Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 8 Філософії науки як напрямок сучасної філософії

Модуль II. Сучасні філософські проблеми науки, техніки і освіти

Тема 7. Методи дослідження соціальних проблем

Тема 6. Науковий факт і наукова теорія

Тема 5. Поняття наукової раціональності

Тема 4. Наукове пізнання як об’єкт теоретичного аналізу

Тема 3. Історія науки

Тема 2. Взаємодія науки й філософії

Тема 1. Наука в культурі сучасної цивілізації

Модуль 1. Загальні проблеми світоглядного узагальнення досягнень і проблем сучасної науки

Тематика лекцій з курсу

«ФІЛОСОФІЯ НАУКИ, ТЕХНІКИ І ОСВІТИ. БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС»

 

(4 год.)

1. Вихідні передумови наукового пізнання Донаукове знання: релігія, буденне знання, традиційний досвід.

2. Виникнення і специфіка наукового ставлення до світу.

3. Поняття наукового і відмінність наукового від ненаукового.

(сам.)

3. Методологія наукового пізнання як окрема проблема філософії. Поняття методу і методології як загальної теорії методу.

4. Проблема взаємозв’зку науки і філософі в європейській філософії.

5. Проблема розвитку науки: основні підходи.

(6 год.)

1. Грецька філософія й зародження раціонально-теоретичного мислення як одного з підстав наукового пізнання.

2. Розвиток наукових знань у середньовічній західній культурі і на мусульманському Сході.

3. Зародження й розвиток класичної науки.

4. Неокласична наука (кінець XIX-XX ст.): відкриття мікросвіту; створення теорії відносності. Релятивістська картина світу.

5. Постнекласична наука і проблема створення загальнонаукової картини світу.

(4 год.)

1. Проблема суб’єкта і об’єкта наукового пізнання. Поняття наукової істини.

2. Наукова картина світу: структура, функції, парадигмальний характер картини світу. Еволюція сучасної наукової картини світу як рух від класичної до некласичної картини світу.

3. Зміна наукових парадигм. Новації сучасної філософії науки й актуальні проблеми науки ХХІ століття.

(сам.)

1. Раціональність як певний спосіб орієнтації в навколишньому світі.

2. Поняття наукової раціональності.

3. Раціональність як характеристика соціального буття.

(сам.)

1. Відношення «теорія - факт» у сучасної епістемології.

2. Загальна характеристика і визначення наукової теорії.

3. Проблема підтвердження та спростування теорії.

(3 год.)

1. Особливості дослідження соціальних явищ. Соціальне і гуманітарне дослідження соціальних процесів.

2. Становлення і розвиток соціально-гуманітарних наук.

3. Принципи та концепції соціально-гуманітарного пізнання.

(2 год.)

1. Виникнення філософії науки. Позитивізм як філософія нового типу (Дж. Міль, О. Конт, Т. Спенсер).

2. Концепція наукового знания в неокантіанстві.

3. Феноменологічна програма дослідження науки.


Читайте також:

  1. АГД як галузь економічної науки
  2. Антропологічна спрямованість філософії Г.С.Сковороди.
  3. АПОЛОГІЯ «НАДЛЮДИНИ» У ФІЛОСОФІЇ Ф. НІЦШЕ
  4. Б. Обчислювальні науки
  5. В системі вищої освіти і науки України
  6. Взаємовідношення віри і розуму, філософії та теології у Фоми Аквінського та пізній схоластиці.
  7. Взаємовідношення віри і розуму, філософії та теології у Фоми Аквінського та пізній схоластиці.
  8. Взаємодія науки, техніки і виробництва
  9. Взаємодія науки, техніки і виробництва
  10. Взаємозв’язок філософії з науками
  11. Видатні представники емпіричного напрямку у філософії Нового часу
  12. Визначення психології як науки, її значення, основні принципи, завдання




Переглядів: 934

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ | Освіта і цивілізаційні виклики сучасності: Болонський процесс.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.