Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Характеристика інноваційного процесу

 

Інноваційний процес являє собою підготовку- і здійснення інноваційних змін і складається з взаємопов'язаних фаз, що утворюють єдине, комплексне ціле. Це процес перетворення наукового знання в інновацію, тобто послідовний ланцюг подій створення, впровадження і поширення інновацій.

Теорія менеджменту виділяє три логічні форми інноваційного процесу: простий внутрішньо-організаційний (натуральний), простий міжорганізаційний (товарний) і розширений. Простий внутрішньоорганізаційний інноваційний процес передбачає створення і використання нововведення всередині однієї і тієї ж самої організації, нововведення в цьому випадку не приймає безпосередньо товарної форми. При простому міжорганізаційному інноваційному процесі нововведення виступає як об'єкт купівлі-продажу. Така форма процесу означає відокремлення функції створювача і виробника нововведення від функції його споживача. Розширений інноваційний процес являє собою процес створення нових виробників нововведень, з метою порушення монополії виробника-піонера, що сприяє через взаємну конкуренцію вдосконаленню споживчих властивостей товару, що виробляється. В умовах товарного інноваційного процесу діють не менш ніж два суб'єкти господарювання: виробник і споживач нововведення. Якщо нововведення - технологічний процес, його виробник і споживач можуть бути сполучені в одному суб'єкті господарювання.

Поняттям, що характеризує час реалізації інноваційного процесу є поняття інноваційного циклу. Інноваційний цикл визначається як період часу реалізації всіх етапів інноваційного процесу.

Інноваційний процес в виробничому підприємстві передбачає реалізацію наступних етапів:

• фундаментальні і пошукові дослідження;

• прикладні дослідження і розробки;

• досліджуване виробництво і розробки;

• підготовка до виробництва;

• виробництво;

• збут.

Інноваційний процес починається з фундаментальних досліджень, що спрямовані на одержання нових знань і виявлення найбільш істотних закономірностей. Під час проведення фундаментальних досліджень керівництво підприємства намагається розкрити нові зв'язки між явищами, пізнати закономірності розвитку природи і суспільства відносно до їхнього конкретного використання.

В торговельному підприємстві інноваційний процес повинен передбачати реалізацію наступних етапів:

• визначення потреб споживачів і працівників підприємства та розробку ідей щодо їх реалізації;

• формування портфелю можливих варіантів інновацій та оцінка їх привабливості;

• аналіз інноваційного потенціалу підприємства;

• розробка інновації;

• прогнозування потреб і результатів щодо реалізації інновації;

• планування та реалізація процесу реалізації інновації;

• пробна реалізація інновації;

• усунення недоліків та вдосконалення інновації;

• остаточна реалізація інновації.

Інноваційна діяльність як процес умовно поділяється на три складові:

• інноваційна ініціатива;

• визначення потреб ринку;

• розробка і виробництво нового продукту задля задоволення виявлених ринкових потреб.

Інноваційна ініціатива передбачає виникнення нової ідеї, її аналіз і втілення даної ідеї в життя, якщо вона представляє інтерес для підприємства і може підвищити ефективність його діяльності.

Визначення потреб ринку проводиться за допомогою маркетингових ринкових досліджень, що проводяться за наступними напрямками: вивчення споживача; дослідження мотивів його поведінки на ринку; визначення обсягу попиту; визначення потенційних покупців; аналіз власного ринку підприємства; вивчення потреб в товарі; дослідження продукту; вивчення конкурентів, визначення форм і рівня конкуренції; аналіз форм і методів збуту (реалізації) продукції; визначення найбільш ефективних способів просування товарів на ринку; аналіз цін; аналіз динаміки цін; визначення крапок насичення ринку; визначення часу виведення товару на ринок та його реалізації на ньому тощо.

Розробка і виробництво нового продукту починається з процесів планування та організації створення нового продукту.

Слід відзначити, що нова продукція може відноситись до трьох типів: продукція, яка раніш не вироблялась і не має аналогів; продукція, яка раніш вироблялась, однак її можна суттєво змінити та вдосконалити; продукція, яка має ті ж властивості, що і раніш, однак її дизайн суттєво змінений.

Маркетинг інновацій - це процес, що містить в собі планування виробництва інновацій, дослідження ринку, налагодження комунікацій, встановлення цін, організацію просування інновацій та розгортання служб сервісу, це цільовий маркетинг, він ґрунтується на виборі певного сегменту ринку з подальшою розробкою інновацій і комплексу маркетингу стосовно даного сегмент}7. Маркетинг інновацій має справу лише з новими продуктами і новими технологіями.

Ефективність інноваційної діяльності залежить від:

• забезпечення стійкої конкурентної позиції підприємства за рахунок формування на основі інноваційної політики напрямків діяльності підприємства, що мають за мету задоволення потреб споживачів;

• розробки методології та аналізу інноваційного потенціалу та інноваційного клімату підприємства як елементів процесу формування інноваційної політики;

• планування і організація реалізації інноваційних програм підприємства, що покликані забезпечити досягнення інноваційних цілей підприємства;

• розробки програми щодо вдосконалення існуючої технології та організації діяльності підприємства в цілому;

• ефективності процесів управління ризикозахищеністю інноваційної діяльності;Ефективність пробного маркетингу залежить від правильності розробки

• розробки інноваційної кадрової політики, що має за мету підвищення ролі людського фактору в процесі інноваційної

діяльності.

Оцінка ефективності інноваційної діяльності підприємства передбачає визначення економічної, фінансової, ресурсної ефективності та науково-технічного, соціального, екологічного ефекту.

Економічна ефективність інноваційної діяльності характеризується такими показниками як: прибуток від реалізації, рентабельність витрат на інноваційну діяльність, приріст обсягу збуту, скорочення строку окупності інвестицій в інноваційні програми тощо.

Науково-технічний ефект від інноваційної діяльності характеризується такими показниками як: збільшення частки нових інформаційних технологій, збільшення частки прогресивних технологічних процесів, підвищення коефіцієнту автоматизації робіт на підприємстві, підвищення організаційного рівня торгівлі і праці на підприємстві, підвищення конкурентоспроможності підприємства тощо.

Соціальний ефект від інноваційної діяльності визначається такими показниками як: приріст доходу робітників що здійснюють інноваційну діяльність, підвищення ступеню задоволення фізіологічних потреб робітників, підвищення ступеню задоволення соціальних та духовних потреб робітників, підвищення ступеню безпеки робітників, збільшення робочих місць, підвищення кваліфікації робітників, покращення умов праці та відпочинку, збільшення тривалості життя робітників.

Фінансова ефективність характеризується приростом доходу підприємства, а також сумою інноваційного маржинального доходу та коефіцієнтом інноваційного маржинального доходу підприємства.

Ресурсну ефективність від інноваційної діяльності характеризують показники ефективності використання ресурсів підприємства.

Екологічний ефект від здійснення інноваційної діяльності характеризується такими показниками як: збільшення частки екологічних товарів в асортименті підприємства, зниження викидів в атмосферу шкідливих компонентів, підвищення екологічності роботи підприємства, підвищення ергономічності роботи підприємства, збільшення частки високоекологічних товарів в асортименті підприємства, збільшення частки товарів з високою ергономічністю з асортименті підприємства, зниження штрафів за порушення екологічних норм тощо.

 

Контрольні питання:

 

1. Сутність інноваційного менеджменту.

2. Зміст інноваційної діяльності.

3. Підходи щодо управління інноваційною діяльністю.

4. Зміст понять новація, інновація, нововведення.

5. Поняття інноваційної політики, інноваційного потенціалу, інноваційного клімату.

6. Сутність поняття „інновація".

7. Основні підходи до визначення інновацій.

8. Сутність поняття „технопарк" і охарактеризуйте основні шляхи його створення.

9. Сутність поняття „технополіс".

10. Різниця між поняттями „технопарк і технополіс".

11. Від чого залежить ефективність інноваційної діяльності.

 

 

ЛЕКЦІЯ №


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  4. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  5. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  6. II. Поняття соціального процесу.
  7. IV. План навчального процесу.
  8. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  9. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  10. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  11. Автокореляційна характеристика системи
  12. Автоматизація процесу призначення IP-адрес




Переглядів: 2309

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні принципи інноваційної діяльності | Поняття та особливості міжнародного менеджменту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.