Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методи визначення фізичних характеристик ґрунтів

Визначення фізичних характеристик ґрунту здійснюється у відповідності до ДСТУ Б В.2.1-17:2009. Основи та підвалини будинків і споруд. Ґрунти. Методи лабораторного визначення фізичних характеристик та ДСТУ Б В.2.1-6-2000. Ґрунти. Польові випробування. Загальні положення.

Щільність ґрунту визначають методом ріжучого кільця. Маса та внутрішній об’єм кільця відомий, відбирається зразок ґрунту кільцем (без порушення структури), надлишки ґрунту обережно зрізують. Після визначення маси кільця з ґрунтом із цієї величини вираховують масу кільця, а отриманий результат ділять на внутрішній об’єм кільця.

Щільність скельних ґрунтів визначають методом гідростатичного зважування з попереднім парафінуванням. Іноді щільність ґрунту визначають непрямими методами, зокрема шляхом каротажу, пенетрацї, зондування тощо. Щільність свідчить про потенційну можливість ущільнення ґрунту.

Щільність частинок ґрунту визначається за допомогою пікнометра. Подрібнену і висушену пробу ґрунту висипають в пікнометр з дистильованою водою (або іншою рідиною у випадку, якщо ґрунт містить розчині у воді частинки). Зважуючи пікнометр до і після висипання проби ґрунту, а також визначивши об’єм проби ґрунту по зміні об’єму рідини, визначаємо щільність частинок ґрунту.

Природна вологість ґрунту у лабораторних умовах визначається ваговим методом – висушування проби ґрунту до постійної маси при температурі 105 ºС, а в польових – електрометричним і радіоактивним методами.

Межа текучості – вологість ґрунту, що відповідає вологості тіста, виготовленого з ґрунту та води, коли балансирний конус з кутом при вершині 30º за 5 секунд занурюється в нього на глибину 10 мм, потім вологість зразку визначається ваговим методом.

Межа пластичності – вологість ґрунту, що відповідає такій вологості ґрунтового тіста, при якій воно розкочується в джгутики діаметром близько 3 мм, після чого починає розпадатись на окремі кусочки довжиною 3-10 мм, далі вологість зразку визначається ваговим методом.

Межу пластичності також допускається визначати як вологість ґрунтової пасти, що встановлюється після її пресування в контакті із целюлозою (фільтрувальним папером) під тиском 2 МПа (20 кгс/см2) до завершення водовіддачі ґрунту.

 

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  5. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  9. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  10. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  11. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  12. Автокореляційна характеристика системи




Переглядів: 707

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Уроку фізичної культури з елементами футболу для учнів 11–го класу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.