Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стратегічний аналіз у процесі розробки стратегій

Стратегічний аналіз середовища діяльності підприємства є життєво необхідним етапом процесу розробки його стратегій, оскільки надає інформацію щодо суттєвих умов діяльності підприємства, а також його спроможності до функціонування у цих умовах.

Всі сучасні вчені, як західні, так і вітчизняні, дотримуються єдиної точки зору, що стратегічний аналіз повинен охоплювати два самостійні напрямки: аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Комплексний стратегічний аналіз, що поєднує ці два напрямки, дозволяє створити інформаційну базу, необхідну для вибору найбільш ефективної стратегії підприємства.

(повторити моделі стратегічного аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища).

Незалежно від рівня розробки стратегії підприємство може використовувати ряд загальних методів стратегічного аналізу, ряд специфічних стратегічних підходів: аналіз „критичних точок”; аналіз стратегічних розривів; бенчмаркінг.

Аналіз „критичних точок”передбачає визначення і оцінку критично важливих факторів зовнішнього та внутрішнього середовища, які можуть вплинути на спроможність підприємства до досягнення своїх стратегічних цілей. Вважається, що для підприємства не має потреби проводити аналіз повністю без винятку всіх елементів середовища своєї діяльності, слід виявляти у ньому і аналізувати лише найважливіші фактори, які мають стратегічне значення і впливають або можуть вплинути на стратегічний успіх.

Як свідчить практика, у найгіршому випадку результати повного стратегічного аналізу і аналізу „критичних точок” співпадають на 70%, разом з тим останній вимагає набагато менше витрат (фінансових, людських, часових, матеріальних тощо) та водночас наявності у менеджерів-аналітиків специфічного відчуття ситуації, що склалася, яке і дозволить виділити ці „критичні точки”.

Аналіз „критичних точок” здійснюється у чотири етапи [35]:

1 етап. Визначення елементів організаційного середовища (його структурування).

2 етап. Виділення „критичних точок”: для кожного підприємства, для кожного структурного підрозділу набір „критичних точок” буде відрізнятися. Склад ключових факторів залежить від галузі, у якій функціонує підприємство, часу, масштабу і профілю підприємства, його стратегічних цілей і т.д.

3 етап. Створення інформаційної бази про „критичні точки”.

4 етап. Оцінка інформації про значущі фактори середовища підприємства. На цьому етапі визначається вплив кожного з ключових факторів на діяльність підприємства (за допомогою експертних методів), аналізується які можливості він може надати або які загрози несе, чи є він перевагою для підприємства або його слабкою стороною. Отримана інформація служить основою для узагальнення результатів стратегічного аналізу для подальшого вибору стратегії.

Аналіз стратегічних розривіввсе більше поширюється у практиці стратегічного аналізу. Під стратегічним розривом у загальному вигляді мається на увазі відхилення „бажаного” (того, чого підприємство прагне) від „реального” (що воно має). Причому „бажаним” можуть бути і стратегічні цілі, і конкретні показники діяльності, і певна позиція, і певний стан стратегічного потенціалу підприємства. А „реальним” – те що підприємство має: наявний стан ресурсів, компетенцій персоналу, внутрішніх можливостей тощо.

Аналіз стратегічного розриву здійснюється у чотири етапи:

1 етап. Визначення основного інтересу підприємства щодо досягнення його довгострокових цілей (завоювання певної ринкової частки, отримання визначеного рівня рентабельності, займання певної стратегічної позиції) та його представлення у вигляді конкретних показників.

2 етап. Виявлення реальних можливостей підприємства у теперішній час, тобто оцінка реального стану стратегічного потенціалу підприємства і аналіз його спроможності досягти встановлених стратегічних цілей.

3 етап. Встановлення різниці між бажаними показниками і можливостями, що диктуються реальним положенням підприємства.

4 етап. Розробка способів подолання виявлених розривів або зменшення конкретних показників. У довгостроковому періоді під цими способами мається на увазі нова стратегія підприємства, а в короткостроковому – конкретні дії з її реалізації, стратегічні зміни, що відповідають змісту цієї стратегії.

Бенчмаркінг (benchmarking)– це внутрішньофірмова стандартизація якості, тобто процедура встановлення стандартів роботи підприємства у відповідності з концепцією тотального контролю якості, заснована на знанні справ в найкращих підприємствах галузі, а також у передових підприємствах суміжних галузей у світовому масштабі, майстерності безпосередніх конкурентів і/або попередніх дій самого підприємства [16, с. 193].

Бенчмаркінг – це мистецтво виявлення того, що інші роблять краще нас, та вивчення, удосконалення і застосування методів роботи інших організацій [24].

Бенчмаркінгє одним із сучасних аналітичних підходів, що використовується для розробки ефективних стратегій підприємства. Він базується на порівнянні діяльності свого підприємства із діяльністю найбільш успішних підприємств галузі, лідерів, що досягли значного успіху. Існує три види бенчмаркінгу: метричний, діагностичний та операційний.

Метричний бенчмаркінг передбачає порівняння діяльності підприємства з іншими за допомогою метрик (таблиць) або цифрових даних. Він може надати інформацію про результати діяльності подібних підприємств, але не може запропонувати які-небудь ідеї, пов’язані із поліпшенням діяльності досліджуваного підприємства. В найкращому разі він виявить, відсутність якого фактору впливає на результати діяльності підприємства.

Діагностичний бенчмаркінг дозволяє вимірювати і порівнювати компанії у світовому масштабі. Він потребує більше зусиль, однак дозволяє визначити сильні і слабкі сторони підприємства, а при правильному виконанні – і які операції слід вдосконалити.

Операційний бенчмаркінг зосереджує основну увагу на ключових операціях, які слід покращити. Він потребує значних ресурсів, зусиль і часу, оскільки не обмежується тільки аналізом конкурентів, але і передбачає аналіз партнерів з інших галузей, що дозволяє визначити шляхи вдосконалення окремих операцій.

Отже, метою цього підходу є вивчати інших та вчитися у них, беручи все цінне для своєї діяльності. Одночасно інші будуть навчатися у нас. Тобто це є взаємовигідним підходом.


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. SWOT-аналіз у туризмі
  5. SWOT-аналіз.
  6. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  7. V. Нюховий аналізатор
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. АВС (XYZ)-аналіз
  10. Автоматизація виробничих процесів
  11. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  12. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад




Переглядів: 831

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стратегічні установки і стратегічні орієнтири підприємства | Стратегічний вибір

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.065 сек.