Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Моделі споживчої поведінки на ринках

Промисловий та споживчий ринки

План

Лекція 4. Типи ринків і моделі поведінки споживачів

  1. Промисловий та споживчий ринки
  2. Моделі споживчої поведінки на ринках
  3. Характеристики, що впливають на купівельну поведінку.
  4. Процес прийняття рішення про купівлю
  5. Етапи сприймання товару-новинки

 

З погляду маркетингового управління розрізняють два основних типи ринків: споживчий і промисловий. Поділ базується на основі подальшого використання придбаних товарів і послуг.

1. Споживчий ринок – це ринок, на якому придбання товарів і послуг відбувається для особистого або сімейного користування.

2. Промисловий ринок– це ринок, на якому придбання товарів і послуг відбувається для подальшого використання в процесі виробництва, для перепродажу чи здачі в оренду. Включає таких учасників, як виробники, посередники, державні заклади і установи та недержавні, некомерційні організації і заклади.

Порівняльна характеристика споживчого і промислового ринків наводиться в таблиці 4.1.

Таблиця 4.1. Порівняльна характеристика споживчого і промислового ринків

Характеристика Промисловий ринок Споживчий ринок
Обсяг збуту Великий Невеликий
Обсяг закупок Великий Невеликий
Кількість споживачів Невелика Велика
Прийняття рішення про закупку Багато людей Небагато
Природа покупки Фахова Дилетантська
Розміщення споживачів Географічно сконцентроване Розпорошене
Засоби просування Персональний продаж Реклама
Зв’язок „клієнт –продавець” Довготривалий, стійкий Короткотерміновий

 

Промисловий ринок має такі особливості попиту:

· Вторинністьпопиту – попит на промисловому ринку зумовлюється попитом на споживчому ринку. Збільшення попиту на споживчому ринку на 10 відсотків може привести до збільшення попиту на промисловому ринку в 5 разів і більше;

· Нееластичністьпопиту – незначні коливання цін не призводять до змін попиту на промислові товари;

· Перехресна еластичністьпопиту – попит на один товар залежить від ціни на інші товари;

· Нестійкість попиту – зумовлюється технологічними змінами та коливаннями попиту на споживчому ринку;

· Парністьпопиту – попит на один тип товару призводить до попиту на пов’язані з ним товари.

Модель споживчої поведінки розроблена для того, щоб допомогти маркетологам і організаціям-продавцям глибше зрозуміти процес прийняття споживачем рішення про купівлю тих чи інших товарів.

Моделі купівельної поведінки для різних ринків дещо відмінні між собою, але об’єднує їх можливість визначити які фактори і яким чином справляють вплив на прийняття рішення про купівлю.

 

Подразники Підсвідомість Відповідна

маркетингові і інші споживача реакція

стимули (чорна скринька)

           
     
 


Комплекс Маркетингове Характе- Процес Вибір:

маркетингу середовище ристики вироб- - товару

покупця лення - марки

товар економічні рішен- - дилера

ціна науково- ня -часу

розповсюд- технічні покупки

ження культурні - обсягу

просування політичні покупки

Рисунок 4.1. Модель купівельної поведінки споживача

 

На промисловому ринку споживачем товарів і послуг виступає організація. Тому маркетолог повинен добре орієнтуватися в умовах здійснення закупівель певною структурою. Модель купівельної поведінки покупця товарів виробничого призначення виглядає наступним чином (рисунок 4.2)

           
     
 


Подразники Організація, що здійснює Реакція

закупівлю (організаційна покупця

структура)

Комплекс Маркетингове Вибір товару

маркетингу середовище Закупівельний або послуги

комітет Вибір поста-

Товар Економічні чальника

Ціна Технологічні Процес Обсяг замов-

Розповсюд- Політичні прийняття лення

ження Культурні рішення Умови та тер-

Просування Конкуренти про заку- міни постачан-

півлю Умови обслу-

говування

(між особові Форма оплати

та індивідуаль-

ні характеристики)

 

Рисунок 4.2. Модель поведінки покупця товарів виробничого призначення

 

Всередині організації закупівельна діяльність ділиться на дві важливі складові – закупівельний комітет, до складу якого входять усі, хто бере участь в прийнятті рішення про закупівлю, та процес прийняття рішення про закупівлю. Така модель показує, що на закупівельний комітет та на прийняття рішення впливають фактори не тільки зовнішнього ринкового середовища, але і внутрішнього середовища компанії: організаційна структура, між особові та індивідуальні особливості працівників.

 


Читайте також:

  1. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  2. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  3. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  4. Аналітичний підбір математичної моделі.
  5. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  6. ВАЛЮТНО-ФІНАНСОВІ ОПЕРАЦІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ НА НАЦІОНАЛЬНИХ, МІЖНАРОДНИХ І СВІТОВИХ ФІНАНСОВИХ РИНКАХ
  7. Вибір підходу до процесу соціальної роботи зале­жить від теоретичної моделі, якої дотримуються соці­альні працівники, обраної стратегії втручання і методу соціальної роботи.
  8. Види девіантної поведінки
  9. Види опціонів при укладанні угод на світових фінансових ринках.
  10. Види політичної поведінки етногруп, які відстоюють власні інтереси
  11. Види світогляду: міфологічний, релігійний та філософський (натуралістична, об’єктивно-ідеалістична, субєктивно-ідеалістичні і матеріалістичні моделі).
  12. Види трудової поведінки




Переглядів: 1161

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
План викладу і засвоєння матеріалу | Культурні фактори Соціальні фактори

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.