Процес прийняття рішень складний і багатосторонній. Він включає цілий ряд стадій і операцій. Класичний підхід до прийняття управлінського рішення полягає в дотриманні певної процедури і виконанні обов`язкових дій.
1. Основою всякого рішення є проблемна ситуація, яка вимагає розв`язання.
2. Виявлення обмежень і визначення альтернатив. Причиною проблеми можуть бути сили, які знаходяться поза організацією (зовнішнє середовище) та, які менеджер не в змозі змінити.
Такі обмеження звужують можливості прийняття оптимальних рішень.
3.Прийняття рішення. На цій стадії розробляються альтернативні рішення, дається їх оцінка і відбирається альтернатива з найбільш сприятливими загальними наслідками.
4.Реалізація рішення. Процес не закінчується вибором альтернатив, на стадії реалізації вживаються заходи щодо конкретизації рішення і доведення його до виконавців, тобто цінність рішення полягає в тому, що воно реалізоване.
5.Контроль за виконанням рішення. В процесі контролю виявляються відхилення і вносяться поправки, які допомагають реалізувати рішення повністю.
Процес прийняття рішень може бути розбитий на шість кроків (рис. 12.1.):
1) визначення проблеми;
2) установка цілей;
3) розробка альтернативних рішень;
4) вибір альтернативи;
5) реалізація рішення;
6) оцінка результатів.
Рис. 12.1. Кроки процесу прийняття рішень
1) Визначення проблеми;
Проблема складається в деяких відхиленнях від очікуваного ходу подій. Процес визначення проблеми полягає в її виявленні.