МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Освіта і цивілізаційні виклики сучасності: Болонський процесс.Тема 14. Філософія освіти Тема 13. Науково-технічний прогрес і майбутнє людства Тема 12. Інформаційне суспільство як новий етап цивілізаційного розвитку людства Тема 11. Наука і техніка в постіндустріальному суспільстві Тема 10. Науково-технічний досвід людства як предмет філософського осмислення Тема 9. Образ науки у сучасній філософії науки (4 год.) 1. Концепція особистісного знання М. Полані. 2. К. Поппер: проблема зростання наукового знання. 3. Концепція дослідницьких програм І. Лакатоса. 4. Епістемологічний анархізм П. Фейєрабенда. 5. К. Манхейм, М. Малкей: «Соціологія знання». (3 год.) 1. Техніка як основний компонент матеріальної культури. Взаємозв'язок наукових і технічних знань. 2. Господарська діяльність людини, техніка й наукові знання у доіндустріальну епоху. 3. Промислова революція в Європі й виникнення нової науки. (4 год.) 1.Новітня революція в природознавстві й становлення сучасного ідеалу науковості. 2.Сутність, значення й основні напрямки науково-технічної революції XX в. 3. Перспективи і суперечності розвитку сучасної науки і техніки. (сам.) 1. Історія розвитку вичислювальної техніки і програмного забезпечення, інформаційних систем й АСУ. 2. Історія розвитку інформатики. Розвиток уявлень про інформацію. На шляху до інформаційного суспільства. 3. Історія розвитку штучного інтелекту. (сам.) 1. Характер глобальних проблем, породжених науково-технічним прогресом та пошук шляхів їх вирішення. 2. Антропологічна криза, її сутність, причини і наслідки. 3. Наука як відповідь на людські потреби: життєві (вітальні); потреби безпеки; потреба в пізнанні й розумінні. Наука й моральність: етика науки.
(4 год.) 1. Освіта як феномен європейської культури. 3. Освітянські методології Болонського процесу й особливості їхнього впровадження в Україні.
Теми для рефератів з курсу «Філософія науки, техніки і освіти. Болонський процес» 1.Роль науки й техніки в житті суспільства. 2.Виникнення науки. Наука й міфологія. 3.Закони розвитку науки й техніки. 4.Родоначальники античної механіки. 5.Розвиток математики в античний період. 6.Розвиток астрономії в античний період. 7.Знання про природу й людину в античному світі (фізичні, хімічні й біологічні науки). 8.Найважливіші відкриття середньовіччя в галузі науки й техніки. 9.Алхімічний період в історії науки 10. Великі вчені Середньої Азії епохи середньовіччя. 11. Роджер Бекон - вчений-енциклопедист. 12. Розвиток науки й техніки в середньовічному Китаї. 13. Нова астрономія: Копернік і Галілей. 14. Природничо-наукові й інженерні праці Леонардо да Вінчі. 15. Зародження досвідного природознавства. 16. Найважливіші відкриття в природознавстві й техніку в XVI - XVII ст. 17. Розвиток математики в XVII ст. 18. Формування хімії як науки. 19. Виникнення й розвиток технічних наук. 20. Виникнення й розвиток теплоенергетики в XVII - XVII ст. 21. Вічні двигуни: історія проблеми. 22. Виникнення й розвиток науки про електрику й магнетизм. 23. Виникнення технології як науки. 24. Розвиток харчової біотехнології від античності до кінця XIX ст. 25. Виникнення й розвиток парового транспорту. 26. Відкриття закону збереження й перетворення енергії. 27. Еволюція сільськогосподарської техніки в XVIII - XIX ст. 28. Еволюція вимірювальних приладів і інструментів в XVIII - XIX ст. 29. Роль автоматизації в промисловій революції кінця XVIII - початку XIX ст. 30. Розвиток машинобудування в XIX ст. 31. Систематизація біологічних знань в XIX ст. 32. Жінки в історії науки й техніки 33. Історія науки й техніки в художній літературі. 34. Найбільш важливі відкриття сучасної фізики і їхнє прикладне значення. 35. Найбільш важливі відкриття сучасної хімії і їхнє прикладне значення. 36. Найбільш важливі відкриття сучасної біології і їхнє прикладне значення. 37. Нерозривна єдність фізики, хімії й біології. 38. Еволюція методів і засобів експериментальних досліджень у природознавстві. 39. Взаємозв'язок науки й техніки. 40. Моделі розвитку науки й техніки. 41. Методи прогнозування еволюції техносфери. 42. Еволюція біосфери Землі. 43. Глобальні проблеми сучасності. 44. Динаміка споживання сировинних ресурсів і нові види сировини. 45. Динаміка споживання енергоресурсів і енергетика майбутнього. 46. Проблема походження життя в сучасному природознавстві. 47. Проблема будови матерії в сучасному природознавстві. 48. Властивості простору й часу в сучасному природознавстві. 49. Письменники-фантасти про можливі варіанти розвитку техносфери. 50. Нові види, форми й напрямки інженерної діяльності. 51. Філософські концепції майбутнього людської спільноти. 52. Виникнення і специфіка наукового ставлення до світу. 53. Поняття наукового і відмінність наукового від ненаукового. 54. Поняття наукової раціональності. 55. Моделі раціональності в історії й методології науки: індуктивістська (Жарнан, Хессе); дедуктивістська (Темпель); еволюціоністська; сітчаста (Лаудан); реалістична (Ньютон-Сміт). 56. Поняття системи. Характерні особливості системного методу дослідження. 57. Експеримент як спосіб вивчення явищ, його роль у доведенні і розвитку наукового знання. 58. Наука й історичний процес: непередбачуваність майбутнього; моделі природознавства й процеси в суспільстві. 59. Історико-політичні аспекти формування Болонського процесу. 60. Системи вищої освіти у країнах Європи та принципи і шляхи їх інтеграції. 61. Міжнародне вимірювання якості вищої освіти: конкурентоспроможність і привабливість. 62. Застосування інноваційних технологій у навчально-виховному процесі як напрям удосконалення якості освіти. 63. Академічна мобільність — якісне вимірювання Європейського освітнього простору: здобутки та ризики. 64. Інформатизація освіти в умовах Болонського процесу. 65. Безперервна освіта — стратегічний напрям розвитку сучасних освітніх систем. 66. Університетська кооперація на базі комп’ютерно-телекомунікаційних технологій: нові шляхи європейського освітнього співробітництва. 67. Умови доступу та освітні послуги навчального закладу: світовий і вітчизняний досвід. 68. Напрями структурного реформування вищої освіти України (за вимогами Болонського процесу). 69. Характеристика системи вищої освіти України: традиція та інновації. 70. Інтеграція до світового освітнього простору: націоналізація та інтернаціоналізація освіти. 71. Українська освіта та іноземні студенти: педагогічний, економічний і політичний аспекти. 72. Система перезарахування кредитів: європейський та український досвід. 73. Кредитно-модульна система організації навчального процесу (КМСОНП) в українській вищій школі. 74. Болонський процес і вища освіта України: інновації та традиції. 75. Тенденція розширення завдань закладів вищої освіти: проблеми і перспективи. Читайте також:
|
||||||||
|