Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття мотивації як загальної функції менеджменту

Все управління в кінцевому рахунку зводиться до стимулювання активності інших людей.

Тема 7. Мотивація

Контрольні запитання

1.У чому полягає сутність функції організування та яка ії основна роль?

2.Що таке «владні повноваження» та «делегування»?

3. Дайте визначення поняттям « структура управління», « ланка управління», ступень (рівень) управління»?

4.Що містить організаційний механізм господарювання?

5.Як класифікують організаційні структури управління?

6.Що впливає на структуру апарату управління?

7.Як здійснюється поділ праці за лінійної системи управління?

8.Які Ви знаєте переваги та недоліки централізації?

9.Охарактеризуйте основні етапи організаційного проектування .

10.Назвіть основні показники які використовують при оцінки організаційної структури управління.

Рекомендована література: : Основна [1–5]

Додаткова [13; 15; 22; 31]

7.1.Еволюция та зміст мотивації як загальної функції менеджменту.

7.2. Змістовні теорії мотивації.

7.3.Процесні теорії мотивації.

7.4.Засоби мотиваційного впливу.

Лі Якокка

 

Для того, щоб ефективно рухатися до мети, керівник має не тільки спланувати і організувати роботу, але й примусити людей виконувати її згідно до опрацьованого плану.

Мотивування - це вид управлінської діяльності, спрямований на спонукання певної особи (осіб) до діяльності для досягнення цілей ор­ганізації.

Мотивування передбачає:

- стимулювання за допомогою зовнішніх факторів (моральне
та матеріальне);

- мотивування внутрішніх (психологічних) спонукань до праці.

Мотивація сприяє можливості виявлення таких характерис­тик діяльності, як: зусилля; старанність; наполегливість; добросовісність; спрямованість.

Мотивування базується на таких категоріях:

1)потреба - усвідомлена відсутність чого-небудь. Потреби поділяють на:

- потреби першого роду (первісні), які за своєю сутністю є фізіологічними (потреби в їжі, сні тощо);

- потреби другого роду (вторинні), які носять соціально - психологічний характер (потреби в повазі, владі, визнанні заслуг тощо).

Потреби першого роду закладені в людину генетично, а другого – є наслідком її соціальної життєдіяльності. Потреби неможливо безпосередньо спостерігати або вимірювати. Про їх існування можна судити лише спостерігаючи поведінку людей.

Потреби викликають у людини бажання (прагнення) до їх задоволення. Тому сутність мотивації у організації зводиться до створення умов, що дозволяють працівникам відчувати, що вони можуть задовольнити свої потреби такою поведінкою, яка забезпечує досягнення цілей організації;

2)мотив - внутрішня спонукальна сила, яка примушує лю­дину щось робити або поводитися певним чином (орієнтація, установка, бажання, інстинкти, імпульси);

3)стимул - зовнішня причина, що спонукає діяти людину для досягнення певної мети;

4)винагорода - те, що людина вважає для себе цінним. Розрізняють два типи винагородження:

- внутрішнє. Це задоволення від спілкування з колегами, почуття досягнення результату, задоволення від корисності зробленого продукту. Внутрішня винагорода забезпечується шляхом ство­рення хороших умов праці і точною постановкою завдань;

- зовнішнє. Вона може виступати у вигляді як матеріальної винагороди, так і мо­ральної. Матеріальна – зарплата, додаткові виплати, премії, оплата виз­начених витрат. Моральна – присвоєння звання "кращий працівник", похвала, оцінка в наказі тощо.

Спрощену модель процесу мотивації можна представити у вигляді такої схеми (рис.7.1.).

 

 

 



Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  8. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  9. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  10. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  11. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  12. Аналіз загальної рівноваги




Переглядів: 937

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерії оцінки організаційної структури управління | Процесні теорії мотивації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.