МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Заключна частинаПрактична робота План уроку 1.Організаційна частина 2.Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів 3.Повідомлення теми,мети та завдань уроку 4.Мотивація навчально-трудової діяльності учнів 5.Вивчення нового матеріалу 6.Закріплення вивченого матеріалу Хід уроку 1.Організаційна частина - перевірка присутності учнів на занятті; - призначення чергових; - перевірка наявності спецодягу. 2.Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів У попередніх класах ви вивчали, як можна оздоблювати вироби. На сьогоднішньому уроці ми це згадаємо і розширмо наші знання щодо видів оздоблення. Розгадавши кросворд, ми по вертикалі визначимо ключове слово, яке підкаже нам, чим ми будемо займатися на практичній частині уроку.
1)Вид декоративного оздоблення виробів з деревини шляхом зняття шару матеріалу(різьблення); 2) отримання на поверхні металевих виробів рельєфних рисунків з використанням спеціальних інструментів(карбування); 3)столярний інструмент для видовбування отворів і заглиблень у дереві,виконаний у вигляді насадженої на рукоятку сталевої пластини з одним загостреним кінцем (стамеска); 4) покриття поверхні виробу з деревини випаленим візерунком(випалювання); 5)покриття поверхні виробу непрозорими розчинами(фарбування); 6) креслення, виконане від руки, з дотриманням пропорцій на око (ескіз); 7) інструмент для виконання різьблення деревини( різець); 8)покриття поверхні виробу прозорим розчином для надання блиску(лакування). 4.Мотивація навчально-трудової діяльності учнів Погляньте на зразки виробів, що у мене в руках (демонструю серветниці без оздоблення та з інтарсією). Скажіть, будь ласка, яка із серветниць приємніша для використання в побуті. Чому? (Прикрашає інтер'єр кухні, створює гарній настрій, приваблює своїм зовнішнім виглядом,зацікавлює своєрідністю оздоблення). А зараз давайте розглянемо зразки інших виробів: кухонної дошки, паркету і скриньки.
Давайте порівняємо зображення виробів зліва і справа. Чим вони відрізняються? Правильно, вироби, зображені зліва, мають більш привабливий, художньо досконалий вигляд. І саме вони оздоблені з використанням техніки інтарсія. Скажіть, чи подобаються вони вам? Чим саме? Чи хотіли б ви навчитися виготовляти подібні речі?
3. Повідомлення теми,мети та завдань уроку Таким чином, сьогодні ми будемо розглядати тему «Оздоблення виробів». Метою уроку є розширити та поглибити наші знання про процес оздоблення деревини, навчитись розпізнавати техніки оздоблення виробів мозаїкою та розпочати роботу для оздоблення плоских поверхонь дерев'яними вставками. Завдання уроку: - закріпити знання про різні види оздоблення деревини; - вивчити регіональні особливості оздоблення виробів з деревини; - навчитися розпізнавати техніки оздоблення виробів з деревини; - виконати розмітку та вирізати елементи дерев'яних вставок для виконання оздоблення в техніці інтарсія. 5.Викладання нового матеріалу Тему «Оздоблення виробів»ви вивчали в попередніх класах, томузнаєте, що оздоблювати вироби можна за допомогою фарбування, лакування, різьблення, випалювання, карбування, гравіювання, виконання мозаїки. Всі ці техніки застосовуються у відповідності з доцільністю їх використання. Сьогодні звернемо нашу увагу на виконання однієї із технік - мозаїки. Це орнаментальне або сюжетне зображення, виконане з однорідних або різних матеріалів(камінь,скло,керамічна плитка, деревина). Техніка дерев'яної мозаїки відома з незапам'ятних часів і пройшла тривалий шлях розвитку. На одній давньоєгипетської стелі більше чотирьох тисячоліть тому було викарбовано: «Я вмів робити інкрустації, які не горіли у вогні і не змивалися водою». Ці горді слова належать скульпторові Ірітісену. Уміння «робити інкрустацію» цінувалася в Давньому Єгипті дуже високо. На виставці скарбів Тутанхамона в Москві експонувалися дерев'яні дверцята, майстерно інкрустовані вставками зі слонової кістки і ебенового дерева. Для одного з цих виробів древній майстер виготовив близько сорока п'яти тисяч деталей. Якщо на одну деталь пішло всього п'ять хвилин, то тоді знадобилося близько чотирьох тисяч годин!Інкрустація-дуже трудомістка техніка, тому цінність інкрустування предмета визначається не стільки вартістю матеріалу, з котрого він зроблений, скільки часткою вкладеного в нього праці. Техніка маркетрі полягає в підборі малюнка або узору зі шматочків цінних порід дерева невеликої товщини. Ця техніка тісно пов'язана з розвитком архітектури, живопису та графіки. Дерев'яна мозаїка служила для прикраси інтер'єрів парадних залів палаців і садиб, а також для прикраси меблів.(Додаток А) Інкрустація з'явилася на Древньому Сході. Спочатку нею виділялися найважливіші деталі прикрашаємо об'єктів: очі статуй і бюстів, різні архітектурні деталі. Пізніше, вже в Стародавній Греції і в Римі, інкрустація стає одним із способів обробки виробів, виконаних з однотонного матеріалу, наприклад, білого мармуру. Високого рівня розвитку це мистецтво досягло в XI-XIII ст. Використовуючи античні традиції, майстри італійського Відродження прикрашають білокам'яні споруди багатими візерунками, численними панно, виконаними з різнокольорового мармуру та інших дорогоцінних каменів. В даний час інкрустація використовується для оформлення прикладних предметів, що оточують людину в повсякденному житті. Найбільш цікава так звана «Флорентійська мозаїка» (додаток Б), яка використовується для прикраси меблів і предметів домашнього ужитку. Вона виконується з тонких платівок різнокольорових каменів - яшми, малахіту, родоніту, лазуриту. При інтарсії окремі дерев'яні пластинки, що складають візерунок, щільно підганяють по кромці, склеюють і вкладають в масив, де ріжучим інструментом заздалегідь вибирають поглиблення, рівні товщині набору. Лицьовий бік платівок ретельно згладжують і полірують. Нижню поверхню залишають шорсткою для кращого зчеплення з основою. При інтарсії як фон для мозаїчних прикрас виступає масив деревини виробу. Деякі види інкрустації мають окремі найменування: маркетрі - інкрустація деревом по дереву, насічка - металом по металу. Проте зазвичай інкрустація виконується іншим матеріалом, ніж основний об'єкт. Метод, при якому елементи мозаїчного набору врізаються в товщу основи, називається інтарсією. Перш ніж ми перейдемо до вивчення основних прийомів інтарсії,я розповім про породи матеріалу та інструмент, яким ми будемо користуватись. Породи деревини, які застосовують в цьому виді оздоблення деревини (додаток В): Біла береза - на зрізі чітко виражений хвилястий малюнок волокон; колір - від світлого жовто-коричневого до темно-червоного. Махаон - м'яка порода деревини, зручна в обробці; колір - від темного коричневого до червоного. Клен –з характерним малюнком на зрізі майже білого кольору, серцевина темно-коричневого кольору. Дуб –деревина різних відтінків коричневого кольору з чітким малюнком волокон. Чорна вишня – деревина тонкої текстури з красну вато-коричневою серцевиною, верхній шар більш світліший. Горіх – деревина, яка має грубу текстур від коричневого до чорного кольору. Якість оздоблення виробу залежить не лише від вдалого підбору матеріалу. Покращенню якості і полегшенню технології виконання оздоблення технікою інтарсія сприяє використання великого асортименту інструментів. Розглянемо їх основні групи. Основний інструмент для роботи 1.Прямі стамески для вирізання заглибин у деревині. 2.Напівкруглі стамески для вирізання округлих форм у деревині. 3.Дерев'яний молоток та пряма стамеска 4.Ніж-косяк для розмітки та вирізування ліній на мозаїці 5.Ніж та скребки для вирівнювання поверхонь. 6.Набір напилків для виконання скосів деталей. 7.Ножівки з тонким зубом для вирізання деталей 8.Наждачний папір 9.Креслярські знаряддя для перенесення малюнку на поверхню. 6.Закріплення вивченого матеріалу Використовуємо метод «Велике коло» Зараз я хочу запропонувати вам декілька зображень(додаток Д), на яких ви побачите вироби, оздоблені різними техніками. Перед вами стоїть завдання визначити ці техніки і охарактеризувати технологічні особливості кожної з них. (Учні сидять по колу і по черзі за бажанням висловлюють свої думки з приводу цього завдання. Обговорення триває до тих пір, поки є бажаючі висловитись). Отже ви продемонстрували змістовні знання вивченого матеріалу, уміння впізнавати і характеризувати особливості різних технік художнього оздоблення деревини, а саме: насічки, інтарсії та маркетрі. Оволодівати секретами однієї з них (інтарсії) ви розпочнете вже на сьогоднішньому уроці. Читайте також:
|
||||||||
|