Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація як соціальна система Поняття мотивації.

Організація як соціальна система. Поняття мотивації.

9.2 Сутність змістовного та процесуального підходу до мотивації.

Одна з основних задач менеджера – створити спонукаючі стимули для людини, при яких у неї виникає бажання працювати так, щоб сприяти досягненню мети організації. Принцип менеджменту: управляти – значить призводити до успіхів інших.

Управлінців завжди цікавило, при яких умовах людина має мотиви до роботи по чужому завданню, що нею рухає, що змушує приносити більші жертви і напружувати всі сили, роблячи своє діло, і що навіть при сприятливих умовах призводить до упертості, нудьги і байдужості.

Мотивувати співробітників – значить порушити їхні важливі інтереси, дати їм шанс реалізуватися в процесі праці.

Мотивація – це процес спонукання людини або групи людей до досягнення мети організації і включає в себе мотиви, інтереси, потреби, захоплення, мотиваційні настанови або диспозиції і т. д.

Стимул в управлінні персоналом – це вплив на робітника ззовні з метою спонукання його до діяльності.

Мотив – це спонукання людини до діяльності, викликане зсередини його власними потребами, емоціями.

До мотивів відноситься комплекс спонукань, що діють з повною силою протягом тривалого часу, а також обов'язку, прагнення виконати доручене завдання, допомогти співробітнику тощо. В залежності від сфери, в якій вони вживаються, мотиви можуть бути матеріального і морального порядку.

Стимул також розглядається як примушення до дії, але на відміну від мотиву, він викликається зовнішніми чинниками, що діляться на матеріальні, (винагороди за працю) і моральні стимули (визнання заслуг індивіда, справедливе відношення до нього, створення до людини почуття власної причетності до успіхів організації і ін.).

Причина в тому, що у різноманітних людей в різноманітному співвідношенні знаходяться рушійні сили і регулятори поведінки:

– інстинкт;

– інтереси;

– потреби.

Інстинкт – являє собою першу, саму нижню форму примушення людини до дій (харчовий, оборонний, статевий і стадний).

Інтереси – виборче відношення особистості до певного об'єкту, цілеспрямоване прагнення, потреба, що викликана сукупністю соціально-економічних умов життя людини, колективу, суспільства.

Потреби – це необхідність, потреба, яку почуває людина при певних умовах життя і розвитку. Вони виявляються в формі мотивів поведінки. Потреби виникають з народженням людини, розвиваються в міру його зростання і розвитку, відповідно видозмінюється його поведінка.

Мотивація виникає з незадоволених потреб і дій, які дають їй поштовх, якщо вони успішні і задовольняють ці потреби. Деякі потреби задовольняються лише на деякий час (наприклад, їжа). Деякі потреби – на тривалий час, але інші залишаються незадоволеними.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. II. Організація і проведення спортивних походів
  4. II. Організація перевезень
  5. II. Організація перевезень
  6. II. Поняття соціального процесу.
  7. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  8. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  9. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  10. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  11. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  12. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.




Переглядів: 608

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 9. Мотивація як функція менеджменту | Сучасні теорії мотивації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.