1. Навчання техніки виконання вправ в рівновазі на гімнастичній лаві: ходьба на носках, руки в сторони; ходьба в присіді, руки до гори; ходьба з високим підніманням стегна, руки на пояс.
2. Удосконалення техніки лазіння по гімнастичній стінці вправо і вліво.
3. Формування правильної постави.
Тип уроку: комбінований
Методи навчання:
словесні:пояснення, команда, розпорядження
наочні: показ вправ, предметні орієнтири
практичні:практичне виконання вправ учнями
Методи ведення уроку:фронтальний, потоковий, позмінний.
Приводжу клас до спортивної зали та вишиковую в одну шеренгу. Шикування класу в одну шеренгу
30 сек.
Для шикування в шеренгу подаю команду: «В одну шеренгу – ставай!» «Рівняйсь!», «Струнко!», «За порядком – розподілись!». Звертаю увагу на зовнішній вигляд учнів.
2. Повідомлення завдань уроку
Повідомляю завдання уроку.
30 сек.
на сьогоднішньому уроці ми будемо навчатися техніці виконання вправ в рівновазі на гімнастичній лаві: ходьба на носках, руки в сторони; ходьба в присіді, руки до гори; ходьба з високим підніманням стегна, руки на пояс. Повторимо техніку лазіння по гімнастичній стінці вправо і вліво. Вивчимо рухливі ігри «Бездомний заєць», «Пузир».
3. Стройові вправи
По моїй команді учні виконують повороти праворуч, ліворуч кругом різними способами
1,5 хв.
Команди: «Право-руч!», «Ліво-руч!», «Кру-гом!». Під час поворотів слідкую щоб діти не розмахували руками, зберігали правильну поставу.
4. Ходьба та її різновиди
Після поворотів, по моїй команді учні ідуть в обхід.
1,5 хв.
«Наліво в обхід, кроком – руш!»
5. Ходьба та її різновиди
Ходьба на ноках, руки за голову.
10-15 м.
«Руки за спину став, на носках – руш!» Слідкувати за поставою: підняти підборіддя, опустити плечі, втягти живіт, звести лопатки.
· Ходьба на п’ятках, руки за спину.
10-15 м.
«Руки за спину став, на п’ятках – руш!» Слідкувати за поставою: підняти підборіддя, опустити плечі, втягти живіт, звести лопатки.
· Ходьба на зовнішній стороні стопи, руки на пояс.
10-15 м.
«Руки на пояс став, на зовнішній стороні стопи – руш!» Слідкувати за поставою: підняти підборіддя, опустити плечі, втягти живіт, звести лопатки.
· Ходьба на внутрішній стороні стопи, руки в сторони.
10-15 м.
«Руки в сторони став, на внутрішній стороні стопи – руш!» Слідкувати за поставою: підняти підборіддя, опустити плечі, втягти живіт, звести лопатки.
· Прискорена ходьба.
10-15 м.
Зігнули руки в ліктях, долоні – в кулак, приготувались до прискореної ходьби. «Прискореною ходьбою – руш!»
· По моїй команді діти переходять з ходьби на біг
«Бігом, у повільному темпі – РУШ!»
6. Біг та його різновиди
7. Ходьба
1 хв.
Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання.
Біг з високим підніманням стегна, руки на пояс
10-15 м.
«Руки на пояс – став!», «З високим підніманням стегна – руш!» Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання.
Біг з закидом гомілки, руки за спину
10-15 м.
«Руки за спину – став!», «З закидом гомілки – руш!» Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання.
Звичайний біг
20-30 м.
«Бігом – руш!».
Темп бігу середній. Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання.
Після бігу учні переходять на ходьбу та виконують вправи на заспокоєння дихання.
1-2 Руки через сторони вгору, вдих
3-4 Руки через сторони вниз, видих
10-15 м.
«Кроком – руш!»
Темп виконання вправи повільний
8. Перешикування
Перешиковую клас з колони по одному, в три шеренги.
30 сек.
«Наліво в колону по три – руш!». «Півкроку!», «Клас, на місці!», «Стій!», «Право-руч!»
9. Розмикання
Розмикаю учнів на довжину рук в сторони
30 сек.
«Клас, від правофлангового (середини) на довжину рук в сторони, приставними кроками розім – кнись! ».
10. ЗРВ
Виконання комплексу загально-розвиваючих вправ.
5-6 хв.
Виконання вправ роздільним способом.
· Потягування
В.п. – о.с.
1. руки в сторони.
2. руки вгору.
3. руки в сторони.
4. в.п.
7 – 8 раз
Для всіх частин тіла.
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»
Рахунок 1, 2, 3 – стій!
Лікті випрямити, коліна прямі. Помірний темп. Показ боком.
· Нахили голови
В.п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс.
1. нахил вперед.
2. в.п.
3. нахил назад.
4. в.п.
5. нахил вліво.
6. в.п.
7. нахил вправо.
8. в.п.
7 – 8 раз
Для м’язів шиї. «В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»
Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій!
Слідкую за правильною поставою. Помірний темп. Дзеркальний показ вправи.
· Колові оберти руками
В.п. – стійка ноги нарізно, руки до плечей.
1-4. оберти вперед.
5-8. оберти назад.
В.п. – о.с., руки на пояс.
1. випад лівою, руки в сторони.
2. в.п.
3. випад правою, руки в сторони.
4. в.п.
5-6 раз.
Для ніг. «В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!».
Рахунок 1, 2, 3 – стій!
Стопа опорної ноги в напрямку коліна, тулуб не нахиляти. Помірний темп. Фронтальний показ вправи.
· Стрибки
В.п. – о.с.
1-4. стрибки на лівій.
5-8. стрибки на правій.
5-6 раз.
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»
Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій!
Слідкую щоб діти виконували стрибки на носках. Фронтальний показ вправи.
· Ходьба на місці
Після виконання стрибків учні переходять на швидку ходьбу на місці з поступовим її уповільненням
30 сек.
Слідкувати за правильним диханням
· ІІ. Основна частина
18-20 хв.
· Техніка виконання вправ в рівновазі на гімнастичній лаві: ходьба на носках, руки в сторони; ходьба в присіді, руки до гори; ходьба з високим підніманням стегна, руки на пояс.
Перешикування
Підготовчі вправи:
· В.п. – ноги нарізно ліва (права) на носок, руки на пояс.
Колові оберти стоп, позмінно на кожну ногу.
· В.п. - ноги нарізно, руки в боки;
Зігнути коліно лівої ноги вперед i ліктем правої руки торкнутися його;Те саме для правої ноги.
· В.п. – ноги нарізно, руки на пояс. Присідання, не відриваючи п’яток від підлоги.
Підвідні вправи:
· В.п. – зімкнута стійка
1 - Піднімання правого плеча якомога вище, одночасно переносячи центр ваги на ліву ногу і піднімаючи праве стегно.
2 - в.п.,
3-4 - те саме для лівого плеча і лівого стегна .
· В.п. – о.с
Рівновага на двох ногах, стоячи на носках ( до втрати рівноваги).
· Те саме, але з заплющеними очима.
· В.п. – о.с.
Рівновага на одній, інша зігнута на 90 градусів ( до втрати рівноваги).
Безпосереднє виконання:
· Виконання вправ в рівновазі по лінії на підлозі: ходьба на носках, руки в сторони; ходьба в присіді, руки до гори; ходьба з високим підніманням стегна, руки на пояс.
· Виконання вправ в рівновазі на гімнастичній лаві
Перешикування для виконання наступної вправи
2-3 хв.
По 8 р.
По 6 р.
8р.
2 хв.
8 – 10 р.
2-4 р.
2-4 р
По 2-4 р.
6 хв.
3 хв.
3 хв.
30 с.
Для підготування м’язів ніг, перед виконанням вправ в рівновазі.
Показую правильне виконання вправи. Слідкую за виконанням кожної вправи учнями (діти виконують вправи самостійно, у кожного свій темп, амплітуда рухів). Після завершення, подаю команду « ЗАКІНЧИЛИ!».
Вище підняти ногу, руки – о.с.
Руками не допомагати.
Не розплющувати очі. Руками не допомагати.
не відхилятися ні вперед, ні назад.
«В колону по одному – СТАВАЙ!» , « Інтервал два кроки!»
Слідкую за правильність виконання.
Діти виконують ті самі дії, але уже на снаряді. Слідкую за правильність виконання, виконую страхування учнів.
Перешиковую учнів з колони по 1, в 2 шеренги. «Право - РУЧ!», « На 1,2 РОЗПОДІЛИСЬ!», «Перші номери 2 кроки вперед, кроком – РУШ!»
Лазіння по гімнастичній стінці вправо і вліво.
Учні виконують лазіння по гімнастичній стінці вправо і вліво, позмінним способом.
5 хв.
Після показу вчителем, учни виконують лазіння по гімнастичній стінці вправо і вліво. Позмінний метод.
Рухлива гра «Бездомний заєць»
Вправи для формування правильної постави
Учні, крім двох, стають парами по колу (обличчям один до одного) взявшись за руки. Один з гравців – «Заєць», другий – «Вовк». Заєць, рятуючись від переслідування, стає в середину пари. Той, до кого заєць стає спиною, вважається бездомним. Якщо вовк заквацав втікача, вони міняються місцями.
В.п. - Лежачи на спині, ноги разом, руки в сторони. Повільно згинати ноги в колінах і підтягувати їх до стану, в якому вони стосуються чола. Випрямити ноги за головою, намагаючись шкарпетками торкнутися підлоги за головою. Повернутися у в.п.
В.п. - Лежачи на спині, руки в сторони. Згинати ноги в колінах і підтягувати їх до підборіддя. Повернутися в в.п.
В.п. - Стоячи на колінах, спертися руками об підлогу, голова опущена на груди, спина прогнута. Підняти голову і відвести її якомога далі назад, одночасно прогинаючи хребет. Виконувати вправу спочатку повільно, а потім збільшити темп.
В.п. - Стоячи на колінах, руки на потилиці. У цьому положенні постаратися сісти спочатку вліво від п'ят, а потім вправо, тримаючи коліна і ступні зімкнутими.
3 хв.
2 хв.
3-4 рази.
6-8 разів.
6-8 разів.
4-6 разів.
Варіант: пари розміщуються не по колу, а довільно на майданчику, ведучі бігають між парами.
Учні виконують вправи на гімнастичних матах. Для перешикування , команда «кру – ГОМ!», « в одну шеренгу – СТАВАЙ!». В залежності від кількості учнів, розподіляю їх по матах.
Слідкую за правильністю виконання, звертаю увагу на помилки, індивідуально виправляючи їх у кожного учня.
Помірний темп.
Слідкую за правильністю виконання, звертаю увагу на помилки, індивідуально виправляючи їх у кожного учня.
Помірний темп.
Слідкую за правильністю виконання, звертаю увагу на помилки, індивідуально виправляючи їх у кожного учня.
Помірний темп.
Слідкую за правильністю виконання, звертаю увагу на помилки, індивідуально виправляючи їх у кожного учня.
Помірний темп.
ІІІ. Заключна частина
3-5 хв.
1. Організація класу
Шикування класу в одну шеренгу
15 сек.
«Клас, в одну шеренгу – ставай!»
2. Перешикування
Перешиковую клас з однієї шеренги в коло
20 сек.
« В коло тримаючись за руки – ставай!»
3. Рухлива гра «Пузир»
Діти стоять у колі пліч-о-пліч. За сигналом керівника вони беруться за руки і, ступаючи дрібним повільним ритмічним кроком назад, разом з керівником розширюють коло, декламуючи:
«Роздувайся пузир,
Роздувайся великий,
Залишайся такий,
Та не лопайся.
От такий!»
Діти роблять велике коло, витягуючи руки і не відпускають їх, поки керівник не скаже: «Пузир лопнув». Тоді всі діти присідають і, плескаючи в долоні, промовляють: «Лоп», після цього відразу підіймаються. Далі керівник каже: « З пузиря виходить повітря», і діти дрібним кроком сходяться до центру ( повертаючись у вихідне положення), промовляючи: « Т-с-с.». Гра повторюється кілька разів.
2 хв.
Правило: якщо хтось з дітей відпустить руки раніше команди керівника, він вибуває з гри.
4. Підведення підсумку уроку та організоване повернення в клас.
На сьогоднішньому уроці ми вивчили техніку виконання вправ в рівновазі на гімнастичній лаві: ходьба на носках, руки в сторони; ходьба в присіді, руки до гори; ходьба з високим підніманням стегна, руки на пояс. Удосконалили техніку лазіння по гімнастичній стінці вправо і вліво. Вивчили рухливі ігри «Бездомний заєць», «Пузир».
30 сек.
«Рівняйся!», «Струнко!». Підводжу підсумки уроку.
5.Домашнє завдання
Удосконалювати техніку ходьби на носках, руки в сторони; ходьби в присіді, руки до гори; ходьба з високим підніманням стегна, руки на пояс.
30 сек.
6. Організований вихід зі спортивного залу
Вивожу дітей зі спортивного залу в клас
30 сек.
«Право - руч!»,
« Наліво в обхід кроком-руш!»,
«На вихід з залу-руш!»