Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття про дидактичні принципи навчання

Лекція 2. Принципи навчання основ економіки

Контрольні запитання і завдання

1. Складіть узагальнену схему економічної підготовки учнівської молоді, включивши в характеристику цілі, завдання, зміст і умови здійснення економічного навчання школярів та учнів профтехучилищ.

2. У чому полягає принципова різниця між дидактикою і методикою викладання основ економіки? Охарактеризуйте основні завдання методики основ економіки як галузі педагогічної науки.

3. Який зв’язок існує між емпіричними і теоретичними методами дослідження економіки та методами дослідження предмета методики основ економіки?

4. За умовними вихідними даними визначте доступність учням 10 класу і обсяг навчального матеріалу теми «Підприємництво та його економічний зміст».

5. Що повинен знати і вміти майбутній вчитель основ економіки?


 

Ключові слова: принцип навчання, науковість навчання, доступність навчання, систематичність і послідовність навчання, свідомість і активність учнів у навчанні, наочність навчання, зв’язок теорії з практикою м , міцність засвоєння знань, умінь і навичок, єдність навчання і виховання.

 

Під принципами взагалі розуміють головні нормативні положення, передумови певної науки, теорії, концепції, галузі практики. Дидактичними принципами відповідно називають нормативні вихідні положення, на основі яких будується навчальний процес. Тобто, принципом навчання називають вихідну вимогу до процесу навчання, що випливає із закономірностей його ефективної організації.

Нині існують різні підходи до характеристики принципів навчання: психологічний, соціальний, методичний, історико-педагогічний, кібернетичний тощо. Незважаючи на різноманітні підходи до характеристики принципів навчання, вони виражають в основному основний зміст та одні й ті самі тенденції в розумінні закономірностей навчання.

Навчальний процес з основ економіки як складова частина загальноосвітньої і професійної підготовки учнівської молоді також будується на основі відповідних принципів навчання.

Основним джерелом для формування принципів навчання є узагальнення передового педагогічного досвіду, втілення у педагогічну практику результатів науково-педагогічних досліджень.

Згідно з вимогами дидактики, навчання, у тому числі і основ економіки, повинно здійснюватись на високому науковому рівні, в органічній єдності з вихованням і розвитком учнів. Воно має бути доступним для учнів відповідного віку, проводитись у певній логічній послідовності і в тісному зв’язку з практикою. Діяльності учнів у процесі навчання треба надавати активного характеру, а свідомо набуті учнями знання, уміння і навички повинні бути міцно закріплені. Ці вимоги до навчального процесу забезпечуються системою таких дидактичних принципів: науковості і доступності навчання, зв’язку теорії з практикою, систематичності і послідовності, наочності, свідомості і активності учнів у навчанні, міцності засвоєння знань, умінь і навичок, єдності навчання і виховання. Розв’язуючи будь-яке навчальне завдання, проводячи кожне конкретне заняття, треба одночасно враховувати різні дидактичні принципи і створювати умови для їх реалізації. Дидактичні принципи взаємозв’язані між собою. Застосування кожного з них сприяє реалізації всієї системи дидактичних принципів у цілому. Так, забезпечуючи принцип науковості в навчанні, легше домогтися свідомості й активності учнів, і навпаки, якщо учні ставляться до навчання свідомо й активно, легше забезпечити науковий рівень навчання. Втілення принципу зв’язку теорії з практикою полегшується, якщо забезпечується наочність у навчанні. І навпаки, якщо вивчення теорії проводиться в тісному зв’язку з практикою, створюються умови для унаочнення навчального процесу. Дидактичні принципи єдині для всіх навчальних предметів, проте застосування їх у навчанні основ економіки має свої особливості.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V Засоби навчання
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. А/. Поняття про судовий процес.
  5. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  6. Адаптації та навчання
  7. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  10. Активний метод навчання
  11. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  12. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.




Переглядів: 1044

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методика основ економіки, розв’язуючи поставлені перед нею завдання, використовує емпіричні та теоретичні методи наукових досліджень. | Суть принципів і особливості їх реалізації на уроках основ економіки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.