Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Механізм та процес реалізації стратегій підприємства

 

Для ефективної реалізації стратегій у підприємстві повинен бути створений і функціонувати відповідний механізм їх реалізації.

Під механізмом реалізації стратегій підприємства слід розуміти систему методів, важелів, інструментів, форм організації дій з реалізації стратегій, за допомогою яких здійснюється безпосередня реалізація стратегій і досягається вплив на стратегічний потенціал підприємства, а також на сукупність і рівень проведення стратегічних змін.

Іншими словами, механізм реалізації стратегій – це взаємозалежна система основних елементів, що регулюють процес розробки і реалізації управлінських рішень, передбачених змістом стратегічного набору підприємства, а також процес реалізації стратегічних змін.

Ефективний механізм реалізації стратегій повинен формуватися на основі концепції 5С і складатися з п’яти елементів: стратегічний набір, стратегічний клімат, стратегічний потенціал, стратегічні зміни, стратег-лідер.

Між цими елементами існують як прямі, так і зворотні зв’язки (рис. 6.2).

  Прямі зв’язки
  Стратегічний набір Стратегічний клімат Стратегічний потенціал Стратегічні зміни Стратег-лідер
Стратегічний набір * Стратегічний клімат визначає можливі напрямки і тенденції стратегічного розвитку Стратегічний потенціал визначає сутність і зміст стратегій підприємства Проведення стратегічних змін вимагає відповідних коригувань у стратегічному наборі Стратег займається розробкою стратегічного набору
Стратегічний клімат Відбуваються коригування у стратегічному наборі при відповідних змінах стратегічного клімату * Стан стратегічного потенціалу здійснює опосередкований вплив на стратегічний клімат Проведення стратегічних змін здійснює вплив на окремі фактори стратегічного клімату Стратег здійснює відстеження і врахування змін у стратегічному кліматі при розробці стратегій
Стратегічний потенціал Відбуваються коригування у стратегічному наборі при змінах у стратегічному потенціалі Пристосування стратегічного потенціалу до змін стратегічного клімату і врахування тенденцій його змін * Стратегічні зміни призводять до змін у стратегічному потенціалі Стратег враховує стан стратегічного потенціалу при розробці стратегічного набору
Стратегічні зміни Зміст і сутність стратегічних змін залежать від змісту стратегічного набору Пристосування до вимог зовнішнього середовища і до тенденцій змін стратегічного клімату Стратегічний потенціал створює умови для проведення стратегічних змін * Стратег займається безпосередньою реалізацією стратегічних змін
Стратег-лідер Формування стратегічного набору вимагає певних знань і навичок від стратега Зміни у стратегічному кліматі потребують від стратега коригування методів управління Стратегічний потенціал визначає місце керівника-стратега у реалізації стратегій Зміст стратегічних змін вимагає від стратега певних знань і навичок щодо управління їх реалізацією і опором змінам *
  Зворотні зв’язки  

Рис. 6.2 – Зв’язки між елементами „5С” реалізації стратегій

Стратегічний набір визначає зміст стратегічних і тактичних планів підприємства, у яких знаходить своє відображення запланована частина стратегій, а також зміст змін, які слід внести у стратегічний потенціал підприємства для ефективної реалізації стратегій. Однак в ході реалізації стратегій здійснюється також і ряд стратегічних змін у відповідь на несподівані зміни умов діяльності підприємства, зокрема, змін, що відбуваються у стратегічному кліматі.

Сукупний вплив стратегічного клімату і стратегічного потенціалу підприємства визначає його стратегічну позицію, від якої залежать умови реалізації стратегій. Підприємство повинно пристосовуватися до змін стратегічного клімату, а в процесі реалізації стратегій воно вносить відповідні зміни до стратегічного потенціалу.

Реалізацією стратегій займається стратег, який в ідеалі виступає лідером її реалізації. Керівник-стратег здійснює розробку стратегічного набору, відстежує зміни у стратегічному кліматі і вносить зміни до стратегічного потенціалу. Особистість стратега визначає, які саме тактичні прийоми і засоби будуть використовуватися при проведенні стратегічних змін.

У процесі реалізації стратегій можна виділити чотири етапи:

1 етап. Підготовка до реалізації стратегій. На цьому етапі здійснюються підготовчі дії: призначається керівник стратегії, здійснюються зміни 1 рівня у стратегічному потенціалі щодо приведення організаційної структури та організаційної культури у відповідність з обраними стратегіями, проводиться робота щодо профілактики опору стратегічним змінам.

2 етап. Планування реалізації стратегій. На цьому етапі розробляються стратегічні і тактичні плани, проекти, програми здійснення стратегічних змін, розподіляються ресурси та відповідальність у розрізі конкретних стратегічних та тактичних заходів, визначаються терміни їх здійснення і показники, за якими буде оцінюватися ступінь виконання тих або інших заходів.

3 етап. Виконання стратегічних планів і проведення стратегічних змін. На цьому етапі виконуються заходи, визначені у стратегічних і тактичних планах підприємства, проводяться відповідні зміни, а також здійснюються адекватні зміни при змінах в умовах діяльності підприємства.

4 етап. Контроль реалізації стратегій. На цьому етапі визначається ефективність реалізації стратегій, формується система заходів щодо її підвищення.

Процес реалізації стратегій є циклічним і безперервним.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. IV група- показники надійності підприємства
  6. IV. План навчального процесу.
  7. Iзобаричний процес
  8. Iзотермiчний процес
  9. Iзохоричний процес
  10. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  11. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  12. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.




Переглядів: 1258

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Значення реалізації стратегій у досягненні стратегічного успіху | Створення умов для реалізації стратегій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.