МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Метод Гаусса-ЗейделяЦей метод відрізняється від методу простої ітерації тільки тим, що для обчислення використовуються вже знайдені на цій (а не на попередній) ітерації нові значення . Для СЛАР 3-го порядку: (3.7) Для ої ітерації (3.8) У загальному випадку для СЛАР го порядку . (3.9) Якщо для кожного існує скінчена границя послідовності при , то такий ітераційний процес називається збіжним, а розв’язки системи рівнянь: . При цьому максимуми різниці між значеннями змінних на двох послідовних ітераціях прямують до нуля, тобто . Збіжність ітераційного процесу. Для збіжності ітераційного процесу достатньо, щоб модуль діагонального коефіцієнта для кожного рівняння системи був не менше суми модулів всієї решти коефіцієнтів цього рівняння (тобто в рядку): (3.10) При цьому хоча б для одного рівняння нерівність повинна виконуватися строго. Ці умови є достатніми для збіжності методу, але вони не є необхідними, тобто для деяких СЛАР ітераційний процес сходиться і при порушенні умов (3.10). Розглянемо попередній приклад та застосуємо до нього метод Гауса-Зейделя. звідки Покладемо . Нехай Перша ітерація: . Друга ітерація: . Третя ітерація: . Четверта ітерація: . Потрібна точність досягнута, отже: Похибки обчислень: Порівнюємо методи простої ітерації та Гаусса-Зейделя. Потрібна точність досягнута швидше при застосуванні методу Гаусса-Зейделя (4 ітерації), ніж при застосуванні методу простої ітерації (5 ітерацій). Отже, можна стверджувати, що, взагалі кажучи, метод Гаусса-Зейделя збігається швидше, ніж метод простої ітерації, він потребує менше машинного часу. більш того, за ці 4 ітерації методом Гаусса-Зейделя досягнуто точності 0,01. Графічна інтерпретація методу Гаусса-Зейделя виглядатиме так Рис. 3.1 – Збіжність ітераційного процесу
Процес сходиться до значення . Тут умови збіжності виконуються, оскільки і . Подивимося, що вийде, якщо поміняємо місцями ці рівняння звідки Процес розходиться (див. рис. 3.2).
Рис. 3.2 – Розбіжний ітераційний процес Порівняння прямих та ітераційних методів. 1. Прямими методами теоретично можна розв’язати будь-яку невироджену СЛАР, а ітераційні методи сходяться не для всіх систем рівнянь, тобто прямі методи мають велику область розв’язків. 2. Обсяг обчислень прямих методів приблизно операцій, а Гаусса-Зейделя – приблизно (кількість ітерацій), тому загальні витрати машинного часу у методі Гаусса-Зейделя будуть менші. 3. Помилки округлення в ітераційних методах менші. Це має вирішальне значення при розв’язуванні великих СЛАР. Читайте також:
|
||||||||
|