Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи аналізу беззбитковості

Основні передумови використання моделі беззбитковості

Призначення моделі беззбитковості

АНАЛІЗ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ВИТРАТ, ОБСЯГУ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ПРИБУТКУ

Лекція 7

Контрольні запитання

1. Склад інструментарію оперативного контролінгу.

2. Принципи формування основних підконтрольних показників.

3. Метод «Директ - кост».

 

1. Призначення моделі беззбитковості

2. Основні передумови використання моделі беззбитковості

3. Методи аналізу беззбитковості

4. Показники управління прибутком

Експертну діагностику витрат та прибутку підприємства здійснюють за допомогою аналітичних інструментів контролінгу, що засновані на моделі «витрати – обсяг – прибуток»

Аналіз взаємозв’язку «витрати – обсяг – прибуток» (CVP- аналіз (cost-volume-profit)) – метод системного дослідження взаємозв’язку витрат, обсягу діяльності та прибутку підприємства з метою визначення:

- обсягу продаж, який забезпечення покриття всіх витрат та одержання очікуваного прибутку;

- величини прибутку при визначеному обсязі продаж;

- впливу зміни величини витрат, обсягу та ціни реалізації на прибуток підприємства;

- оптимальної структури витрат.

Важливим елементом аналізу взаємозв’язку «витрати – обсяг – прибуток» є аналіз беззбитковості.

Аналіз беззбитковості– полягає у розділенні витрат на змінні та постійні, а також розрахунку точки беззбитковості, яка визначає критичний обсяг діяльності.

Точка беззбитковості– це обсяг діяльності при якому доходи підприємства дорівнюють його витратам або маржинальний дохід (виручка від реалізації за виключенням ПДВ мінус змінні витрати) дорівнює постійним витратам. Точка беззбитковості виражається в натуральних одиницях вимірювання, якщо в грошових, то має назву беззбитковість реалізації.

 

Аналіз взаємозв’язку «витрати – обсяг – прибуток» засновано на виконанні вихідних передумов:

- поведінку витрат та виручки можна з достатньою точністю виразити лінійною функцією з однієї змінною величиною – обсяг продукції;

- асортимент випуску та реалізації залишається постійним;

- обсяг виробництва дорівнює обсягу реалізації;

- всі витрати можна класифікувати як постійні та змінні;

- єдиний засіб впливу на витрати для керівника – це зміна обсягу або структури діяльності (випуска, виробництва);

- прибуток визначається на основі калькулювання змінних витрат.

 

В практиці аналізу беззбитковості використовують в основному два методи: аналітичний та графічний.

При аналітичному методі точка беззбитковості визначається виходячи з рівняння

Виручка від реалізації=змінні витрати+постійні витрати+операційний прибуток

Оскільки прибуток в точці беззбитковості дорівнює нулю, то рівняння приймає вид

Виручка від реалізації=змінні витрати+постійні витрати

а – змінні витрати на одиницю продукції, грн.;

с – ціна одиниці продукції, грн..;

х – обсяг діяльності, нат. од. вим.;

b– постійні витрати, грн.

 

сх=ах+b;

х(с-а)=b;

х=b/(с-а).

Графічний методполягає увизначенні точки беззбитковості шляхом побудови графіків залежності доходу та загальних витрат від обсягу діяльності підприємства.


Читайте також:

  1. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  2. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  3. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  4. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  5. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  6. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  7. Адміністративні методи управління
  8. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  9. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  10. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  11. Аерометоди
  12. Активні групові методи




Переглядів: 1688

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування основних підконтрольних показників | Показники управління прибутком

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.