Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Товарні запаси підприємства

 

План

1. Показники товарних запасів, їх вплив на господарсько-фінансову діяльність підприємства.

2. Чинники, що впливають на розмір товарних запасів та товарооборотність.

3. Методика аналізу товарних запасів.

 

Література:

Л [5.c.1-30], [6.c.72-81], ], [8.c.43-63, 64-78],

Лд [1.c.168-186, 187-198], [2.c.44-64], [3.c.180-187, 191-202].

1. Показники товарних запасів, їх вплив на господарсько-фінансову діяльність підприємства

Товарні запаси в торгівлі необхідні для забезпечення безперервності та ритмічності процесу обігу. Необхідність утворення запасів пояснюється умовами транспортування і реалізації товарів, змінами пропозиції та попиту, можливістю випадкових коливань розмірів пропозиції та попиту, а також інтервалів завезення товарів та ін.. Розміри товарних запасів повинні знаходитися у певній відповідності з розміром товарообігу, так як їх понаднормативна наявність і їх недостатність приносять економічний збиток підприємству.

Для обліку, аналізу та планування товарних запасів використовуються різні показники вимірювання - абсолютні (в натуральних або вартісних одиницях) і відносні (в днях, кількості оборотів, відсотках до товарообігу) .

Абсолютні показники товарних запасів у натуральному вимірі використовуються для планування товарних ресурсів, отримання товарів, організації роботи складської мережі, для розрахунку потреби в матеріально-технічній базі підприємств, для оперативного обліку залишків товарів (схема 3.3).

Абсолютні показники товарних запасів у вартісному вимірі дозволяють оцінити рівень забезпеченості запасами в цілому по підприємству і використовуються в обліку, звітності, аналізі та плануванні запасів, а також в інших показниках діяльності, пов’язаних з ними обсягу та структурі товарообігу, витратах підприємства, при обґрунтуванні потреби в оборотних коштах та ін. Вони можуть бути виражені як у фактичних, так і напівставних цінах.

Абсолютна величина товарних запасів не постійна. Вона весь час змінюється залежно від надходження товарів. Тому при аналізі та плануванні товарних запасів важливе значення мають відносні показники, які використовуються для оцінки забезпеченості товарообігу товарними запасами, аналізу періоду та швидкості оборотності товарних запасів, тобто для характеристики якісних показників формування товарних запасів. Із цією метою товарні запаси виражаються в днях. Цей показник - відносний. Він характеризує величину товарного запасу, що перебуває на підприємстві торгівлі на певну дату і показує, на скільки днів торгівлі вистачить наявних товарних запасів.

 

 

 


Схема 3.3. Показники товарних запасів

 

Товарні запаси в днях (рівень товарних запасів Рт.з.) визначаються розподілом абсолютної величини товарних запасів (на певну дату) на середньоденний товарообіг відповідного періоду:

, де - абсолютна величина товарних запасів (тис. грн.),

О – одноденний товарообіг (тис. грн.).

 

, де Д – кількість днів у періоді,

Т – товарообіг даного періоду

 

Одноденний товарообіг визначається співвідношенням товарообігу за певний період до кількості днів цього ж періоду.

, де Т – товарообіг, Д - кількість днів у періоді.

Рівень товарних запасів обчислюється та аналізується як у цілому по підприємству, так і за окремими товарами та товарними групами, а також за окремими періодами року. Особливу увагу приділяють рівню товарних запасів під кінець року, виходячи з товарообігу ІV кварталу, оскільки цей показник використовується при обґрунтуванні планів діяльності підприємств на наступний рік. За наявними даними про рівень товарних запасів та одноденний товарообіг можна визначити абсолютну величину товарних запасів:

або

Приклад 1. Визначити рівень забезпеченості підприємства товарами в першому кварталі та зробити висновок, якщо фактичний товарообіг складає 850,4 тис.грн. Сума товарних запасів на кінець кварталу 329,0 тис.грн. Норма товарних запасів 40 днів.

1) Визначимо фактичний рівень товарних запасів

2) Визначимо відхилення фактичних товарних запасів в днях від норми

За результатами розрахунків можна зробити висновок, що фактичні товарні запаси в днях нижче норми на 5 днів. Такий результат свідчить про те, що на даному підприємстві недостатньо товарних запасів на суму 47,5 тис. грн. (О = Т/Д = 850,4/90 = 9,5 тис. грн.; - 5 дн. 9,5тис. грн. = 47,5 тис. грн. ). Таким чином, підприємство не забезпечено в повному обсязі товарною масою, необхідною для безперебійного продажу товарів і постійного задоволення потреб населення.

 

Розміри товарних запасів безпосередньо пов'язані із швидкістю обігу товарів. Співвідношення середнього розміру товарних запасів з одноденним обсягом товарообігу підприємства визначає тривалість перебування товарів у сфері обігу або час товарного обігу (товарооборотність Т/об). Це період, за який товар проходить увесь шлях від виробництва до кінцевого споживача. Час товарного обігу (товарооборотність) вимірюється за певний період. Різниця між показниками, рівнем товарних запасів і товарооборотністю, у тому, що для оцінки першого з них використовуються дані про наявність товарних запасів на будь-який конкретний момент, а для другого - використовується інформація про середній розмір товарних запасів за будь-який період.

При незмінному обсязі товарообігу прискорення оборотності приводить до зниження товарних запасів, і, навпаки, сповільнення оборотності - до більшої маси товарних запасів. Отже, швидкість обігу товарів або час, протягом якого реалізуються товарні запаси, називається товарооборотністю (Т/об).

Якщо товарні запаси в днях показують, на скільки днів торговельне підприємство забезпечене товарами на певну дату, то оборотність товарів відображає середній час обігу товарного запасу за певний період ( квартал, рік). Для підприємства оборотність товарів у днях відображає час, протягом якого товари перебували на цьому підприємстві з моменту оплати рахунку постачальників до моменту їх продажу.

Для розрахунку товарооборотності у днях необхідно середній товарний запас за певний період поділити на одноденний товарообіг за цей же період:

, де середній товарний запас

 

Час оборотності може бути виражено і числом (кількістю) обертів:

 

, або ,
де Т - товарообіг З - середній товарний запас   де Д -кількість днів у періоді

 

 

Приклад 2. Визначити фактичну товарооборотність в днях і кількості оборотів за І квартал, якщо товарообіг планували у розмірі 574,8 тис.грн., а фактично отримали на 5,5% більше. Фактичні товарні запаси на :

01.01. – 87,0 тис.грн.

01.02. – 94,0 тис.грн.

01.03. – 105,0 тис.грн.

01.04. – 88,0 тис.грн.

1) Визначимо фактичний товарообіг підприємства

2) Визначимо середній товарний запас І кварталу

3) Визначимо фактичну товарооборотність в днях

де

4)Визначаємо фактичну товарооборотність в кількості оборотів

або

Таким чином, фактична товарооборотність в днях складає 14 днів, а товарооборотність в кількості оборотів дорівнює 6 – це означає, що за звітний період товарний запас 6 раз змінив свою форму.

Прискорення оборотності товарів має велике значення:

- підвищує економічну ефективність діяльності підприємств;

- впливає на темпи відтворення, будучи одночасно важливою умовою підвищення рентабельності торговельної діяльності підприємства.

Оборотність товарів можна прискорити тільки за рахунок удосконалення всієї торгово-комерційної та економічної роботи підприємства. Це вимагає глибокого розуміння впливу різних чинників на формування товарних запасів.

 

2. Чинники, що впливають на розмір товарних запасів та товарооборотність

Вивчення характеру чинників та механізму їхнього впливу є необхідною передумовою для обґрунтованої оцінки стану товарних запасів, планування їх розміру, розробки та прийняття конкретних заходів щодо їх регулювання. Динаміка товарних запасів складається під впливом великої кількості чинників.Одні із них - прискорюють товарооборотність і, тим самим, об'єктивно зменшують необхідну величину запасів, інші, навпаки, сповільнюють швидкість товарного обігу і, тим самим, збільшують розмір запасів. Знаючи це, можна виявити резерви прискорення оборотності запасів підприємства, поліпшити постачання населення товарами народного споживання, знизити витрати на утворення та утримування товарних запасів.

До основних зовнішніх чинників, що впливають на оборотність і величину товарних запасів, відносяться наступні (таблиця 3.1.):

- співвідношення між попитом та пропозицією товарів. В умовах, коли попит населення перевищує пропозицію товарів, різко прискорюється їх оборотність, товарообіг здійснюється з меншими товарними запасами. У міру збільшення пропозиції товарів, насиченості ринку, спостерігається деяке уповільнення швидкості обігу товарів. Вивчення попиту населення - одна з умов, що сприяють нормалізації товарних запасів;

 

Таблиця 3.1. Чинники, що впливають на величину товарних запасів

Зовнішні Внутрішні
Кон'юнктура споживчого ринку Місцезнаходження торговельного підприємства
Рівномірність споживання товарів Обсяг товарообігу
Ритмічність виробництва товарів Спеціалізація підприємства та структура товарообігу
Стан конкуренції на ринку товарних ресурсів Організація та частота завозу товарів
Сумлінність постачальників, стан дисципліни поставок Площа торговельного залу та форма обслуговування покупців
Рівень інфляційних очікувань Стан складського господарства
  Фінансовий стан підприємства
  Організація комерційної роботи

 

- рівномірність та стійкість споживання окремих товарів. Чим стабільніший попит споживачів на окремі товари, тим менша потреба в утворенні товарних запасів на випадок непередбачених коливань попиту;

- ритмічність виробництва окремих товарів. Виробництво та закупівля деяких товарів має сезонний характер. Це відноситься до овочів, цукру, круп, плодово-овочевих консервів та ін. У період сезону виробництва торговельні підприємства мають можливість придбати товари безпосередньо у виробників за мінімальними цінами. Після завершення сезону основним постачальником є різні торговельні посередники, чиї ціни значно вище від цін виробників. Наявність цього фактора (при наявності відповідної матеріально-технічної бази і коштів) обумовлює необхідність утворення товарних запасів сезонного накопичення;

- стан конкуренції на ринку товарних ресурсів. Чим вищий ступінь конкуренції на ринку товарних ресурсів, тим більшу волю у виборі постачальників і «у торгуванні» умов поставки має підприємство;

- сумлінність постачальників щодо виконання договорів поставки товарних ресурсів, стан дисципліни поставок. Від обов'язковості і сумлінності постачальників залежить визначення потреби торговельного підприємства в утворенні страхових товарних запасів;

- рівень інфляційних очікувань. В умовах інфляційної економіки одним із спонукаючи мотивів створення запасів матеріальних резервів є захист обігових коштів підприємства від інфляційного знецінення. Чим вищі темпи інфляції, тим більша зацікавленість підприємства у максимальному підвищенні розміру запасів з метою захисту грошей від інфляції та для отримання додаткового доходу від випереджаючого росту цін на окремі товари в порівнянні із загальним темпом інфляції.

До основних внутрішніх чинників, які залежать від діяльності самого підприємства, відносяться:

- місцезнаходження торговельного підприємства. Від інтенсивності купівельних потоків у районі діяльності підприємства залежить розмір одноденного товарообігу, а значить і швидкість реалізації товарних запасів. Чим «вигідніше» місцезнаходження торговельного підприємства, тим вища швидкість реалізації товарних запасів та менша потреба в їх створенні;

- обсяг товарообігу торговельного підприємства. Чим більше обсяг роздрібного товарообігу підприємства, тим більше потрібно товарної маси для реалізації з метою виконання плану товарообігу. Велике за розмірами торговельне підприємство, особливо те, що має досвід роботи на відповідному сегменті ринку, більш приваблива для постачальників та посередників. Це визначає кращі можливості «уторгування» умов поставки, що також має вплив на розмір запасів;

- спеціалізація підприємства і структура товарообігу. Різні товари, залежно від їх якості, особливостей призначення і т.д., мають різний час оборотності (наприклад, вплив фізико-хімічних властивостей товарів) Збільшення в складі товарообігу питомої ваги товарів складних асортиментів є чинником росту товарних запасів. Задоволення попиту на товари складного асортименту, таких як одяг, тканини, взуття, галантерея та інше , потребує наявності широкого вибору різновидів цих виробів за артикулами, кольорами, розмірами, фасонами. Оскільки такого роду товари є предметами періодичного попиту, їхні запаси, виражені в днях до обігу, відносно вищі, ніж запаси з інших товарів. Отже, збільшення в роздрібному товарообігу частки непродовольчих товарів, товарів складного асортименту за інших рівних умов є фактором росту загального рівня товарних запасів. В той же час збільшення питомої ваги продовольчих товарів, особливо стійкого попиту, є фактором зниження розміру товарних запасів;

- організація та частота завозу товарів. Чим частіше завозяться товари до магазинів, тим з меншими запасами можна забезпечити виконання плану товарообігу, і навпаки. В свою чергу, частота завозу залежить від місцезнаходження підприємства, розміщення їх основних постачальників, транспортних умов. Розмір утворення товарних запасів визначається політикою підприємства щодо вибору постачальників товарів, залежить від ефективності організації господарських зв’язків з ними та оптимальності розробленого графіка завозу товарів;

- площа торговельного залу і форма обслуговування. При визначенні розміру товарних запасів необхідно враховувати широту асортименту товарів і забезпечити свободу покупців у вивченні властивостей, характеристик товару та їх вибору. Чим більша площа торговельного залу, тим більший розмір товарних запасів повинен перебувати безпосередньо в торговельному залі. При самообслуговуванні потреба в товарних запасах більша, ніж при обслуговуванні через прилавок;

- стан складського господарства. Чим більше площа складських приміщень, тим у більших розмірах можуть утворюватися (при наявності потреби) товарні запаси. Окремі торговельні підприємства змушені формувати товарні запаси на недостатньому рівні через відсутність необхідних складських приміщень. Суттєве значення має і наявність спеціалізованого складського обладнання (холодильних камер і т.д.), можливість утворення спеціальних умов зберігання окремих товарів, дотримання товарного сусідства і інших правил зберігання;

- організація комерційної роботи. Важливе значення для правильного визначення потреби в утворенні товарних запасів має кваліфікація, компетентність кадрів і рівень керівництва торговельним процесом, стан роботи з вивчення попиту населення, організація оперативного і діючого контролю за надходженням, реалізацією, і залишками товарів. Добре налагоджена робота в цьому напрямку сприяє мінімізації розміру запасів неходових, залежалих і понаднормативних запасів, що дозволяє скоротити витрати підприємства на формування і зберігання товарних запасів;

- фінансовий стан підприємства. Застосування різних способів формування товарних запасів (шляхом оплати товарів, що надходять, грошовими коштами підприємства; шляхом отримання кредиту; шляхом прийому товару під реалізацію) та співвідношення між ними безпосередньо залежить від фінансового стану підприємства, його платоспроможності, фінансової стійкості, ступеня довіри до нього. Чим стійкіший фінансовий стан підприємства, тим більше можливостей для формування товарних запасів воно має.

 

3. Методика аналізу товарних запасів

Для здійснення безперебійного товарообігу в каналах товарної оборотності увесь час повинен знаходитися достатній, оптимальний товарний запас. Важливо, щоб на підприємстві була наявність таких товарних запасів, які б за своїми розмірами відповідали встановленому обсягу товарообігу і забезпечували безперебійне задоволення попиту населення, а потреба в товарних запасах визначалася би на підставі прогнозованого обсягу товарообігу і їх приросту за рахунок розширення (покращення) асортименту товарів.

Аналіз товарних запасів, оптимізація їх величини мають велике значення для підвищення економічної ефективності діяльності торговельного підприємства. Ефективність механізму управління товарними запасами переважно залежить від якісного рівня аналітичної роботи, глибини економічного аналізу, обґрунтованості його висновків. Аналіз товарних запасів має бути направлений на виявлення резервів прискорення оборотності товарів, раціонального їх використання. Для цього необхідно вивчити стан і динаміку товарних запасів, фактори, що визначають їх розвиток, асортиментну структуру та товарооборотність запасів, оцінити ефективність роботи з управління товарними запасами та її вплив на діяльність торговельного підприємства.

Якість і результати аналізу товарних запасів залежать від якості та повноти наданої звітності. Відсутність необхідної економічної інформації про товарні запаси викликає труднощі в їх аналізі. Вихідними даними для аналізу товарних запасів є показники статистичної та бухгалтерської звітності, матеріали спостережень, планових позапланових інвентаризацій та ін.

Аналіз товарних запасів на підприємствах роздрібної торгівлі за певний період включає:

- порівняння їх фактичного розміру в абсолютній сумі і у днях обігу із нормативами;

- порівняння обсягу і структури товарних запасів із запасами минулих років, розрахунок темпів зміни товарних запасів;

- розрахунок середнього запасу по товарних групах і визначення фактичної товарооборотності;

- зіставлення фактичної товарооборотності з нормативною, а також з товарооборотністю за попередні роки;

- визначення впливу на зміну товарних запасів і товарооборотність важливих факторів (обсягу і структури товарообігу, надходження товарів та ін.);

- розробка заходів щодо нормалізації товарних запасів та прискорення товарооборотності підприємства.

За результатами економічного аналізу розробляються конкретні заходи щодо нормалізації товарних запасів та прискорення оборотності, впровадження яких призведе до забезпечення постійного задоволення попиту населення на різноманітні товари і тим самим підвищення ефективності діяльності торговельного підприємства.

У результаті аналізу повинні бути дані відповіді на такі питання: які фактори вплинули на формування і розвиток товарних запасів? Чи забезпечують безперебійний продаж товарів наявні товарні запаси? Чи відповідає фактичний асортимент товарних запасів купівельному попиту населення та ін.

Аналіз товарних запасів торговельного підприємства вимагає послідовного виконання наступної роботи:

- аналіз товарних запасів торгового підприємства;

- аналіз динаміки товарних запасів;

- аналіз факторів товарних запасів, що впливають на розмір;

- аналіз сезонних коливань товарних запасів;

- аналіз асортиментної структури запасів;

- аналіз якості товарних запасів;

- аналіз оборотності товарних запасів;

- аналіз ефективності управління товарними запасами.

Аналіз товарних запасів повинний бути спрямований на виявлення резервів оборотності товарів, раціонального їх використання. Для цього необхідно вивчити динаміку товарних запасів, фактори, що визначають їх розмір, асортиментну структуру і товарооборотність, оцінити ефективність роботи з управління товарними запасами та її впливу на діяльність підприємства.

Вивчення товарних запасів має мету: виявити основні закономірності їх розвитку, оцінити співвідношення, що склалися між зміною запасів і товарообігом, визначити оснащеність товарообігу товарною масою.

Приклад 3. Проаналізувати товарні запаси і товарооборотність по магазину за квартал, згідно даних: товарообіг фактичний за квартал – 6975,0 тис. грн.; товарні запаси на 01.01. – 1800,0 тис. грн.,

01.02. - 1575,0 тис. грн.,

01.03. – 1350,0тис. грн.,

01.04. – 2025,0 тис .грн.;

норма товарних запасів та товарооборотності - 23 дня.

 

1) Визначимо одноденний товарообіг за 1 квартал:

2) Визначимо фактичні товарні запаси на 01,04. у днях:

або

 

3) Визначимо відхилення фактичної величини товарних запасів від норми

 

4) Визначимо суму понаднормативних товарних запасів

5) Визначимо середній товарний запас

6) Визначимо фактичну товарооборотність у днях

7) Визначимо відхилення фактичної товарооборотності в днях від норми

 

8) Визначимо суму вивільнених коштів у результаті прискорення товарооборотності

Таким чином, товарооборотність за квартал прискорена на 2.2 дні, за рахунок чого вивільнено з обороту коштів на суму 170,5 тис.грн. Товарні запаси на кінець кварталу перевищують норматив на 3 дні, що в сумі становить 232,5 тис.грн Можна припустити, що сума понаднормативних товарних запасів на кінець кварталу при прискореній товарооборотності виникла у зв'язку із нерівномірним надходженням товарів.

Приклад 4. Проаналізувати товарооборотність підприємства, визначити вплив окремих чинників. За результатами аналізу зробити висновок.

Товарообіг підприємства: план – 2269,5 тис. грн., факт – 2325,0 тис. грн.

Середньорічні товарні запаси: план – 220,2 тис. грн., факт – 193,8 тис. грн.

 

№ п/п Показники План Факт Відхилення (+;-)
1. Товарообіг, тис. грн. 2269,5 2325,0 +55,5
2. Одноденний товарообіг, тис. грн. 6,3 6,4 +0,1
3. Середньорічні товарні залишки, тис. грн. 220,2 193,8 -26,4
4. Товарооборотність, днів -5

 

1) Визначимо одноденний товарообіг по плану і фактично

;

2) Визначимо товарооборотність в днях по плану та фактично

;

3) Визначимо відхилення за всіма показниками

 

За результатами проведених розрахунків можна зробити висновок, що за рахунок збільшення обсягу фактичного товарообігу в порівнянні із планом на 55,5 тис. грн. торговельне підприємство досягло зниження середньорічних товарних залишків на 26,4 тис. грн. і прискорення товарооборотності на 5 днів.

Економічним ефектом прискорення товарооборотності є відносне вивільнення із обороту коштів. Щоб визначити суму оборотних коштів, які було вивільнено внаслідок прискорення товарооборотності, необхідно число днів прискорення помножити на одноденний товарообіг підприємства.

На вивільнення оборотних коштів у результаті прискорення товарооборотності впливають два фактори:

- зміна (зменшення) середніх товарних залишків

- зміна (збільшення) товарообігу

Разом: -32,0 тис грн.

Таким чином, зменшення середньорічних товарних запасів на 26,4 тис.грн. обумовило вивільнення із обороту коштів на цю суму, а збільшення обсягу товарообігу на 55,5 тис. грн. сприяло вивільненню коштів з обороту на суму 5,6 тис.грн. У результаті дії цих факторів торговельним підприємством вивільнено із обороту коштів на суму 32,0 тис.грн.

 

Важливою задачею аналізу є вивчення впливу факторів, що визначають стан і динаміку товарних запасів. Такий аналіз необхідний для того, щоб забезпечити раціональне формування і використання запасів. Вивчення впливу окремих факторів дозволяє також знайти можливості удосконалення управління товарними запасами, визначити резерви поліпшення постачання населення і скорочення витрат на утримання запасів. Вплив на розмір товарних запасів зміни обсягу товарообігу і періоду оборотності визначається методом ланцюгових підстановок, вплив на обсяг товарних запасів змін у структурі товарообігу може бути оцінений за допомогою методу відсоткових чисел. Необхідною умовою застосування цього методу є наявність інформації про асортиментну структуру товарообігу окремих груп товарів.

Фактори, що негативно впливають на обсяг товарних запасів, вимагають більш позитивного їх вивчення для прийняття своєчасних заходів щодо нормалізації ситуації. Наприклад, при уповільненні періоду обігу товарних запасів необхідно більш детально вивчити причини, що могли це обумовити: нерівномірність у виконанні плану товарообігу як у цілому за обсягом, так і за структурою; порушення, що мали місце в надходженні товарів на торгові підприємства (надходження товарів, що не відповідають попиту населення), недостатньо високий рівень роботи з вивчення попиту та організації продажу окремих товарів, прорахунок у замовленнях на поточне завезення товарів та ін..

 

При вивченні стану товарних запасів не завжди приділяється належна увага оцінці впливу сезонних коливань попиту на їх розмір. Слабке врахування цих коливань протягом року призводить до значних відхилень запасів від встановлених нормативів, нераціонального використання фінансових ресурсів та, нарешті, до необґрунтованих висновків щодо ефективності управління товарними запасами.

Отримані результати аналізу товарних запасів та товарооборотності використовуються для обґрунтованого планування запасів щодо окремих груп товарів і визначення їх оптимального обсягу.

 

 

Питання для самоконтролю

1. Причини, що обумовлюють необхідність утворення товарних запасів.

2. Характеристика абсолютних показників товарних запасів.

3. Характеристика відносних показників товарних запасів.

4. Зовнішні чинники, що впливають на величину товарних запасів.

5. Внутрішні чинники, що впливають на розмір товарних запасів.

6. Задачі аналізу товарних запасів та послідовність аналітичної роботи.

7. Інформаційне забезпечення аналізу товарних запасів.

8. Призначення показників товарних запасів та їх взаємозв’язок.

9. Методика визначення впливу окремих факторів на товарні запаси.

10. Причини сповільнення товарооборотності та його вплив на результати діяльності підприємства.

11. Методичні підходи до аналізу стану і динаміки товарних запасів.

12. Мета проведення аналізу товарооборотності підприємства.

 

ЛЕКЦІЯ № 9


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автопідприємства вантажних автомобілів
  6. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  7. Активами торговельного підприємства
  8. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  9. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  10. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  11. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації




Переглядів: 9034

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Товарні ресурси, та їх формування в умовах ринку | Тема: Нормування товарних запасів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.