МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 8 Філософії науки як напрямок сучасної філософіїМодуль II. Сучасні філософські проблеми науки, техніки і освіти Тема 7. Методи дослідження соціальних проблем Тема 6. Науковий факт і наукова теорія Тема 5. Поняття наукової раціональності Тема 4. Наукове пізнання як об’єкт теоретичного аналізу Тема 3. Історія науки Тема 2. Взаємодія науки й філософії Тема 1. Наука в культурі сучасної цивілізації Модуль 1. Загальні проблеми світоглядного узагальнення досягнень і проблем сучасної науки Тематика лекцій з курсу «ФІЛОСОФІЯ НАУКИ, ТЕХНІКИ І ОСВІТИ. БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС»
(4 год.) 1. Вихідні передумови наукового пізнання Донаукове знання: релігія, буденне знання, традиційний досвід. 2. Виникнення і специфіка наукового ставлення до світу. 3. Поняття наукового і відмінність наукового від ненаукового. (сам.) 3. Методологія наукового пізнання як окрема проблема філософії. Поняття методу і методології як загальної теорії методу. 4. Проблема взаємозв’зку науки і філософі в європейській філософії. 5. Проблема розвитку науки: основні підходи. (6 год.) 1. Грецька філософія й зародження раціонально-теоретичного мислення як одного з підстав наукового пізнання. 2. Розвиток наукових знань у середньовічній західній культурі і на мусульманському Сході. 3. Зародження й розвиток класичної науки. 4. Неокласична наука (кінець XIX-XX ст.): відкриття мікросвіту; створення теорії відносності. Релятивістська картина світу. 5. Постнекласична наука і проблема створення загальнонаукової картини світу. (4 год.) 1. Проблема суб’єкта і об’єкта наукового пізнання. Поняття наукової істини. 2. Наукова картина світу: структура, функції, парадигмальний характер картини світу. Еволюція сучасної наукової картини світу як рух від класичної до некласичної картини світу. 3. Зміна наукових парадигм. Новації сучасної філософії науки й актуальні проблеми науки ХХІ століття. (сам.) 1. Раціональність як певний спосіб орієнтації в навколишньому світі. 2. Поняття наукової раціональності. 3. Раціональність як характеристика соціального буття. (сам.) 1. Відношення «теорія - факт» у сучасної епістемології. 2. Загальна характеристика і визначення наукової теорії. 3. Проблема підтвердження та спростування теорії. (3 год.) 1. Особливості дослідження соціальних явищ. Соціальне і гуманітарне дослідження соціальних процесів. 2. Становлення і розвиток соціально-гуманітарних наук. 3. Принципи та концепції соціально-гуманітарного пізнання. (2 год.) 1. Виникнення філософії науки. Позитивізм як філософія нового типу (Дж. Міль, О. Конт, Т. Спенсер). 2. Концепція наукового знания в неокантіанстві. 3. Феноменологічна програма дослідження науки. Читайте також:
|
||||||||
|