Схема 8.11. Програма розвитку кар'єри
Таблиця 8.7.
Порівняльний аналіз традиційного та інтегрованого навчання персоналу підприємства
: Параметри
| Традиційне навчання у межах підприємства
| Навчання, поєднане з : організаційним розвитком
|
Об'єкт
| Окремий керівник
| Групи, міжгрупові зв'язки, керівник і група
|
Зміст
| Основи управлінських знань і навичок
| Комунікативні навички, уміння вирішувати проблеми
|
Працівники, що навчаються
| Керівники нижчого і середнього рівня
| Усі керівники
|
Навчальний процес
| Заснований на інформації і раціоналізації
| Заснований на інформації, раціоналізації, комунікації і емоціях
|
Стиль навчання
| Виходить із предметів і особливостей викладачів
| Витікає з особливостей учасників, їхнього досвіду, проблем, відносин і умінь консультантів
|
Цілі навчання
| Раціональність і ефективність
| Пристосування, зміна, інформування
|
Форма проведення
| Семінари, курси
| Вільний вибір форм залежно від необхідності і ситуації
|
Відповідальність за проведення
| Викладачі, організатори
| Учасники
|
Стабільність програми
| Стабільна
| Гнучка програма, адаптована до ситуації
|
Концепція навчання
| Адаптація керівників до недоліків підприємства
| Одночасно змінити керівників і підприємство
|
Участь у підготовці навчальних та інших програм
| Учасники не включені у процес складання навчальних програм
| Керівники беруть участь у складанні програм зміни підприємства
|
Спрямованість
| Орієнтація на знання, що можуть знадобитися в майбутньому
| Орієнтація на конкретну зміну
|
Активність учасників
| Як правило, малоактивні
| Як правило, дуже активні
|
Схема 8.12. Модель організації процесу навчання на підприємстві