порядку призначаються після кожних президентських виборів. Але кандидатура кожного міністра затверджується верхньою палатою американського конгресу США
Парламентарні республіки і монархії 1. уряд у черговому порядку формується після кожних парламентських виборів; 2. парламент не займається затвердженням кожного кандидата на посаду міністра, а обирає лише кандидатуру прем’єр-міністра, яку пропонує президент Болгарія, Німеччина, Португалія, Швеція  
Змішані республіки Уряд формується, як правило, так само як у парламентарних республіках Але, Конституція Франції 1958р. Надавала президенту право одноособово призначати прем’єр-міністра, який подає кандидатури міністрів

 

 

Види урядів:

1. Однопартійний уряд Великобританія, Австралія, Канада
2. Коаліційний уряд (підтримується більшістю парламентаріїв) Італія, Нідерланди, Данія, Фінляндія, Індія, Японія
3. Уряд національної єдності (із широким представництвом різних партій, які беруть на себе відповідальність за керівництво державою). Такий різновид коаліційного уряду утворюється в критичні моменти, особливо у воєнних умовах  
4. Уряд парламентської меншості (якщо в парламенті є одна-дві великі партії, які не мають більшості в ньому і є представники багатьох невеликих партій). Японія, Терція, Індія – в 90-их роках
5. Службовий (діловий, чиновницький) уряд (формується із спеціалістів, якщо в парламентарній монархії або республіці неможливо сформувати уряд на коаліційній основі) Болгарія 1997р. Турція 1998р.
6. Безпартійний уряд (існує в країнах, де політичні партії заборонені або політичний розвиток ще не спричинив виникнення політичних партій) Саудівська Аравія, Бутан, Бахрейн, Катар, Кувейт, ОАЕ
7. Тимчасовий уряд (утворюється позапарламентським способом і не на основі конституційних норм)  

 

Відповідальність уряду і його членів залежить від того, чи вчинені ними ті чи інші правопорушення при виконанні службових обов’язків чи в якості приватних осіб.

 

В деяких країнах передбачений міністерський імунітет – міністр постає перед судом на підставі постанови парламенту і суд здійснюється особливим судом.

 

Види відповідальності уряду і його членів:

І. Політична

1. Перед парламентом (вотум недовіри)

2. Перед главою держави (зміщення з посади президентом)

3. Перед прем’єр-міністром (зміщення з посади прем’єр-міністром)

ІІ. Кримінальна

В деяких судах суд здійснюється особливим судом –

Франція – Високий суд правосуддя;

Польща – Державний трибунал;

Італія – Конституційний суд

ІІІ. Цивільна

Позови по відношенню до уряду і міністрів за спричинену шкоду фізичним і юридичним особам у випадку порушення законів при виконанні службових обов’язків.

ІV. Дисциплінарна

Виражена у стягненнях, які застосовуються до міністрів президентом або прем’єр-міністром за недоліки у роботі.

 

Міністерства і відомства є галузевими органами виконавчої влади, які мають спеціальну компетенцію у відповідних сферах державного управління.

Міністерствами керують відповідні міністри.

Всередині міністерств створюються дирекції, управління, департаменти, відділи. Ними керують начальники, які призначаються міністрами.


Читайте також:

  1. Автономні утворення у зарубіжних державах
  2. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  3. Бюджетний устрій в зарубіжних країнах. Організація бюджетного процесу
  4. В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ
  5. Визначення конституційного права зарубіжних країн.
  6. Визначення обліку та його користувачі в зарубіжних країнах
  7. Громадянство в зарубіжних країнах: порядок набуття та втрати.
  8. Державне регулювання відносин у сільському господарстві зарубіжних країн
  9. Джерела конституційного права в зарубіжних країнах.
  10. Додаткова компетенція зарубіжних парламентів.
  11. Економічні функції держави у розвинутих країнах.
  12. Загальне і особливе в конституціях зарубіжних країн.




Переглядів: 6450

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Монарх: поняття та види. | Конфлікт виник

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.