МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поради починаючому ораторуВправи з використанням рухів Ученими давно доведений зв'язок між розвитком рухів і формуванням мовних навиків. Поєднання роботи над технікою мови з ритмічними рухами тіла дає хороший ефект і допомагає зняти напруженість, скутість. При роботі можна використовувати ходьбу, рухи рук і ніг, проводити жести, що допомагають розумінню змісту мови. Рекомендуються завдання наступного типу: — промовляння скоромовок або лічилок з диригуванням в такт мови (вказівний палець правої руки рухається вгору-вниз; рух-слово): Тато тут, тато там, — промовляння лічилки з рухами: Йшли, йшли, йшли (йти по кругу, крок-слово); Існує цілий ряд вправ, заснованих на імітації звуків і рухів різних природних ситуацій, наприклад: а) уявним насосом накачайте шину велосипеда, роблячи руками звичні рухи і вимовляючи С-С-С-С, С-С-С-С, С-С-С-С...; б) короткими, уривчатими рухами стискуйте “грушу пульверизатора”, супроводжуючи рухи звуками Ф! Ф! Ф! Ф!...; в) продемонструйте, що ви рубанком стружете дошку: Ж-Ж-Ж-Ж! Ж-Ж-Ж-Ж!...; г) покажіть, як ви косите траву: С-С-С-С! С-С-С-С!...; д) натріть підлогу щіткою: Ш-Ш-Ш-Ш! Ш-Ш-Ш-Ш! Ш-Ш-Ш-Ш! Вправа 66. Підберіть рухи до наступної довгопромовки: Йшли з Африки до Саратова Вправа 67. Якими рухами можна супроводжувати вірш А.Барто? Лівою, правою Вправа 68. Складіть свої завдання на розвиток таких якостей голосу, як сила, рухливість, темп, чітка дикція, щоб робота над технікою мови супроводжувалась рухами. Хороша публічна мова має бути перш за все змістовною, цілеспрямованою. Хороша публічна мова має бути абсолютно грамотною як в області вимови, так і в області граматичного виразу думки. Хороша публічна мова менше всього схожа на декламацію, вища її якість — невимушена розмова (бесіда) із слухачами на цікаву животрепетну тему. Найважливіша особливість публічної мови — тісний контакт (спілкування) із слухачами, бажання поділитися з ними своїми думками і міркуваннями. Хороша публічна мова не може бути хаотичною. Вона має бути послідовною і розумною в усіх відношеннях. Оволодіваючи мистецтвом мови, треба пам'ятати, що навчитися можна не тільки правильній вимові, але і правильному, впорядкованому мисленню. Завзятість, наполегливість і терпіння — ось що перш за все необхідне починаючому оратору. Тема вашого виступу обов'язково має бути цікавою для вас і для ваших слухачів. Готуючись до виступу, прочитайте не одну статтю, а декілька, зіставте між собою точки зору різних авторів. Використовуйте, якщо це необхідно, словники і довідники. Складіть ясний і послідовний план вашої промови по схемі: вступ, головна частина, висновок. Не треба прагнути блиснути своїми знаннями, уникайте зайвих подробиць і доказів — беріть для промови тільки найістотніше. Уникайте стрибків і пропусків, договорюйте думку до кінця. Піклуйтеся про зовнішню сторону мови. Не захоплюйтеся жестикуляцією. Говорити треба не поспішаючи. Розвивайте свої голосові дані. Тренуйте і удосконалюйте мовний апарат. Добивайтеся виразної і ясної дикції. Тренуйтесь у виголошуванні промов на найрізноманітніші теми. Не пропускайте голосних звуків. Не подвоюйте і не потроюйте приголосних. Стежте за тим, щоб приголосні звуки В і М, що знаходяться між голосними, були добре чутні; не проковтуйте їх. Виразно вимовляєте початковий приголосний звук, особливо в тих випадках, коли за ним слідує інший приголосний. Договорюйте кінці слів (не ковтайте їх), особливо в прикметниках і у власних іменах. Не спресовуйте слова. Не створюйте безглуздих поєднань. Уважно вслуховуйтесь в мову майстрів художнього слова, артистів драматичних театрів і кіно, а також в мову дикторів центрального радіо і телебачення. Стежте за своєю вимовою. При нагоді запишіть свою мову на диктофон. Кілька разів прослуховуйте записане, відзначаючи вади і погрішності у вимові. Читайте також:
|
||||||||
|