МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Збалансована система показників (ЗСП): сутність, структура, значенняЗбалансована система показників Тема 9
9.1 Збалансована система показників (ЗСП): сутність, структура, значення 9.2 Створення умов для впровадження ЗСП 9.3 Основні етапи розробки збалансованої системи показників 9.4 Впровадження ЗСП у практичну діяльність підприємства
На сьогоднішній день для виживання в умовах інформаційної конкуренції, що прийшла на зміну технологічній конкуренції, підприємства змушені шукати нові підходи до управління перспективним розвитком. Як наслідок, з’являються нові типи підприємств, орієнтовних на стратегію. Основними принципами організацій, орієнтованих на стратегію, є: Ø переведення стратегії на операційний рівень; Ø створення стратегічної відповідності організації; Ø стратегія як повсякденна робота кожного працівника; Ø стратегія як безперервний процес; Ø активізація змін як результат активного керівництва топ-менеджерів. Реалізація цих принципів потребує впровадження збалансованої системи показників. Збалансована система показників – ЗСП (BSC – Balanced Score-card) була розроблена Робертом Капланом та Дейвідом Нортоном для вирішення задачі побудування вимірної системи, що враховує вплив всіх дій підприємства на досягнення кінцевого результату. Але на сьогоднішній день ЗСП не тільки стала системою оцінки, але і системою управління, оскільки забезпечує не тільки вирішення задач повноцінного виміру результатів, але і забезпечує переведення стратегії у тактичні дії. Її призначення полягає в тому, щоб зробити стратегію підприємства більш логічною, пов’язуючи її з конкретними показниками. Вона допомагає менеджерам не тільки визначити, що слід зробити і на які показники орієнтувати свою діяльність, але і чітко визначити фактичні результати роботи підприємства. ЗСП розглядається як повністю універсальна система реалізації стратегій підприємства, що поєднує його стратегічну і операційну діяльність. Отже, призначення ЗСП полягає у вирішенні двох проблем: Ø ефективна реалізація стратегій; Ø ефективна оцінка результатів діяльності. На сьогоднішній день ЗСП є найвражаючою та найуспішнішою спробою до інтеграції використання фінансових та нефінансових показників. Ця система відображає стратегію підприємства у кількісному вимірі у режимі реального часу. Якщо розглянути принципову структуру ЗСП (рис. 9.1), то можна побачити, що ЗСП зосереджує увагу підприємства на чотирьох складових:
Рис. 9.1 – Структура збалансованої системи показників (BSC) 1. Фінансова складова є найбільш важливою у ЗСП, оскільки включає цілі, досягнення яких відображає успішність підприємства в очах його власників (зростання доходів або зниження витрат, зростання ринкової вартості підприємства, його платоспроможності). 2. Клієнтська складова – другий рівень системи. Цілі, показники і заходи за клієнтською складовою повинні орієнтуватися на максимізацію задоволення потреб клієнтів і розширення клієнтської бази. 3. Внутрішньофірмова складова, що відображає всі внутрішньофірмові процеси, спрямовані на якнайкраще задоволення потреб споживачів (за допомогою удосконалення потенціалу підприємства). 4. Навчання і розвиток, оскільки організувати і забезпечити функціонування всіх бізнес-процесів підприємства можуть лише співробітники, які тим краще це робитимуть, чим вище їх кваліфікація, вмотивованість та ін. Розглядаючи цю структуру, можна побачити, що вона відображає рівні ієрархії стратегічного набору підприємства: · корпоративний рівень (загальні цілі розвитку підприємства); · бізнес-рівень (задоволення потреб споживачів ринку); · функціональний рівень (здійснення внутрішньофірмових процесів і навчання персоналу). Іншими словами, ЗСП відображає зміст стратегічного набору у вигляді конкретних цілей і показників, за допомогою яких можна виміряти ступінь їх досягнення і оцінити результат реалізації стратегій підприємства. Впровадження ЗСП для сучасних підприємств повинно здійснюватися у три етапи: створення умов для впровадження ЗСП, її розробка та безпосереднє впровадження (рис. 9.2).
Рис. 9.2 – Модель розробки і впровадження ЗСП у практику підприємства Читайте також:
|
||||||||
|