Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Заключна частина

Практична робота

План уроку

1.Організаційна частина

2.Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

3.Повідомлення теми,мети та завдань уроку

4.Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

5.Вивчення нового матеріалу

6.Закріплення вивченого матеріалу

Хід уроку

1.Організаційна частина

- перевірка присутності учнів на занятті;

- призначення чергових;

- перевірка наявності спецодягу.

2.Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

У попередніх класах ви вивчали, як можна оздоблювати вироби. На сьогоднішньому уроці ми це згадаємо і розширмо наші знання щодо видів оздоблення. Розгадавши кросворд, ми по вертикалі визначимо ключове слово, яке підкаже нам, чим ми будемо займатися на практичній частині уроку.

 

1)Вид декоративного оздоблення виробів з деревини шляхом зняття шару матеріалу(різьблення);

2) отримання на поверхні металевих виробів рельєфних рисунків з використанням спеціальних інструментів(карбування);

3)столярний інструмент для видовбування отворів і заглиблень у дереві,виконаний у вигляді насадженої на рукоятку сталевої пластини з одним загостреним кінцем (стамеска);

4) покриття поверхні виробу з деревини випаленим візерунком(випалювання);

5)покриття поверхні виробу непрозорими розчинами(фарбування);

6) креслення, виконане від руки, з дотриманням пропорцій на око (ескіз);

7) інструмент для виконання різьблення деревини( різець);

8)покриття поверхні виробу прозорим розчином для надання блиску(лакування).

4.Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

Погляньте на зразки виробів, що у мене в руках (демонструю серветниці без оздоблення та з інтарсією). Скажіть, будь ласка, яка із серветниць приємніша для використання в побуті. Чому?

(Прикрашає інтер'єр кухні, створює гарній настрій, приваблює своїм зовнішнім виглядом,зацікавлює своєрідністю оздоблення).

А зараз давайте розглянемо зразки інших виробів: кухонної дошки, паркету і скриньки.

 

 

Давайте порівняємо зображення виробів зліва і справа. Чим вони відрізняються?

Правильно, вироби, зображені зліва, мають більш привабливий, художньо досконалий вигляд. І саме вони оздоблені з використанням техніки інтарсія. Скажіть, чи подобаються вони вам? Чим саме? Чи хотіли б ви навчитися виготовляти подібні речі?

 

3. Повідомлення теми,мети та завдань уроку

Таким чином, сьогодні ми будемо розглядати тему «Оздоблення виробів». Метою уроку є розширити та поглибити наші знання про процес оздоблення деревини, навчитись розпізнавати техніки оздоблення виробів мозаїкою та розпочати роботу для оздоблення плоских поверхонь дерев'яними вставками.

Завдання уроку:

- закріпити знання про різні види оздоблення деревини;

- вивчити регіональні особливості оздоблення виробів з деревини;

- навчитися розпізнавати техніки оздоблення виробів з деревини;

- виконати розмітку та вирізати елементи дерев'яних вставок для виконання оздоблення в техніці інтарсія.

5.Викладання нового матеріалу

Тему «Оздоблення виробів»ви вивчали в попередніх класах, томузнаєте, що оздоблювати вироби можна за допомогою фарбування, лакування, різьблення, випалювання, карбування, гравіювання, виконання мозаїки. Всі ці техніки застосовуються у відповідності з доцільністю їх використання. Сьогодні звернемо нашу увагу на виконання однієї із технік - мозаїки. Це орнаментальне або сюжетне зображення, виконане з однорідних або різних матеріалів(камінь,скло,керамічна плитка, деревина).

Техніка дерев'яної мозаїки відома з незапам'ятних часів і пройшла тривалий шлях розвитку. На одній давньоєгипетської стелі більше чотирьох тисячоліть тому було викарбовано: «Я вмів робити інкрустації, які не горіли у вогні і не змивалися водою». Ці горді слова належать скульпторові Ірітісену. Уміння «робити інкрустацію» цінувалася в Давньому Єгипті дуже високо. На виставці скарбів Тутанхамона в Москві експонувалися дерев'яні дверцята, майстерно інкрустовані вставками зі слонової кістки і ебенового дерева. Для одного з цих виробів древній майстер виготовив близько сорока п'яти тисяч деталей. Якщо на одну деталь пішло всього п'ять хвилин, то тоді знадобилося близько чотирьох тисяч годин!Інкрустація-дуже трудомістка техніка, тому цінність інкрустування предмета визначається не стільки вартістю матеріалу, з котрого він зроблений, скільки часткою вкладеного в нього праці. Техніка маркетрі полягає в підборі малюнка або узору зі шматочків цінних порід дерева невеликої товщини. Ця техніка тісно пов'язана з розвитком архітектури, живопису та графіки. Дерев'яна мозаїка служила для прикраси інтер'єрів парадних залів палаців і садиб, а також для прикраси меблів.(Додаток А)

Інкрустація з'явилася на Древньому Сході. Спочатку нею виділялися найважливіші деталі прикрашаємо об'єктів: очі статуй і бюстів, різні архітектурні деталі. Пізніше, вже в Стародавній Греції і в Римі, інкрустація стає одним із способів обробки виробів, виконаних з однотонного матеріалу, наприклад, білого мармуру. Високого рівня розвитку це мистецтво досягло в XI-XIII ст. Використовуючи античні традиції, майстри італійського Відродження прикрашають білокам'яні споруди багатими візерунками, численними панно, виконаними з різнокольорового мармуру та інших дорогоцінних каменів. В даний час інкрустація використовується для оформлення прикладних предметів, що оточують людину в повсякденному житті. Найбільш цікава так звана «Флорентійська мозаїка» (додаток Б), яка використовується для прикраси меблів і предметів домашнього ужитку. Вона виконується з тонких платівок різнокольорових каменів - яшми, малахіту, родоніту, лазуриту.

При інтарсії окремі дерев'яні пластинки, що складають візерунок, щільно підганяють по кромці, склеюють і вкладають в масив, де ріжучим інструментом заздалегідь вибирають поглиблення, рівні товщині набору. Лицьовий бік платівок ретельно згладжують і полірують. Нижню поверхню залишають шорсткою для кращого зчеплення з основою. При інтарсії як фон для мозаїчних прикрас виступає масив деревини виробу. Деякі види інкрустації мають окремі найменування: маркетрі - інкрустація деревом по дереву, насічка - металом по металу. Проте зазвичай інкрустація виконується іншим матеріалом, ніж основний об'єкт. Метод, при якому елементи мозаїчного набору врізаються в товщу основи, називається інтарсією.

Перш ніж ми перейдемо до вивчення основних прийомів інтарсії,я розповім про породи матеріалу та інструмент, яким ми будемо користуватись.

Породи деревини, які застосовують в цьому виді оздоблення деревини (додаток В):

Біла береза - на зрізі чітко виражений хвилястий малюнок волокон; колір - від світлого жовто-коричневого до темно-червоного.

Махаон - м'яка порода деревини, зручна в обробці; колір - від темного коричневого до червоного.

Клен –з характерним малюнком на зрізі майже білого кольору, серцевина темно-коричневого кольору.

Дуб –деревина різних відтінків коричневого кольору з чітким малюнком волокон.

Чорна вишня – деревина тонкої текстури з красну вато-коричневою серцевиною, верхній шар більш світліший.

Горіх – деревина, яка має грубу текстур від коричневого до чорного кольору.

Якість оздоблення виробу залежить не лише від вдалого підбору матеріалу. Покращенню якості і полегшенню технології виконання оздоблення технікою інтарсія сприяє використання великого асортименту інструментів. Розглянемо їх основні групи.

Основний інструмент для роботи

1.Прямі стамески для вирізання заглибин

у деревині.

2.Напівкруглі стамески для вирізання округлих форм у деревині.

3.Дерев'яний молоток та пряма стамеска

4.Ніж-косяк для розмітки та вирізування ліній на мозаїці

5.Ніж та скребки для вирівнювання поверхонь.

6.Набір напилків для виконання скосів деталей.

7.Ножівки з тонким зубом для вирізання деталей

8.Наждачний папір

9.Креслярські знаряддя для перенесення малюнку на поверхню.

6.Закріплення вивченого матеріалу

Використовуємо метод «Велике коло»

Зараз я хочу запропонувати вам декілька зображень(додаток Д), на яких ви побачите вироби, оздоблені різними техніками. Перед вами стоїть завдання визначити ці техніки і охарактеризувати технологічні особливості кожної з них. (Учні сидять по колу і по черзі за бажанням висловлюють свої думки з приводу цього завдання. Обговорення триває до тих пір, поки є бажаючі висловитись).

Отже ви продемонстрували змістовні знання вивченого матеріалу, уміння впізнавати і характеризувати особливості різних технік художнього оздоблення деревини, а саме: насічки, інтарсії та маркетрі. Оволодівати секретами однієї з них (інтарсії) ви розпочнете вже на сьогоднішньому уроці.


Читайте також:

  1. I. Вступна частина
  2. II Основна частина
  3. II Основна частина
  4. II Основна частина
  5. II частина.
  6. II. Основна частина
  7. II. Основна частина
  8. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  9. III Заключна частина
  10. III Заключна частина
  11. III Заключна частина
  12. III Заключна частина




Переглядів: 588

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Summary | Заключна частина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.