Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання управління основними фондами підприємства

План

 

1. Завдання управління основними фондами підприємствана стадії їх

формування.

2. Завдання управління основними фондами підприємствана стадії їх

експлуатації.

 

Стратегічною метою управління основними фондами підприємства є забезпечення максимально ефективного їх використання при мінімальних витратах на їх утримування та обслуговування.

Досягнення стратегічної мети управління визначається ефективністю наступних управлінських завдань.

 

       
   


 

       
 
   
 
   
 
   

 


 

Перше і основне управлінське завдання на стадії формування основними фондами являється визначення загальної потреби в прирості основних фондів.

Потреба в прирості основних засобів () в плановому періоді визначається згідно з методикою:

 

,

де Поз – загальна потреба в основних засобах відповідно до розробленого плану товарообігу;

Ноф – наявність основних фондів на початок планового періоду;

Вк, Вм – очікуване вибуття основних засобів в плановому періоді в зв’язку з їх фізичним та моральним зносом.

Загальна потреба в основних засобах на плановий період може бути визначена факторно-аналітичним методом:

 

, де

Тпл – плановий обсяг товарообігу;

Фємн. – фондоємкість товарообігу, що фактично склалася;

Рпот - невикористаний резерв потужності (продуктивності) основних фондів, %.

 

Приклад 1. Визначити загальну потребу в основних фондах на планує мий період використовуючи факторно-аналітичний метод, якщо товарообіг звітного періоду складає 306,8 тис. грн., основні фонди на кінець звітного періоду – 40,2 тис. грн. За результатами аналізу використання основних фондів у звітному періоді виявлено невикористаний резерв потужності на 4,0%. В наступному році планується збільшити обсяг товарообігу на 3,0%.

1. Визначаємо товарообіг підприємства на планує мий рік

 

Тпл = =

 

2. Визначаємо фондоемкість підприємства, що фактично склалася

 

Фємн = ОФ / Т = 40,2 / 306,8 = 0,13 тис. грн.

 

3. Визначаємо загальну потребу в основних засобах на плановий період

 

 

Поз = (316,0 0,13) (100 – 4,0) / 100 = 39,4 тис. грн.

 

Таким чином, за результатами аналізу використання основних фондів можна зробити висновок, що дане підприємство має загальну потребу в основних засобах у розмірі 39,4 тис. грн.

 

Приклад 2. На підставі отриманих даних у прикладі першому, визначити потребу в прирості основних засобів на плануємий рік, якщо очікується вибуття основних фондів у зв’язку із моральним зношенням на суму 2,0 тис. грн.

 

 

Поз = 39,4 – 40,2 + 2,0 = 1,2 тис. грн.

 

За результатами отриманих розрахунків робимо висновок, що дане підприємство має потребу в прирості основних засобів на плануємий рік, яка складає 1,2 тис. грн.

Наступним завданням управління основними фондами на стадіїї їх формування являється розробка плану розвитку технічної бази підприємства.

Метою цього управлінського завдання є визначення потреби в окремих видах та елементах основних фондів торговельного підприємства.

Розрахунки потреби в окремих видах та елементах основних фондів торговельного підприємства узагальнюється в спеціально-розробленому плані розвитку матеріально-технічної бази.

Основними розділами цього плану є:

- план розвитку торгової площі;

- план розвитку складського господарства;

- план технічного оснащення торговельного підприємства.

В плані розвитку торгової площі визначається потреба в розширенні торгової площі, її спеціалізація та розміщення (в квадратних метрах). Основними методами розробки цього плану є:

- нормативний метод, заснований на нормативах товарообігу на 1 м2 торговельної площі або нормативах торговельної площі на 1000 жителів (при плануванні на регіональному рівні).

- факторно-аналітичний метод, в основі якого лежить вивчення потреби в торговій площі з врахуванням обсягу товарообігу та якості (стандарту) торговельного обслуговування.

План розвитку складського господарства визначає потребу підприємства в розширенні ємності (в м3) загально товарних та спеціалізованих складів.

Потреба підприємства в розвитку складів визначається за нормативами або на основі проведення техніко-економічних розрахунків (виходячи з встановлених нормативів товарних запасів, які мають зберігатися на складах підприємства; розрахункових коефіцієнтів складського об’єму, необхідного для зберігання одиниці товарних запасів відповідного товарного асортименту; коефіцієнта корисного використання складського об’єму).

План технічного оснащення торговельного підприємства визначає потребу в до оснащенні активної частини основних фондів підприємства

При вирішенні цього завдання виходять з того, що кожна одиниця обладнання, яка додатково вводиться, функціонує не самостійно, відокремлено, а повинна логічно увійти в існуючу систему або в ту систему обладнання підприємства, що формується. Система обладнання являє собою комбінацію обладнання, що відповідає таким потребам технології, як раціональність та гнучкість, технологічна та економічна ефективність. Метою формування системи обладнання є досягнення максимального коефіцієнта корисної дії всіх видів обладнання, що використовуються.

Потужність системи обладнання розраховується на основі визначення потужності окремих видів обладнання, тобто їх спроможності виконувати роботи певного виду та якості за певний проміжок часу (час, день) і коротко зветься “профіль - потужності”.

Потреба у введенні в експлуатацію окремих видів обладнання визначається так:

- оцінюється фактична потужність системи обладнання підприємства;

- на основі планів товарообігу визначається потреба в збільшенні потужності системи обладнання;

- виявляються види обладнання, що перешкоджають збільшенню потужності системи;

- визначається необхідне збільшення потужності за окремими видами обладнання;

- розраховується кількість одиниць обладнання кожного виду, які необхідно ввести в експлуатацію (шляхом ділення необхідного приросту потужності на потужність одиниці обладнання).

Потреба в збільшенні пасивної частини основних фондів (торговельних, складських приміщень) оцінюється експертно на основі аналізу їх фактичного використання.

Останнім етапом на стадії формування основних фондів являється вибір форм задоволення потреби в прирості основних фондів.

Потреба в прирості основних засобів підприємства може бути задоволена різними шляхами:

- придбання необхідних основних засобів у власність (нових або таких, що були у використанні);

- будівництва основних фондів (підрядним або господарським способом);

- оренди (лізингу) необхідного обладнання та площі (оперативний або фінансовий лізинг) тощо;

Кожен з розглянутих способів задовольняє потреби підприємства в поповненні його основних фондів, але розмір витрат підприємства на кожен з них різний. Великий вплив на обсяг витрат має і структура їх фінансування: за рахунок власних або залучених фінансових ресурсів.

Вибір найбільш доцільного способу розвитку основних фондів підприємства здійснюється шляхом співставлення приведених (дисконтованих) витрат підприємства на їх реалізацію. Для економічного обґрунтування того чи іншого варіанту розробляється бізнес-план відповідного інвестиційного проекту та оцінюється економічна ефективність його реалізації.

До основних завдань управління основними фондами підприємства на стадії їх експлуатації відносяться:

- раціоналізація експлуатації основних фондів підприємства.

Підвищення ефективності використання основних фондів підприємства на стадії їх експлуатації досягається за рахунок:

- здійснення раціонального розміщення основних фондів, підвищення коефіцієнта змінності (тривалості корисного використання) роботи обладнання;

- покращення контролю за дотриманням правил експлуатації та технічне обслуговування обладнання;

- удосконалення добору та підготовки кадрів, що здійснюють експлуатацію та технічне обслуговування обладнання;

- впровадження систем матеріального стимулювання робітників за безаварійну роботу обладнання, подовження ремонтного циклу та періоду експлуатації тощо;


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  6. Oracle Управління преміальними
  7. V. Завдання.
  8. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. А. Видання прав актів управління
  11. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  12. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ




Переглядів: 1548

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Т е с т и | Обґрунтування ремонтної політики підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.