Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Палестинська проблема

 

Палестина — історична область у південній частині Пе­редньої Азії, на Східному узбережжі Середземного моря. Тут здавна проживали араби і євреї, ніші народності, на цій території утворювалися й розпадалися держави, точилися тривалі й спустошливі війни, землі Палестини притягували хрестоносців, турків-османів, інших завойовників, що встановлювали тривале панування в цьому регіоні.

У XIX ст. до Палестини почали проникати англій­ський, німецький і французький капітали. Під час Першої світової війни Палестину захопила Велика Британія (1917-1918 рр.). 1919 р. президент СЩА В. Вільсон запропонував передати Сирію і Палестину під мандат США, але за рішенням конференції союзників у Сан-Ремо (квітень 1920 р.) і Ліги Націй (липень 1920 р.) мандат на управління Палестиною отримала Велика Британія.

Провадячи політику за своїм випробуваним колоніальним принципом "поділяй і володарюй", Велика Британія сприяла розпалюванню міжнаціональних конфліктів між арабами і євреями. На основі декларації Бальфута 1917 р. Велика Британія підтримувала єврейську еміграцію і колоні­зацію. Це дуже часто спричиняло виступи й повстання арабського населення (найбільш значні відбувалися у 1920-1921 рр., 1929 р., 1936-1939 рр.). Спроби замирити арабів та євреїв, і тим більш, обмежити єврейську еміграцію призвели лише до конфлікту Великої Британії з рядом найбільших єврейських сіоністських організацій, за спиною яких була підтримка США. 1937 р. Велика Британія запро­понувала план розділу Палестини на єврейську державу, трохи більшу арабську державу і територію, що знаходилася під управлінням самої Великої Британії. Намагаючись збити хвилю арабських виступів, британський уряд прийняв закон, що припиняв єврейську еміграцію до Палестини. Одначе під час війни, внаслідок антисемітської політики нацистів, єврейська еміграція до Палестини посилилася. Після Другої світової війни термін британського управління Палестиною скінчився, і ООН приймає рішення про організацію двох держав: арабської (Палестина) і єврейської (Ізраїль). Війна, що почалася між ними, призвела до вигнання палестинців за межі історичної батьківщини до Лівану, Сирії, Іорданії, Лівії та інших арабських країн. Періодичні війни між Ізраїлем та арабськими країнами різко загострили палестинську пробле­му. Історичний досвід розвитку найскладнішого політичного конфлікту на Близькому Сході переконує, що вирішити будь-які суперечності й протистояння силовими засобами неможливо. Особливо це стає зрозумілим при розгляді сучас­них подій у цьому регіоні.



Читайте також:

  1. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  2. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  3. Альтернативність ресурсів і проблема економічного вибору
  4. Близькосхідна проблема на рубежі 60-70-х років.
  5. Вибір місця розташування підприємства як проблема прийняття рішень.
  6. Виживання людини і людства–нагальна проблема сучасності
  7. ВОДА В ЖИТТІ ЛЮДИНИ ТА ПРОБЛЕМА ЇЇ ОЧИЩЕННЯ.
  8. Вступ. Здоров’я як проблема. Здоров’я - основне поняття
  9. Географія і проблема взаємодії суспільства і природи.
  10. Гуманізм епохи Відродження і проблема унікальної індивідуальності. Людина як творець самої себе
  11. Демографічні процеси і проблема на українськиї землях к. 17- п. 19 ст. Багаттонаціональність як фактор соціальної історії
  12. Діти з проблемами розвитку




Переглядів: 8002

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Арабський світ | Національно-визвольний рух в Північній Африці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.